Annanym skrev 2011-05-10 11:09:32 följande:
Jag har för mig att jag läst att den där smör/rapsolja-mixxen som finns på flaska inte heller är så himla bra ur LCHF-synpunkt. Någon som vet mer om det? För jag kan förstås inte påminna mig var jag läste det, det skulle ju vara för enkelt... *suckar över min lättdemens*
Rapsolja är sämre än smör, helt enkelt.Och den produkten innehåller mycket mer rapsolja och lite smör. Men jag är så supervan att ha mitt jäkla äckliga flytande margarin att jag har svårt att bara använda vanligt smör i fast form hemma! :-P
Pethra skrev 2011-05-10 11:43:48 följande:
Hej tjejer,
Ni verkar vara proffs på det här, vad skulle ni ge mig för tips på frukost, jag är laktosintollerant, allergisk mot ägg och avokado och kan inte äta feta mejeriprodukter som vispgrädde och liknande.
Jag måste bryta min vana att äta bröd till frukost för jag blir inte mätt av det. Jag har slutat äta pasta, potatis och ris helt, undviker godis och tillsatt socker i möjliga mån. Jag är inte ute efter att äta efter LCHF-metoden rätt av, utan jag har börjat äta så här för att min kropp mår bäst av det, jag blir trött och blir sjuk av onyttiga kolhydrater. Så tips på vad jag kan äta till frukost, om ni har några!?!
TACK!
Det låter som att du är lite mer inne på liberal GI (GI fas 2) eftersom du kanske inte vill utesluta kolhydrater på det viset som man ofta gör på LCHF. Då vill jag bara tipsa om en GI-tråd som jag har startat, ifall att du känner dig mer hemma där! (Jag har själv gått över till att vara friare med kolhydraterna nu, och andra med mig, därför har vi startat en ny tråd)
www.familjeliv.se/Forum-24-64/m58574935.html