Finast skrev 2011-05-11 13:03:40 följande:
Jag behöver lite hjälp och råd nu

Eller iaf lite peppning...
Idag är det 10 veckor sedan jag slutade med allt socker, godis, läsk och kolhydrater. Som vanligt när jag slutar med skräp blev jag sjuk, så levde på halstabletter ett tag så det tog ett tag innan jag kom in i ketos, men nu har jag varit i det i 7 veckor. På denhär tiden har jag bara gått ner 3.5 kg och några cm på magen och låren. Vad FAN!
Förra våren gick jag ner 10kg på 9 veckor...
Numera äter jag bara 2 ggr och dagen, frukost vid 11 och middag vid 22. Är helt enkelt inte hungrig däremellan.
Går alltid på en timmes promenad direkt när jag vaknar. Sen blir det frukost (samma varje dag) bestående av 100gr kallrökt skinka, 2 kokta ägg, ½ mozzarellaboll och en stor kopp te med kokosfett. (59gr fett, 50gr protein, 2gr kolhydrater. Kalorier totalt: 735)
Igår åt jag 140gr räkor, 80gr majonnäs och 34 gr chilisås till middag.(Vilket blir 68gr fett, 38gr protein och 9gr kolhydrater, kalorier totalt: 826)
Vilket innebär att igår åt jag 1600 kalorier och 11gr kolhydrater, vilket ger en fördelning på
Fett: 74.74%,
Protein 22.53%
Kolhydrater 2.73%
Det är ju en bra fördelning! Vad är det som är fel? Eller är det inget fel? Bara att vänta? Lägga till mer fett?
Jag äter sällan (inte ens en gång i veckan) mejeriprodukter, har inte fuskat en enda gång (dutti jag

) och är som sagt i Ketos.
Är 170 lång och väger idag 84.5kg, så jag har svårt att tro att min kropp tycker det är en bra vikt...
Någon som har lite tankar?

l
Till att börja med - 3.5 kg på 7 veckor är PERFEKT! Kvinnor har en medelviktminskning på ca 0.3-0.5 kg i veckan, och det är också lagom för att kroppen ska hänga med - speciellt om man har fler kilon att gå ner! Jag tycker inte att du ska hänga läpp, du har ju fått bra resultat! Det man isåfall kan titta på är ju hur viktminskningen fördelar sig över dina veckor! Om du kan hitta något att koppla ihop det med, tex att du inte gick ner under mensen och veckan efter det eller liknande.
Sedan får man börja titta på - äter du mycket mejerivaror (laktos)? Får du i dig vitaminer och sånt från tillskott (eftersom du inte riktigt får allt du behöver från maten)? Tränar du något annat än promenader?
Platåer är normalt, och du kan tycka att det är för tidigt för en platå nu, men du gick som sagt ner i höstas också och det kan påverka!
För vissa funkar det bättre att äta fler och mindre måltider, om man har en kropp som är van att gå på sparlåga så kan det hjälpa.
Men egentligen, varför ger jag dig massa råd om förändringar? Du har ju gått ner i vikt, och i jättebra takt, precis lagom! Jämför inte med hur det var sist, för du tappade säkert mycket mer vatten och skit i början då!!