• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Runi- vad heter den?

• Duntoffla

Jaha, trodde att du skrivit fel och du menade lista när du skrev lite

• Duntoffla

Insåg det

Anna- det är faktiskt vidrigt att man blir bakis efter en sockerdag. Har också varit med om det. Urk!

• Duntoffla
    Anna Engström skrev 2011-06-29 20:53:03 följande:
    Jo, det är sant. Dock kan jag känna att är det allt för annorlunda från det jag brukar äta, så blir det genast mycket svårare att hålla. Plus så kan jag inte stå och laga mat alltid, då kommer jag bara att fallera, hatar verkligen att laga mat...
    Jag beställde idag denna då jag hört att den ska vara bra.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917424101X

• Duntoffla

Yena- snyggt! Hur gick det förresten hos BM?

• Duntoffla

Ni som använt sukrin eller sötin, hur lägger ni in det i matdagboken mfl? Det står på sukrin att det är 100g sockeralkoholer är det alltså 100 g kolisar per hundra gram? Fast det står också 0 gram kolhydrater. Blir lite snurrig. Eller lägger jag in 0 gram på kolhydrater? (sockeralkoholerna bildar inte kcal? ) *snurrig*

• Duntoffla

Helene- nej för det står ju 0 kolhydrater men sen även 100 g och en * där det står sockeralkohol. Lite förvirrande. Då struntar jag i det. Gjorde lite bountys. Undrar om jag kan använda resterande kokosmjölkistället för grädde i pannkakorna ikväll? Förvisso ngt mer kolhydrater men ingen jätteskillnad direkt

• Duntoffla

Nej man får använda med måtta antar jag. Blev bara sjukt sugen på ngt och bounty (utan choklad) kändes i alla fall bättre än glassen jag har hemma(vanlig glass). Det är ju inte direkt nyttigt men av två onda ting...

• Duntoffla
    astro skrev 2011-06-30 16:53:08 följande:
    Bränner vid lättare, dock.
    Det gick bra med rikligt med smör
    blondtjej skrev 2011-06-30 17:20:15 följande:
    Jag är orolig för att jag inte äter rätt eller så. Kollar så jag inte stoppar i mig mer än 5g/100g i kolisar, men mer än så har jag inte någon koll på. Trodde det skulle bli superlätt det här, men man blir ju nojig och osäker av all info i tråden. Tycker inte att jag känner mig sådär mätt som många andra. Typ "äter bara frukost och middag". Kanske får jag inte i mig tillräckligt med fett?

Åt 2 kokta ägg med en klick smör och örtsalt till frukost. En timme senare en kopp kaffe med lite grädde. Tog knappt en halv näve cashewnötter (naturella och onyttiga jag vet, men var "tvungen"). Smakade även på jordnötssmöret jag köpte innan (en halv tsk). Sen kände jag ändå mig hungrig och åt 3 bitar fläskfiléer som blev över från igår. Det var fetaost, creme fraise och lite grädde i såsen.

Ikväll blir det lite kassler med broccoligratäng gjord på ägg, fet riven ost, grädde och lite smör. Här är receptet för den som är intresserad: www.lchf-recept.se/broccoligratang-med-kassle.../
    Dricker enbart kaffe och vatten på dagarna.

Har börjat med LCHF i måndags och har varje dag fuskat tills idag (okej nötterna..). Igår blev det ett par bitar melon och bröd på dinkelmjöl hos mamma. I måndags åt jag vanlig frukost med macka och juice och i tisdags var jag på kalas = tårta...
    Nu är det stenhårt, men är så kass på att veta hur mycket jag ska äta och ta av. Det är väl det som är mitt stora problem annars med eller så... 
    För min del var det mkt mer ätande i början. Inte onyttigt men fler mål. Det tar ett tag för kroppen att fatta. Nu äter jag inga mellanmål på dagen som jag alltid gjort förut (tar en kaffe med kokosfett i ) men ibland ett på kvällen. inte för att jag är hungrig utan för att jag gillar att ta en kopp te och något litet på kvällen. Vana alltså!

Idag har jag varit sugen som fasen av ngn anledning men hellre då att jag äter mer av "tillåtna" saker än att jag börjar kolhydratfrossa. Babybel, skinka och brie är såna saker jag kan trycka i mig mer såna här dagar.

• Duntoffla
    rednose skrev 2011-07-01 09:14:41 följande:
    Finns det med smak? Jag köpte det jag hittade på Willys och det smakar nog ingenting. Bara flottigt så det förslår. :) Vilka smaker finns och vilken är i så fall godast tycker du?
    Jag har ett smaklöst (biofood ekologiskt) när jag steker osv och använder det med från Aman Prana med naturlig kokossmak i kaffet. mumsigt! Om man nu gillar kokos vill säga
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**