• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

blondtjej skrev 2011-07-01 09:32:49 följande:
    Får kolla upp det där lite senare då. Just nu är ingen bra månad för "stora" utgifter, så får väl hitta ett lämpligt (billigt) en månad eller så. Student som börjar jobba nästa vecka = lön i augusti
    Biofoods smaklösa kokosfett kostar 45 kr för 400 gram
  • Duntoffla
    blondtjej skrev 2011-07-01 09:39:39 följande:
    Där har vi ju det då! När man kollat på många på nätet är det svindyrt och stora förpackningar. Vet ju liksom inte om jag hatar det eller inte
    Ja det är prisvärt och ekologiskt. Finns på nätet som sagt eller i butik. Köpte min förra förpackning på Coop. 
    blondtjej skrev 2011-07-01 09:43:11 följande:
    Om man vill baka ngt är fiberhusk bra då? Ser det lite här och där nämligen. Ibland kanske man vill unna sig en fika och jag vägrar att trycka i mig en bulle. Gillar att själv baka och just bullar och sånt kan ju vara gott. Godis är kanske också något som kan gå ner till kaffet (choklad). Nu snackar vi om MAX en gång i veckan och för att jag också vill fika nångång och inte känna "jag går på diet!!"
    Fiberhusk är bra. Det är ju dock konsistensmässigt inte att jämföra med mjöl
  • Duntoffla
    blondtjej skrev 2011-07-01 10:13:14 följande:
    Tack! Såg bara att man kunde göra lite saker med det och tänkte väl inte bara en limpa bröd  
    Ja, det är användbart. Har det i mina pannkakor och även i lembasbröd
  • Duntoffla

Ros- du måste ha antal gram på grönsakerna, kycklingen osv. Skaffa konto på ex matdagboken och lägg sedan in det där så ser du antal kolhydrater, protein osv

• Duntoffla

Jag kör ägg, kokosfett och lite grädde i kaffet som jag mixar. Ok första halvan av koppen men sen kommer ngn läskig bismak troligen äggulan...

• Duntoffla
    rednose skrev 2011-07-01 15:35:44 följande:
    Äggmjölk är väl rätt lätt att göra själv eller? Varför köpa färdig, känns som onödigt dyrt?

Kaffet kokar ni som vanligt eller menar ni att ni blandar snabbkaffe med 2-3 dl äggmjölk?

Jag gjorde en jättegod lunch nyss förresten!
    Eggs Benedict (min absoluta favvorätt no competition!!) men med aubergine istället för bröd. Tjock rökt skinka, pocherade ägg och hemgjord hollandaise. SJUKT gott!

Imorse stoppade jag både kokosfett, smör och grädde i äggröran!!! Var det för mycket fett?
    jag kokar kaffe som vanligt men gör extra starkt då det annars blir lite mesigt, har sen i 2 äggulor, kokosfett och i en skvätt grädde. Mixar sen!
    rednose skrev 2011-07-01 15:35:44 följande:
    Äggmjölk är väl rätt lätt att göra själv eller? Varför köpa färdig, känns som onödigt dyrt?

Kaffet kokar ni som vanligt eller menar ni att ni blandar snabbkaffe med 2-3 dl äggmjölk?

Jag gjorde en jättegod lunch nyss förresten!
    Eggs Benedict (min absoluta favvorätt no competition!!) men med aubergine istället för bröd. Tjock rökt skinka, pocherade ägg och hemgjord hollandaise. SJUKT gott!

Imorse stoppade jag både kokosfett, smör och grädde i äggröran!!! Var det för mycket fett?
    Tänkte också, finns det färdig eller var det bara felformulerat?
    yena89 skrev 2011-07-01 17:22:08 följande:
    Färdig äggmjölk? :P
     Tezzan skrev det ovan men hon menade kanske kaffet?
  • Duntoffla
    rednose skrev 2011-07-01 22:09:39 följande:
    Ja se dessa nybörjare va? :-P
    Kul jag kan roa er iaf. Så ni får skratta lite för ett gott skratt förlänger livet.
    Jag läste detsamma så det var nog lite knasigt formulerat.
  • Duntoffla

Helene- det var kanske mig du tänkte på ang äggmjölk? Inte att den gav ngn bieffekt men däremot bismak i slutet på kaffet. Och jag använder bara äggulan. Har svårt för rå äggvita.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**