• Duntoffla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lillabebben- kul att den blev lyckad och uppskattad! Jag gjorde ju om min igår på 70% choklad och lite sukrin. En helt annan femma. 90% var för bittert. testa att rosta nötterna innan, supergott!

• Duntoffla
    SJ80 skrev 2011-06-12 23:04:54 följande:
    I receptet är det 1dl jordnötsmjöl. Hade ingen aning om att det fanns, o TS hade inte köpt det i vanlig affär heller så därför undrade jag om man kunde ha i något annat istället.
    Det recept jag gjorde ifrån hade inget mjöl alls. 

http://www.alltforforaldrar.se/bambi/2011/april/death-by-chocolate.html

(tipsar vidare om att rosta nötterna innan samt ha i en gnutta salt)

• Duntoffla

Gahh, jag fuskade lite igår med en McFeast. *skäms mig* och idag har jag ett sug. Något tips på vad jag kan äta för att få bukt på suget? Det hjälper inte att äta ett kokt ägg...

• Duntoffla
    Southern Belle skrev 2011-06-13 17:14:45 följande:
    Kokosfett sägs ju dämpa sug! Jag har inte testat själv men du får ta en stor sked och rapportera om det hjälper eller inte!  

Själv brukar jag dämpa suget med brieost.
    Brieost låter godare
  • Duntoffla

Vuxenpoäng- jag hade en sån dag andra veckan och jag var helt galet trött, yrslig. Gick helt sonika och la mig tidigt och dagen efter mådde jag bra igen. Strunta i att träna tills du är på banan igen.

• Duntoffla
    jeng skrev 2011-06-15 09:50:26 följande:
    Usch jag har legat med värsta magknipet hela natten! BLÄ!!! Eftersom jag åt samma mat igår kväll som i förrgårkväll så får jag nog dra slutsatsen att jag inte kan äta färdigmarinerat kött....

Kanonbra uppladdning inför mitt möte med mina chefer idag angående min tjänst, arbetsbelastning och otrevliga kommentarer osv. 
    Fy för magknip! Hoppas att mötet ändå går bra och att du får ut något vettigt av det.
  • Duntoffla

Måste fråga er andra, äter ni några vitaminer nu med LCHF-kost? Jag får ju för mig att jag missar en del väsentligheter i och med att jag inte äter lika mkt grönsaker som jag i normala fall gjort

• Duntoffla
    Denebola skrev 2011-06-15 21:01:55 följande:
    Äter du ägg får du i dig i princip allt utom C-vitamin (och tillräckliga mängder D-vitamin, det måste man antingen ta tillskott eller sola sig till för äta sig till det är svårt).
    Ägg äter jag mängder av känns det som
    mamman i skogen skrev 2011-06-15 21:05:16 följande:
    www.lchf.se/Startsida/InfoomLCHF/Kosten/Vitam... här kan du läsa om vitaminer från ett lchf perspektiv.
    Tack!
    luvah33 skrev 2011-06-15 21:10:33 följande:
    Det är inte särskillt mycket vitaminer i grönsaker ändå! :) inte i jämförelse med tex ägg och makrill iaf. Det är c-vitmain då som det kan krisa med men käkar man lite paprika så är man hemma på den punkten också!

Jag äter dock d-vitamin när jag kommer ihåg det, för jag har en historia av vinterdeppressioner och det kan kopplas till d-vitaminbrist! 
    Äter paprika nästan varje dag

Ok, då kanske det inte är någon ko på isen då. Ska läsa lite mer på länkarna ni gav mig

• Duntoffla

God morgon!

Här blev bägge barnen hemma idag då storebror är lite "snabb" i magen

Så gick det med min planerade shoppingrunda. Nåja, plånboken är glad i alla fall.  Jag vägde mig i tisdags som är min vägardag och hade gått upp 1 hg vilket kändes ok pga att jag har mens just nu och är lite svullen. Jag vet att jag inte ska väga mig förrän nästa tisdag men gjorde det i alla fall idag. Vågen stod på -0,6 vilket känns bra. Nu hoppas jag att det håller i sig till nästa vecka.

Jag ska på 30-årsfest i helgen och då kommer jag försöka hålla maten så gott det går men tänker faktiskt ta ngt att dricka. ( har inte druckigt alkohol på flera månader nu) Är vitt vin bästa alternativet? 

• Duntoffla
    Finast skrev 2011-06-16 10:09:16 följande:
    Wohooo!! Idag har jag mått delmål ett, -10.4 kg på 15 veckor Ibörjan gick det fruktansvärt trögt, men nu verkar viktnedgången ha satt igång ordentligt. 

Nu är det "bara" 10-12 kg kvar
    Härligt! Grattis!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**