• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag ska på långflygning imorrn. Tips på vad jag kan ta med för mat vore toppen!!!

• rednose

Ok brudar jag är GRAVIDER! Whohoo! :) Nummer två på G men jag funderar lite kring maten...

Jag har varit i USA i 12 dagar nu och "svullat" som sig bör men nu när jag kommer hem tänkte jag återgå till LCHF. Bör jag strunta i de 20g per dag eller hur ska jag tänka?
    Kollade lite på kostdoktorn men hittade inget om mängden kolisar under graviditet. jag är ju liksom inte ute efter att gå ner i vikt nu mer. :)  
    Behöver bebben lite mer kolhydrater eller hur ser det ut på den fronten?
    Jag tränar bikramyoga och styrke ca 4 ggr per vecka men tänkte kanske gå på mamma-yoga istället nu? Nån som har erfarenhet av det eller av att köra bikram under graviditeten? Det är ju lite jobbigare med värmen?

Oj vad jag svamlar men tog testet idag så jag är lite "all over the place". :)

• rednose
    Norrlandssyster skrev 2011-11-14 06:58:31 följande:
    Grattis rednose! Spännande! Jag är också gravid, i v 8 och just nu mår jag så illa att jag inte klarar av att hålla lchf. Hoppas att illamåendet lugnar sig om några veckor, då går jag tillbaka till lchf igen. Kostdoktorn har skrivit ett inlägg om sin fru som var gravid. Hon åt först lite mer gi men svällde och mådde dåligt, gick över till lchf och mådde toppen.
    Vad det gäller yogan så skulle jag nog fråga instruktören. Tänkte mest på värmen, tror det kan vara väldigt extremt. Gravidyoga är toppen, det gick jag förra gången jag var gravid och jag tänkte gå en sväng nu igen.
    Tack! och Tack till allihopa som grattat! :) 
    Jag är oxå i vecka 8 om jag räknat rätt!!! BF 30 juni men får väl se vaf bm säger vid inskrivningen! :) Va kul!
    Ska kolla med instruktören och kolla mer om kostdoktorns fru! :)

• rednose
    mamman i skogen skrev 2011-11-15 00:27:06 följande:
    Jättegrattis!Skål 
    TACK! :)
  • rednose
    Faile skrev 2011-11-14 20:06:59 följande:
    Stort stort grattis, vad kul!! {#emotions_dlg.flower}
    TACK! :)
  • rednose

verkar ha gått åt skogen med mitt plus... funderar på pizza...

• rednose

Hej!

Hemma efter ca 2 veckors svullande i USA, mår lite skit eftersom jag verkar vara mitt uppe i pågående missfall och känske är det därför som jag inte är hungrig alls?
    Jag drack igår ett halvt glas äggmjölk till frukost vid 8 och sen ingenting förrän kl 19.30???
    Idag är jag inte hungrig alls, mår mest bara halvilla och har druckit en kopp kaffe med grädde.
    Funderar på om det är "fettchock" eftersom jag i det jag ätit ändå haft i så mycket fett som jag hade innan jag åkte.
    Funderar även på hur jag ska äta för att bara vara "lite" mer liberal med kolhydraterna, skulle jag nu fortfarande vara gravid. Man ska ju kanske inte hålla de 20 g om dagen då efter vad jag fått fram men funderar på om det är tillräckligt att kanske bara lägga till en frukt om dagen eller bara mer broccoli och andra folsyrefyllda grönsaker?

Ni som ätit LCHF som gravida eller planerandes för graviditet, hur har ni resonerat?

• rednose

Tjej 88 - dela gärna med dig av er vecko/månadsinhandlingslista!! Vilka blöjor kör ni och vad äter ni? Räknar du in ALLT verkligen? Känns lågt för att vara LCHF.

• rednose

Finns det nåt gott LCHF recept på lussekatter eller ska jag få svulla lite i helgen? :) 

• rednose

Tips på LCHF stuffing till Turkey Thursday någon??

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**