• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilda Tiger skrev 2011-10-11 20:13:59 följande:
    Äh, jag lovar dig att miljön tjänar på det även om du måste köpa små förpackningar. Papp går att återvinna så många gånger. Jag köper 12pack ekoägg, det brukar finnas på Willys.
    Får kolla efter det men är de för dyra så får det faktiskt vara. Tillräckligt dyrt med LCHF som det är. (iaf om man är köttätare som vi är)
  • rednose

Men hello! Här har vi gått o köpt ekoägg hele tiin utan att ha tänkt på det. Haha! Men man får ju säga att etiketten var sjukt diskret.

• rednose
    emmiz01 skrev 2011-10-12 08:44:46 följande:
    Skulle bara vilja tillägga ur en djur syn är det oxå tusen gånger bättre.
    Äggen i 36 pack är från höns höns som sitter fast hela sitt liv på en precis yta för hönans storlek.
    I mitt och många andras tycke djurplågeri.
    Eko äggen är inte bara från frigårnde, utan dom får oxå äta bra mat =)
    Desto sjukare när de är dyrare... Eller hur.
  • rednose
    Teskedsmamman skrev 2011-10-12 09:43:48 följande:
    Jag handlar också på Willys och vi gör av med ca 60 ägg i veckan, det är 10 st 6-pack till hutlösa priser, och det funkar inte för oss. Däremot är jag noga med närproducerat och hönorna ska minst ha inredd bur, helst lösdrift, men ibland får man kompromissa...
  • rednose
    Teskedsmamman skrev 2011-10-12 09:40:59 följande:
    Jag har samma... jag pendlar runt 69,5-70,5 kg och det gör mig arg!! Skrikandes

Nu har jag börjat öka på fettet och får väl börja väga maten igen... jag tror jag håller mig bra i kolhydratmängd, men har även märkt att för mycket protein håller nere viktminskningen... jag ska ju ner till 65 har jag bestämt mig. Sedan vore det väl konstigt om jag inte skulle råka på en platå efter ca 6 mån på lchf... men men... Nu får jag engagera mig i maten igen, det har varit lite föööör mycket kolhydrater sedan semestern faktiskt....

Nåja, en kopp kaffe till.... med kokosfett och 30 ml grädde (1 kolhydrat)
    Då har vi ju nästan samma mål! Kul! Jag vill till 66. Mest för att 65 kändes som en sån där siffra som man vill till men som kommer jävlas med nåt hekto mer... haha!
    Idag käkade jag äggröra med smör o kokosfett till frulle istället för äggmjölkslatten som jag sanningsenligt är förbannat less på nu.
    kaffe med kokosfett till och nu ska jag iväg o hämta hem en sjuk dotter från dagis så det blir mycket kaffedrickande idag tänker jag...  
  • rednose

Vilda Tiger - jag tror alla tänker som du men om man är av ekonomisk sort så faller det på priset, tyvärr. Det jag menar är ju att det är sjukt att det som är bra för helheten ska vara en så stor del i pengaspelet i världen. Att pengaintressen ska få styra så mycket. För oss bli ekologiskt (hela veckolistan ut) ca 200 kr dyrare, vilket blir 800 på en månad...
    Alla vill nog väl men oftast har man andra saker man måste lägga pengarna på. Kör dock miljöbil.

• rednose

Käkade just 3 hackade hårdkokta ägg blandat med 2 msk majo och en burk makrill i tomatsås. OH MY GOD så gott! Hihi

• rednose

Fy fan för idag!
    Mår illa som vara den o vet att det är att jag måste äta men är inte sugen på nåt o känns som inget finns hemma. Det finns men jag bara ids inte fixa så det blev bara en trekant vitkål som fick klara sig själv i stekpannan en stund o sen en massa snör till. Inte så jäkla bra va?
    Urk jag mår skit. Lite förkyld och tog nog lite för mycket kokosfett i frullen.

• rednose

Jag vill till 66, är 178 lång o väger ca 71.5 nu. :(

• rednose

2 Irish coffe och 3 glas rött, lite tapas och så yoga kl 9???? Ehm... Brainsurgery? :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**