Krambjörn skrev 2012-05-11 09:26:39 följande:
HAr ni haft några besvär i början???
Alltså som jag tidigare sagt så är man lite rädd också då det snackas massa om just LCHF både ris och ros men framförallt att detta skall vara farligt och för hjärtat, och just det när folk nämner det gör mig fasligt rädd.
Jag hade inte så mycket besvär alls faktiskt. Var förberedd på huvudvärk och en massa andra utsättningssymtom, men den enda som hände var att jag blev lite surare än vanligt (kan oxå varit för att jag började med lchf mitt i värsta pms:en, haha)
Om du är orolig tycker jag att du ska gå till doktorn och ta blodprover, sen köra igång med lchf och gå och ta prover igen efter ett par månader. Då ser du ju svart på vitt hur blodfetter och dylikt ser ut: Det är nästan det enda sättet att få se vad som verkligen händer.
Jag, som har fibromyalgi, resonerar så att skulle det vara dåligt för hjärtat eller att mina blodvärden blir superdåliga och jag dör 10 år tidigare än jag skulle gjort utan lchf, så är det värt det för mig! Då lever jag hellre kortare och mår så bra som jag gör nu, än lever längre och mår lika pissdåligt jag gjorde förut. Men det e jag det, alla är olika!