Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

ZacksMamma01 skrev 2012-05-08 14:53:37 följande:

Vill bara säga att jag är så glad. Har gått ner 7 kg med LCHF. Bara 7 kilo kvar :)

Grattis!!! Skål
  • mammelie1891
    Krambjörn skrev 2012-05-11 08:38:01 följande:
    Ni som bara hållt på några veckor eller 1 mån har ni gått ner en del eller lite?
    Jag gick inte ner något alls på nästan 4 veckor. Minskade ganska många cm lite här och där men inget ner på vågen. Nu har jag ätit lchf i 8 veckor och har tappat 6 kg (från 68 till 62, är 160 cm lång). Så för mig tog det lite tid innan det hände nåt.
  • mammelie1891
    Loreena skrev 2012-05-10 21:39:06 följande:
    I början innan kroppen hunnit ställt om sig så är det vanligt att kroppen överproducerar ketoner. Det kan ge en acetonliknande lukt på andedräkten och svetten. Det försvinner dock när kroppen ställt om sig och vet hur mycket ketoner som den ska producera för att täcka kroppens behov. Borsta tänderna noga, använd tandtråd, munskölj, tungskrapa och tugga ev. tuggummi mellan måltiderna. Det kommer att gå över så håll ut! Om det är någon tröst så är det bokstavligen kalorier som du andas ut.
    Efter 8 veckor luktar och smakar det fortfarande röv i min mun. Tungan ute Undrar hur mycket skit jag hade som skulle bort ur kroppen egentligen? Inte konstigt att jag va sjuk och hade konstant ont förut...
  • mammelie1891
    Krambjörn skrev 2012-05-11 09:26:39 följande:
    HAr ni haft några besvär i början???

Alltså som jag tidigare sagt så är man lite rädd också då det snackas massa om just LCHF både ris och ros men framförallt att detta skall vara farligt och för hjärtat, och just det när folk nämner det gör mig fasligt rädd.
    Jag hade inte så mycket besvär alls faktiskt. Var förberedd på huvudvärk och en massa andra utsättningssymtom, men den enda som hände var att jag blev lite surare än vanligt (kan oxå varit för att jag började med lchf mitt i värsta pms:en, haha)

Om du är orolig tycker jag att du ska gå till doktorn och ta blodprover, sen köra igång med lchf och gå och ta prover igen efter ett par månader. Då ser du ju svart på vitt hur blodfetter och dylikt ser ut: Det är nästan det enda sättet att få se vad som verkligen händer.

Jag, som har fibromyalgi, resonerar så att skulle det vara dåligt för hjärtat eller att mina blodvärden blir superdåliga och jag dör 10 år tidigare än jag skulle gjort utan lchf, så är det värt det för mig! Då lever jag hellre kortare och mår så bra som jag gör nu, än lever längre och mår lika pissdåligt jag gjorde förut. Men det e jag det, alla är olika!
  • mammelie1891
    LinaLoj skrev 2012-05-11 09:41:10 följande:
    Jag har ätit bra mat nu i tre-fyra veckor och ÄR SÅ JÄKLA STOLT över mig själv!!! X) Jag är sockermissbrukare men  tog tag i det och har inte ens SAKNAT choklad ( my drog of choice) på denna tiden. Alls.
    Maten flyter på bra och jag som ogillat att laga mat längelänge tycker nu att det är riktigt kul. Det är så roligt att laga mat med fina råvaror och ha koll på vad allt innehåller.
    Sover bättre är urpigg och ORKEN är tillbaka.
    Blir helt förskräckt när jag ser vad min pojkvän stoppar i sig. Han kommer överleva oss alla för han konserveras innifrån.

Iallafall så har jag börjat käka/svepa frön, heter de physsillium?de som man blötlägger, för min numera lite tröga mage. Men vad hjälper bäst egentligen? Plommonpure?
    grattis!!! Vad kul för dig!!!!
    Blir så glad av att läsa sådana inlägg!

Jag får igång min mage med linfrön men framför allt med kokosfett. :-/ Om jag har en tsk i kaffet så blir det toan nästa för mig, rätt skönt på sätt och vis, då kan man styra lite själv, haha.
  • mammelie1891
    tilj75 skrev 2012-05-11 13:52:47 följande:
    mammelie1891: Är det du som har fibromyalgi? Jag har en vän som har det och som inte mår bra alls. Funderar på jag kan övertala henne till lchf. Hur strikt kör du? Hur har det funkat för dig? Har du några bra argument? Hur mycket bättre har du blivit? Min vän har även stora sömnproblem. Vet inte om hon är intresserad av att byta kost, men hon kanske vill prova om hon får höra historier om andra som blivit bättre.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥

Japp, jag har fibro. Har varit i stort sett symtomfri i 5 veckor (har ätit lchf i 3). Jag sover kanon, vilket jag knappast gjorde förut pga smärtan.Jag kör ganska strikt, har inte slarvat nåt alls, tror jag. Mitt bästa argument är ju helt klart att jag är fri från smärtan! Nu kan jag lyfta saker, jag kan träna, jag orkar leka med barnen, mina barn säger att jag är mycket gladare, min kille säger att jag är en trevligare person (vilket ju inte är konstigt, det e svårt att vara glad o trevlig när man har ont hela tiden) och jag kan ha sex. Tidigare gick det knappt alls, men nu går det kanon!! Jag skulle rekommendera alla med fibro att äta lchf, iaf testa, det kan ju knappast bli värre...
  • mammelie1891
    tilj75 skrev 2012-05-11 13:52:47 följande:
    mammelie1891: Är det du som har fibromyalgi? Jag har en vän som har det och som inte mår bra alls. Funderar på jag kan övertala henne till lchf. Hur strikt kör du? Hur har det funkat för dig? Har du några bra argument? Hur mycket bättre har du blivit? Min vän har även stora sömnproblem. Vet inte om hon är intresserad av att byta kost, men hon kanske vill prova om hon får höra historier om andra som blivit bättre.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥

Japp, jag har fibro. Har varit i stort sett symtomfri i 5 veckor (har ätit lchf i 3). Jag sover kanon, vilket jag knappast gjorde förut pga smärtan.Jag kör ganska strikt, har inte slarvat nåt alls, tror jag. Mitt bästa argument är ju helt klart att jag är fri från smärtan! Nu kan jag lyfta saker, jag kan träna, jag orkar leka med barnen, mina barn säger att jag är mycket gladare, min kille säger att jag är en trevligare person (vilket ju inte är konstigt, det e svårt att vara glad o trevlig när man har ont hela tiden) och jag kan ha sex. Tidigare gick det knappt alls, men nu går det kanon!! Jag skulle rekommendera alla med fibro att äta lchf, iaf testa, det kan ju knappast bli värre...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**