Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Här går det trögt.... inspirationen är nere på noll!! Dumma pms som gör mig så hungrig hela tiden! Äter inte massa onyttigt, äter nästan inget alls... känns som om jag levt på ölkorv senaste veckan. Har inte ens lust att gå upp o äta frukost, finns inget gott att äta!! Måste åka o handla, men vet inte vad jag ska ha....har ätit lchf i 8-9 veckor och nu är det tvärstopp. Inte att jag vill äta kolhydrater, för det vill jag inte, utan jag e less på att behöva tänka så mycket (om ni förstår vad jag menar). Blä!!

• mammelie1891
    RebornEve skrev 2012-05-22 18:39:40 följande:
    Mammelie: men grattis :)
    stjierna skrev 2012-05-22 18:40:54 följande:
    Spana: ser jättebra ut! :)

Mammelie: GRATTIS! Jag håller alla tummar! :D
    Glass skrev 2012-05-22 19:48:22 följande:
    grattis!
    Tog ett digitalt för att bekräfta. Nu får vi se hur jag kan hålla lchf-kosten som gravid.

• mammelie1891

Tack tjejer! Då blir man fyrabarnsmamma om allt går som det ska! Ska bli jätte spännande att testa o se hur det går med lchf som gravid. Brukar gå helt bananas med maten när jag e gravid. Längtar tills jag kan börja blogga om det, lchf och gravid! kommer aldrig somna ikväll, hehe

• mammelie1891
    Niinis skrev 2012-05-23 15:27:39 följande:
    hej allihop! tror jag har skrivit här förut men fick inget svar. Jag åt strikt LCHF i 5 veckor. Mådde jätte bra, magen var kanon, gick ner 1 storlek i kläder och mitt sockersug försvann. jag gick aldrig hungrig utan åt ORDENTLIGT. Så jag räknade verkligen inte kalorier. MEN, jag vägde mig efter dessa 5 veckor och förväntade mig ha gått ner minst 4-5 kg och blir såååå besviken när jag ser att jag endast gått ner max 1 kg. det är ju ingenting! Så jag la av, fortsatte som innan men skippade allt smör, bacon, bregott, grädde, turkisk yoghurt, ägg till frukost osv. Jag äter istället INGET pasta, bröd, potatis, ris osv. men jag äter typ 7 finn crips per dag eller flatbröd med mjukost (light) och försöker räkna kalorier. Jag nu står vågen still och mitt sötsug är så fruktansvärt så jag åt en bit tårta, och idag IGEN. Kan inte stå emot! Men varför tror ni att jag inte gick ner mer av lchf? jag har ju ca 15 kg övervikt minst. verkar som att på alla andra så bara rasar vikten!
    Jag gick inte ner någonting under dom första 4 veckorna, nu har jag tappat 8 kg (har ätit lchf i 8-9 veckor nu)
  • mammelie1891

Hej underbara ni!

Jag vill tacka för den här tiden, ni har varit stöttande och hjälpsamma, mer än jag kunde ana!
    Men nu har gravidhormonerna gjort sig påminda så nu lämnar jag lchf till efter förlossningen och går över på GI istället. Jag kan inte äta nåt alls som det är just nu, fett är det sista jag vill ha! Kräks Så nu ska jag läsa på om GI, eller köra en egen variant.. tänker börja med lite långsam kolhydrater och se om det funkar.

Jag kikar självklart in då och då för att se hur det går för er!

Ta hand om er och era kroppar, mår kroppen bra, mår knoppen bra!

Kram{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**