Prinsessanz skrev 2011-03-02 17:22:00 följande:
så hur gjorde du,du säger att du tog 2ägg,mer då??
eftersom du inte följde receptet,kan ju resultatet bli totalfel och du kan säga att den inte var god!
jag tycker du ska testa att följa HELA receptet till punkt och pricka och sedan säga här vad du tyckte,för jag tror INTE du kommer tycka den är äcklig. vem gillar INTE chokladkladdkaka lixom??
enormt slöseri med 3ägg,50g smör och 50gram choklad,herre min jesus!! ,till och med jag som bara har 2.000kr till mat /månad har råd att avvara detta om man inte skulle tycka om det.
nej tänker inte lägga mer energi på detta,men en tanke bara,varför äter man LCHF om man inte följer det som står,då kan man ju likaväl strunta i LCHF.
Men ursäkta??
En grundregel i LCHF är att inte äta eller köpa hem livsmedel med mer än 5/100... hur kom då den 70%iga chokladen hem till dig om du är en sån strikt regelföljare undrar jag?
Det fattar väl vem som helst att godsaker är godsaker, och även om de skulle råka vara godkända enligt nån viss princip så går det ju itne att äta dom hur som helst.
Och varför överhuvudtaget måste du attackera någon bara för att dom fick för sig att det räckte med en halv kladdkakesats istället för en hel? Det är väl ändå att gå över styr! Oavsett anledning så gör man väl precis som man vill. Tänk om Dr Dahlqvist skulle komma hit och skälla på mig bara för att jag gjorde en HALV SATS viff stroganoff i förra veckan...