Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman
    Maddisen80 skrev 2011-05-08 16:18:34 följande:
    jag skulle köpa ett te på en arabaffär för de såg så gott ut de är små kulor man blanda i vatten men de var jättemycket socker i så de blev inte av att jag köpte det.
    Det var bra gjort! Arabisk mat/te/kaffe har oftast väldigt mycket socker i sig, eller ja jag tycker det, där jag bodde förut hade vi en arabisk affär och det var kolhydrater på 85 och uppåt i det mesta tyckte jag
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Faile skrev 2011-05-08 19:00:19 följande:

Jobbig kväll. En kompis som är försvunnen och polisen inkopplad. Hoppas på det bästa

Hoppas kompisen återkommer snart, oskadd...
  • Teskedsmamman
    Bonanza skrev 2011-05-09 09:17:59 följande:
    Jo, jag var ute i solen hela dagen igår. Men igår på kvällen vägde jag mig bara för skojs skull och vägde då 2 kilo mindre. På kvällen! Blev så himla besviken i morse just därför också.
    Låter inte helt konstigt ändå faktiskt.... Du var ute hela dagen, tappade troligtvis en hel del vätska, misstänker det pga den stora viktminskningen, du drack kanske vatten eller annat på kvällen som kroppen sedan stoppade på förvaring *hepp* viktuppgång.
    Faile skrev 2011-05-09 15:57:18 följande:
    Hej alla.

Det här slutade tyvärr inte lyckligt. Min vän hittades avliden igår kväll i sin lägenhet, troligt självmord
    Jag har berättat om henne tidigare, den av mina vänner som gjort en gbp och istället för mat börjat missbruka
    alkohol och tabletter. Med en depression i bakgrunden så slutade det alltså illa.

Jag är så satans jävla arg på allt och alla just nu. På läkarna som bara kommer se henne som lyckad statistik ( hon gick ju ner ) och på henne för att hon gjort sina nära så jävla illa...

Dessutom misslyckades jag helt med maten idag. Skitdag.
    Beklagar... tyvärr sätter inte de flesta landsting in psykrehab efter operation utan tror att bara folk blir opererade så blir det bra *eller hur* anledningen till att man äter finns ju kvar ändå...
    Att du misslyckades med maten är mindre förvånande än om du hade klarat dagen galant.... Sympatikramar från mig....
  • Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-05-11 09:17:11 följande:
      Jo, men ägglossningen var igår kväll, det tar ju ändå 3-4 dagar för ägget att nå livmodern? Men det är ju generella siffror. Kan säkert gå snabbare eller långsammare :/
    Grejen är att mensvärken strålar ut till äggledarna och det har det heller aldrig gjort innan :/
    Längre än så, normalt 7-10 dagar, sällan/aldrig snabbare än 5... Jag hade nidblödning med min 2:a och den fick jag på dag 10 efter äl.
    Om du hade ägglossning igår så sätter jag en 100-lapp på älblödning och bara för att du aldrig haft det innan betyder det inte att du inte kan ha det nu... kompisen fick sin första älblödning när hon ar 32 år och har inte haft någon sedan dess (ett par år sedan).
    Om du inte haft oskyddad sex den senaste veckan är du home safe, inom 5 dagar så kanske ett dagenefterpiller är att föredra om du inte vill bli med barn och det inom 72 timmar från ägglossningen.
  • Teskedsmamman

Jag har gått upp 1.5 kg sedan bottennoteringen innan mens *suckar* nu får jag skärpa mig *sparka på mig någon*

Jag har dessutom 2 stora beställningar (stickade sjalar) som det är lite tidspress på så jag sitter mest still och stickar, måste komma ut och röra mig på kvällarna när maken är ledig tror jag...

Jag slänger in en ursäkt om jag har missat nåt viktigt i tråden Jag HINNER bara inte läsa tillbaka 10 sidor som ni kan prestera på en dag

• Teskedsmamman
    Ellen Botilda skrev 2011-05-11 09:49:10 följande:
    Ooooh! Har du nåt snyggt mönster till sjalarna man kan få titta på? Jag har ett galet snyggt björnbärslila spetsgarn jag ska göra sjal av hade jag tänkt och hittar jag inget annat blir det " Skiraste sjalen".. igen.
    Jag suger verkligen på att sticka men har precis knäckt koden för sjalen ingrid, så det blir några sådana nu

brinn.typepad.com/brinn/2008/07/ingrid.html
  • Teskedsmamman
    Ellen Botilda skrev 2011-05-11 10:06:43 följande:
    Jättefin! Den kan helt klart var ett alltenativ till:  www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/Handarbete/Ski.../

som annars är enormt tacksam att jobba med , eftersom den hela tiden blir mindre och går fortare och fortare att sticka
    Men det kan som sagt vara dax för nya utmaningar!
    Det är ju helt klart bättre att de blir smalare än bredare  Ingrid blir ju bara bredare hela tiden... men den bygger bra så man ser att man kommer framåt hela tiden
  • Teskedsmamman
    yena89 skrev 2011-05-11 10:20:24 följande:
    Jag hade oskyddat sex 42 timmar innan ÄL.Jag har läst att dagen efter piller är onödigt om man redan haft sin ägglossning. Och jag har redan tagit pillret 3 gånger tidigare och man ska ju inte ta det ofta.
    Pja, då får du väl hålla tummarna att det inte blev nåt i så fall Det ger sig, ingen idé att ta ut nåt i förväg....
  • Teskedsmamman
    Denebola skrev 2011-05-11 10:15:52 följande:
    Vad imponerad jag blir av er som stickar! Själv kan jag väl sticka lite hjälpligt, har inte gjort det på flera flera år men har alltid tyckt att det varit roligt med olika sorters handarbete och att sy (lätt hänt med kvinnorna i släkten som alltid haft något sådant i händerna ). Det skulle vara kul att komma igång igen, men det blir nog inte än på ett tag. Även virka skulle jag vilja kunna/göra.
    Jag lärde mig virka för 3 år sedan, faktiskt enklare än att sticka tycker jag... jag är obotlig virkoman numera

virkaholic.blogspot.com/
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**