Kaya skrev 2011-04-05 19:42:15 följande:
Tack för svar!
Men är det alltså några få saker bara som man "får" äta när man äter strikt? Med andra ord, skulle det gå LIKA bra med lax och räkor och olivolja t ex istället för kött och bea? Eller är det något med just kött som är sådär alldeles extra perfekt LCHF?
Jag bara undrar om "fakirvarianten" måste vara så enformig som det verkar...?
Finns det någon lista någonstans över helt-eller-nästan-kolhydrat-fria livsmedel? I så fall skulle man alltså kunna äta allt på den listan, och om det är något magert - t ex kyckling - så kan man bara lägga till X gram fett i form av smör eller något och då skulle man i måltiden som helhet uppnåden där perfekta skalmans

ratio, eller?
K
Klart du kan äta det, bara att jag itne är ett stort fan av räkor och lax har jag inte råd med :P kyckling blir det ibland också och då stekt i mycket smör och så hälla över smöret över kycklingen x) :P.
Vet inte, man kan säkert variera en del om man orkar leta recept och tänka lite extra men jag tycker det är gott med den maten så jag har inte tröttnat än. Men på helger tillåter jag mig lite blomkålsmos eller spenatsoppa eller smörstekt vitkål så det inte blir för trist :P