• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hahahah tror ni inte det vart Anna Skipper reklam på YouTube innan videon xD När man snackar om trollen.

• yena89
    The Kittycats skrev 2011-04-05 16:07:50 följande:
    yena89 skrev 2011-04-05 15:44:57 följande:
    Nån mer än jag som älskar ägg till döds? ;D hahahah

Jag tror att äggen är rädda för den söta kissemissen... Katt {#emotions_dlg.djavulsk}
    Hahah, ja mitt lilla lejon älskar ägg han med
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-04-05 16:28:06 följande:
    Jo men vad kan jag äta till frukost istället för jag är ganska less på makrill i tomatsås och ägg ?
    Jag äter vanlig mat till frukost. Tex gårdagens mat men just nu är det för det mesta 2 köttbitar, två knaprigt stekta ägg och beasås. Har itne tröttnat på det än även fast jag haft den frukosten 80% av min LCHF tid :P
  • yena89
    Kaya skrev 2011-04-05 17:39:47 följande:
    määähhh... här ställer jag en helt seriös fråga om hur en dag på fakirnivå skulle se ut, och så pladdrar ni på om pottor, ankor och skippers så ingen har tid att svara... *surar*

... vilket är det allra charmigaste med den här tråden! Pladdret alltså...

K
    Mina dagar består av kött, ägg och beasås, kryddsmör och äggmjölk xD blir väl 1-2 kolhydrater för det mesta men men xD
  • yena89
    Kaya skrev 2011-04-05 19:42:15 följande:
    Tack för svar!

Men är det alltså några få saker bara som man "får" äta när man äter strikt? Med andra ord, skulle det gå LIKA bra med lax och räkor och olivolja t ex istället för kött och bea? Eller är det något med just kött som är sådär alldeles extra perfekt LCHF?

Jag bara undrar om "fakirvarianten" måste vara så enformig som det verkar...?

Finns det någon lista någonstans över helt-eller-nästan-kolhydrat-fria livsmedel? I så fall skulle man alltså kunna äta allt på den listan, och om det är något magert - t ex kyckling - så kan man bara lägga till X gram fett i form av smör eller något och då skulle man i måltiden som helhet uppnåden där perfekta skalmans ratio, eller?

K
    Klart du kan äta det, bara att jag itne är ett stort fan av räkor och lax har jag inte råd med :P kyckling blir det ibland också och då stekt i mycket smör och så hälla över smöret över kycklingen x)  :P.
    Vet inte, man kan säkert variera en del om man orkar leta recept och tänka lite extra men jag tycker det är gott med den maten så jag har inte tröttnat än. Men på helger tillåter jag mig lite blomkålsmos eller spenatsoppa eller smörstekt vitkål så det inte blir för trist :P
  • yena89
    helene306 skrev 2011-04-05 18:54:39 följande:

Dagens kvällsmat, bacon- och fetaostsallad. Så himla god!
    oh, snacka om eyegasm :o xD
    vad är det för dressing? :D
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-05 20:18:33 följande:
    Denebola, ikväll kör jag Lindts 90%. Eller - jag SKULLE ha gjort det. Men ångrar mig efter första tuggan hahahaha... Jag har visst blivit en Marabou Premium Tönt!
    Jag köpte den i helgen, tycker inte den är god, för beskt och så blir tungan sträv och den hade nån konstig eftersmak. det får bli marabous 86% igen :P tänk vad 4% kan göra :P
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-05 20:47:47 följande:
    Jag tror som Jucea att det snarare beror på bönorna. Lindt 85% gillar jag inte alls, den smakar helt annorlunda jämfört med 90%, det är inte bara "mindre chokladsmak" utan det är en helt annan chokladsmak.
    Hmm kanske det :/ Hursom gillade jag inte den så jag behöver inte grubbla på det :P
  • yena89

Nä, ikväll lyxar jag till middagen med lite saft. En stor tillbringare vatten, lite pressad citron och lite sötningsmedel, känns som ett bra alternativ till Kemisk light-saft :) Maten blir som vanligt kött, ägg och bea ;) till det blire Kniven mot Strupen :P

• yena89
    jeng skrev 2011-04-05 21:05:22 följande:
    och du... KETCHUP??? Va f**n, nu får du väl ge dig! Sånt där fusk tillåter vi inte i den här tråden! Skrikandes Ajabaja!
    Mhhh juste, ska det va så ska det va! Här är vi så strikta att smöret rinner ut ur öronen
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**