• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-05 21:30:26 följande:
    ääähummm? 4-6 PAKET bacon?
    vart ju visserligen till 4 personer men det känns ju ändå mycket ja :o
    Nä, jag gillar itne bacom så det lär bara bli 1/2 paket när jag gör den nåndag, sen så älskar jag ceasar-dressing, nån som vet ett LCHF-vänligt märke? orkar inte göra själv och skulle säkert misslyckas :P
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-05 21:37:33 följande:
    haha ok, jag trodde definitivt att du menade 4-6 skivor
    mycket är gott, agree! men 4 paket vet jag inte rikigt om jag skulle ha!

jag brukar förresten göra en rejält god ceasarsallad med kyckling och bacon. det stora problemet jag har just nu är att jag inte har fått till nån bra ceasar-dressing low carb...  det borde väl inte vara så himla svårt??? jag vill btw INTE ha anjovis eller vad fan det brukar vara i såsen.... urk.
    Precis det jag efterfrågade xD
    Nä, ansjovis gillar jag itne heller :/
    Man kanske ska försöka sig på en dressing nångång...när man har råd med parmesan vill säga...sardiner gillar jag inte heller kom ja på :O

Felix har ju en lagom-vänlig men den smakar pyton!
  • yena89
    jeng skrev 2011-04-05 21:57:52 följande:
    Nämen, den är ju för fasen helt godkänd ju!!! WIHIIIIII sommaren är räddad!!!
    Haha tur för dig xD
    Tycker ju den är jätte äcklig så jag får fortsätta leta x)
  • yena89
    The Kittycats skrev 2011-04-05 22:32:59 följande:
    Både min syster och min mamma fyller år i april. Kommer man undan med att ge dem en varsin "Matrevolution", och dessutom får mamma boken av Sofie Hexeberg också? Eller verkar man som en tjatig besserwisser då?

Både behöver och vill gå ner i vikt precis som jag, och min mamma har utredd men odiagnosticerad värk i hela kroppen och äter flera mediciner, och min syster har utredd men odiagnosticerade problem med magen (ev. någon variant av IBS) och har även hon några tabletter att knapra när det kniper.
    Har dom varit positiva och nyfikna tycker jag absolut du ska ge dem det i present :)
    Om dom däremot är som vissa andra morsor som vissa personer i tråden har som tjatat på hur farligt det är utan att komma med bra argumen (utan det bara är så liksom) så tykcer jag itne du ska göra dig besväret.
  • yena89
    MajasMat skrev 2011-04-05 22:35:13 följande:
    Hur gör man med frukosten, det är den jag tycker verkar svårast. 
    jag går helst upp tio minuter innan jag ska till jobbet och där brukar jag slänga i mig en macka. finns det nåt smidigt man kan slänga i sig på morgonen utan att behöva stå och laga nåt.  
    äggmjölk eller kaffe/te med lite grädde och smör/kokosolja i är snabba och goda alternativ som mättar länge :)
  • yena89
    The Kittycats skrev 2011-04-05 22:45:09 följande:
    Min syster är som sagt positiv, men kommer inte igång.
    Min mamma är iaf inte negativ, vet inte om hon är direkt nyfiken men jag hoppas väl kunna väcka hennes nyfikenhet.
    Då tycker jag du ska ge båda matrevolutionen och en receptbok till din syster kanske?
    Nu har jag bara läst lite i matrevolutionen men bara första kapitlet är en rejäl ögonöppnare :)
  • yena89

Upptäckte en läskig sak idag.
    Det sägs att svenskarna äter 200 ägg om året (visserligen för dom är rädda för kolesterolet men endå).
    Jag äter 5 ägg om dagen, det ger 35 ägg i veckan och 140 ägg i månaden....alltså hela 1680 ägg om året!!!
    O.O" men vad kan jag säga...jag älskar ägg  Oskyldig

• yena89

Hahahahaha ägg-kampen!
    1680 är nog mitt minsta intag, idag år jag 8 ägg, just för jag också kom på att jag ju tyckte om äggmjölken ;)
    då blir det ju 2600 ägg ungefår  xD
    Känn er ägda? ;D

• yena89
    Denebola skrev 2011-04-05 23:15:59 följande:
    Jag äggkampar inte, jag rättade Yena {#emotions_dlg.djavulsk}
    huh?? :o men jag räknade ju med miniräknaren :o
    5x7=35, 35x4=140, 140x12=1680? :S vad är det jag missar? :o

Jahaaaaa, du räknade på exakta året :P jag gjorde bara översalgsräkning på veckor xD men ja, 5x365=1825 hahhaha
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-05 23:16:23 följande:
    Äggda?
    hahahahahahahah xD
    oh herregud ja, nu vet man att man är trött om man sitter och äggflabbar...jag menar asflabbar åt detta x)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**