• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2011-03-24 14:26:27 följande:
    Tack yena89 Hon ser själv rätt blek o trött ut, men jag säger inget om det, vet ju att det inte är så kul att höra. Vet att många känner sig bleka just nu...

Köpte fläsksvålar på Willys. Åh fy bubblan vad äckligt! Kommer kasta hela påsen. Urk!

Hittade majonäs som hade >0.1 g kolhydrat.
    Ja men då försöker hon bara få sig själv att känna sig bättre :)

Nej :O fläsksvålar som är så gott!! :o Synd att dom inte säljs här längre :(
    Vad var det för majonäs?
  • yena89
    Nikhita skrev 2011-03-24 16:14:58 följande:
    Willys fläsksvålar? Har svårt att tänka mig att NÅN skulle äta dom.. De stank fruktansvärt äckligt också. Dottern sniffade nu o tyckte de luktade mögel Kräks

Majonäsen jag köpte heter Thomy och finns på Willys.Inget socker i
    Jag älskar fläsksvålar (A) men håller med om att dom luktar äckliga :P

aahh thomy, tysk majjo :P  den är underbar ja! ^^
  • yena89

jisses jag äter typ 4-6 ägg om dagen x) haha but it's good for you! :D
    Gått från min extra gula ICA ägg till billiga ägg. tycker inte dom är lika goda. men var tvungen nu när csn strular :(

• yena89
    jeng skrev 2011-03-24 18:43:56 följande:
    ja jag äter ju ägg i brödet tex. men kan inte med rena ägg efter gallstensgrejen... 
    vad tråkigt, ägg som är så gott :/
    mrsIce skrev 2011-03-24 18:49:16 följande:
    Vet inte vart du handlar dina ägg idag, men jag rekommenderar Lidl! De tar 19,90 för 12 pack ägg och det är "vanliga" ägg (samma som de har på Coop och Ica, gult paket...) och smakar inte illa som t ex Willys ägg...
    Just dom jag har nu köpte jag på CityGross. Men dom köpte jag bara för jag inte har råd med annat nu. Har Lidl här men det är en liten promenad bort. Två flugor i en smäll då egentligen :P Lidl har ju underbara saker ^^ om man nu bortser från alla halvfabrikat och pulversaker :P
  • yena89
    jeng skrev 2011-03-24 19:37:53 följande:
     De sa åt mig att följa kostråden på hemsidan för att lindra det, och höra av mig direkt om jag fick mer ont!
    Det är ju just såna råd som gör att man får problem med gallan? lite fett=lite galla=stenar.

Eller pratar ni om nåt helt annat nu? x)
  • yena89

jucea:
    Kollade dom aldrig upp om det vart gallsten?
    För jag vet när jag hade extremt ont så jag nästan fick åka in på sjukhus då sa dom att jag genast ska sluta med LCHF och äta fettsnål kost. Jag fattar inte logiken där. Varför rekommendera den kost som gjort att jag fått stenar?? Jag fortsatte ändå och visst gjorde det ont men jag hade tur och inga stenar fastnade :)

• yena89

En annan fråga, nu kör jag ju fakir så jag äter i princip bara kött, ägg och bea-sås. Räknar ibland och ligger mellan 2000-2500kcal om dagen.
    Är det för mkt? Eller ska jag vänta lite och se hur kroppen reagerar och om jag ändå inte gått ner efter nån månad, att jag drar ner på kalorierna då?

• yena89
    Riskiflickan skrev 2011-03-24 20:57:24 följande:
    Yena89, det finns de som ligger uppemot 3000 kcal och minskar i vikt, prova å se hur din kropp reagerar. Tror inte på att hålla på å räkna för mkt när man äter LCHF, det är ju just det som är en av fördelarna med sättet att äta.
    Jag vet jag har själv ätit upp mot 3000 nångång, men tänkte mest för många snackar om kalorireducerat fakir.
    Men jag ska testa och se :) går det segt får jag dra ner lite på kalorierna :)
    Asereht skrev 2011-03-24 21:00:12 följande:
    Det är inte kalorier man bör ha koll på utan energiprocenten. Jag förstår fortfarande inte varför ni propsar på att börja räkna kalorier som inte har med lchf att göra.
    Tyvärr kommer man aldrig ifrån kalorierna. Man kan helt enkelt inte äta mer kalorier än man gör av med och även fast många får en bättre förbränning gäller det inte alla. Visst, 3000 kcal är inga problem men då gäller det att kroppen gör av med dom kalorierna. Och går man inte ner i vikt med 3000kcal trots att man är strikt med kolhydraterna och äter bra med fett då är det kalorierna som måste sänkas.
    Så jo, kalorier gäller även i LCHF även om det inte är det man fokuserar på :)
  • yena89

Hejdå alla underbara ni och ha en trevlig helg! :D
    Ska ta bussen till stationen snart för att ta tåget ner till Sthlm ^^
    Hoppas kunna hålla mig till fakir hos morbror med men det borde itne vara några problem :)
    Kanske kan logga in en sväng nångång och kolla läget ^^

Hejdåå ^^ Skrattande

• yena89

Hej igen,

orkar inte läsa igenom allt nu. Hade en helt ok helg. blev inte fakir men höll mig endå rätt bra. Tills det var barnkalas och jag tog en bit tårta men vafan hur ofta får man chansen att äta en star wars r2-d2 tårta?

Fick beslut om att jag inte får csn så nu får min mamma betala ännu mera till mig och til o med ta från sitt sparkonto, jag får söka soc-bidrag. Livet är piss ibland. för får jag ing pengar måste jag flytta hem igen och det vet både min mamma och jag hur det slutar  (*cutcut*)..

Nä förlåt, ja ska inte sitta och tycka synd om mig själv här. Ska beställa mat nu för det finns inget hemma och så ska jag kolla på nån sorlig film o gråta skiten ur mig.

Ha en underbar vecka alla ni! ^^

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**