• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

nickefiki skrev 2011-03-30 17:58:34 följande:
    Du går ju ner i fettvikt hela tiden även om du varierar mellan fakir o vanlig, men de dagar du äter lite högre kolhydratmängd kan du ju samla lite extra vätska, men om man vet om det och inte får panik så gör det ju inget, eller hur!
    Ahh tack :) Tycker inte den vattenvikten syns så mkt jämfört med när man har mens, då blir jag verkligen pluffsig i ansiktet och allt. Sen tror jag inte heller jag lägger på mig 5kg vatten av 20g kolhydrater, brukar jag annars göra när jag frossar i pizza och godis och andra onyttigheter x) Känner bara att det kan va gött med lite blomkålsmos eller stekt vitkål nångång :D

Jag tänker väga mig på måndag tillsammans med min kompis som började med LCHF i måndags. Sen ska vi slänga vågen under sängen och inte väga oss på 2 månader. Just för att jag tror resultaten kan visa ganska fel för henne i början (cola-beroende) och för att jag är trött på att väga mig 3 gånger varje dag x) Vi kommer dock mäta oss efter en månad. Vi ska inte fuska under den tiden men efter dom två månaderna ska vi ha vår efterlängtade vinkväll och käka kinamat :)
    Hoppas hon klarar det nu. Hon är ingen matlagningsmänniska som jag så jag får nog åka bort till henne och laga nån stor gryta som hon kan ha med till jobbet :P Men hon är verkligen jätte taggad nu :)

Här idag blev det förresten sucuk, turkisk korv (0,5g kolhydrater) stekt med ägg till frukost. och sen lite fläsksvålar till lunch och nu innan åt jag fläskfilé med bea-sås ^^ gotteligott ^^
    Måste tipsa om Thomys majonäs som finns på willys, bara 0,2g kolhydrater. Den smakar inte som svensk majonäs men jag älskar den för jag växte upp med den (är halvtysk).

Nu ska jag kolla på Greys Anatomy snart och sen sova, gonatt alla ni ^^ Nalle
  • yena89
    bara lilla jag skrev 2011-04-02 14:11:12 följande:
    Någon som har lite koll på hur bountysarna ligger i kolhydrater? 
    Hela min sats ligger iaf på 17g carbs så vad det blir /styck beror ju på hur stora man gör dom :) jag gör små kulor så det blir väldigt många för mig så inte många carbs/boll :P
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-02 20:19:10 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m58183984.html hjälp!
    Oh jisses vilken diskussion det hann bli nu sen min kommentar där :o måste lägga mig i och knarka lite "kolhydratsälskare" kommentarer ;P

Denebola, jag vill också se ^^ Alltid kul att se resultat, man blir så peppad av det.
    Själv la jag upp bilder på blogg och face så hela världen kan se xD snacka om att vara attention-whore :o
  • yena89
    Denebola skrev 2011-04-02 22:03:09 följande:
    Du är tillagd!
    oooh :D
    Tyckte du vart fin innan men kan förstå att du ville lägga på dig lite extra. Och jisses vilken boooootyyy du fått haha ;D
  • yena89
    Ioanna skrev 2011-04-03 09:17:09 följande:
    jaha hörni, jag tog mig en riktig ätardag igår efter 3 månaders rätt strikt hållning och 8,2 kilo minus. gick och fikade (den aktiviteten har jag saknat) och tyckte verkligen om min chokladbiskvi men oj vad snurrig i huvudet jag blev. sedan blev det faktiskt inget annat avsteg än extra tomater i salladen och 100 g helnöt på kvällen plus flera glas vin.

jag hör er andra säga att det söta inte smakar lika gott längre och att det går lika bra med ex sukrin i recept - för mig stämmer inte det alls.

nu har jag iaf tillfredställt mitt sockerbehov så det räcker för ett tag och nu är det tillbaka på 20-30g per dag. har 1,8 kilo kvar till 30 april, det ska nog gå :)

Välkommen hit Rocktroll - läste om din motvilja mot stekt frukost och jag kan tipsa om sesambröd som jag upptäckte så sent som i helgen, som för mig mättar riktigt bra om du har på smör, ost/skinka. se resept i receptråden eller googla!
    Kallar du detdär ätardag xD oh herregud, jag som vräker i mig typ pizza, kinamat, cider, öl, alko-läsk, godis och andra kolhydratsbomber på mina få ätardagar xD

tufft verkligen att klara av att inte göra en extrem carbfrossa :P
  • yena89
    Ioanna skrev 2011-04-03 10:56:42 följande:
    Skäms - jag hade nog tänkt att frossa lite mer men jag hade så gott nybakt sesambröd och dagen bara gick utan direkta impulser till mer... kändes nästan lite dumt, liksom bra att passa på när man nu gör ett undantag - men nu blev det så här och jag ska väl vara nöjd kan jag tro.

gulligt att du kalalde det tufft, men nu vet du...
    Ja men då stod du emot fast du hade tänkt frossa, även om det kanske inte var medvetet, lika tufft för det ju :D
  • yena89
    missypissy skrev 2011-04-03 15:59:22 följande:

Alltså, jag fattar inte själv att jag vågar detta, men nu gör jag det iaf. Dåliga bilder eftersom jag bara har en kass webkamera, men man ser ju ganska bra ändå.

Längd: 163 cm
    Startvikt 28/2: ca 66 kg
    Målvikt: 55-58 kg
    Vikt 2/4: 62,9 kg

Min våg här hemma är en gammal sak som inte visar exakta siffror. Därav den något osäkra startvikten. Igår vägde jag mig på en riktig våg och den stod på 62,9 (här hemma stod den på 63 men jag väljer den lägre siffran ).
    FIN!!
    Precis som en kvinna ska se ut :)
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-04-03 18:18:12 följande:
    På tal om viktlistan: Jag har inget viktmål, men jag skulle vilja kunna gå in på JC plocka ner ett par i 32/36 och de passar perfekt, utan valkar som pöser över.

Frågan är vad vikten kommer att vara då... Jag är lång, 175cm så nånstans mellan 65 och 72 gissar jag..... 
    Jag skulle bli mer än nöjd om jag får plats i mina jeans i storlek 40 jag köpte hem som måljeans :P Kläderna blir ju ändå bara mindre och mindre fast det står samma storlek.

Dom siffrorna du rabbla upp är nog mitt mål, nåt mellan 68 och 73. Har som minst vägd 73 när jag åt hyffsat normalt men det var jobbigt att hålla och jag tyckte jag var jätte tjock då. i slutet av anorexiaperioden vägde jag 69 och hade säkert fortsatt ännu lägre ner om jag itne hade flyttat från sthlm då.

men på JC får man nog väga runt 63 ja i din längd om man vill få plats i den storleken, dom är ju itne stora precis. :P
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**