**Den stora feta LCHF-tråden**
nickefiki skrev 2011-03-30 17:58:34 följande:
Du går ju ner i fettvikt hela tiden även om du varierar mellan fakir o vanlig, men de dagar du äter lite högre kolhydratmängd kan du ju samla lite extra vätska, men om man vet om det och inte får panik så gör det ju inget, eller hur!Jag tänker väga mig på måndag tillsammans med min kompis som började med LCHF i måndags. Sen ska vi slänga vågen under sängen och inte väga oss på 2 månader. Just för att jag tror resultaten kan visa ganska fel för henne i början (cola-beroende) och för att jag är trött på att väga mig 3 gånger varje dag x) Vi kommer dock mäta oss efter en månad. Vi ska inte fuska under den tiden men efter dom två månaderna ska vi ha vår efterlängtade vinkväll och käka kinamat :)
Hoppas hon klarar det nu. Hon är ingen matlagningsmänniska som jag så jag får nog åka bort till henne och laga nån stor gryta som hon kan ha med till jobbet :P Men hon är verkligen jätte taggad nu :)
Här idag blev det förresten sucuk, turkisk korv (0,5g kolhydrater) stekt med ägg till frukost. och sen lite fläsksvålar till lunch och nu innan åt jag fläskfilé med bea-sås ^^ gotteligott ^^
Måste tipsa om Thomys majonäs som finns på willys, bara 0,2g kolhydrater. Den smakar inte som svensk majonäs men jag älskar den för jag växte upp med den (är halvtysk).
Nu ska jag kolla på Greys Anatomy snart och sen sova, gonatt alla ni ^^