• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

haha, ja...tråden kanske ska heta "Stora feta lchf-tråden, aka ponesens hyllningstråd

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Nu har jag THE kladdkaka i ugnen. Ska bli intressant. Tog dock 2 msk agavesirap i istället för Canderel. Mitt suckrin kommer på måndag, tror jag! 

• Linda1976
    katja74 skrev 2011-03-04 17:38:03 följande:
    Cocosbollarna är rullade, rättikagratängen förberedd. Hoppas det smakar lika bra som jag hoppas på!
    Cocosbollar? Recept, please.
  • Linda1976
    katja74 skrev 2011-03-04 17:52:36 följande:
    Alltså chokladbollar med cocos istället för havregryn menar jag ju.Drömmer Jag kan leta upp receptet om du vill ha det!
    Ja tack Hjärta
  • Linda1976

Briljant! TACK!

• Linda1976
    Linda1976 skrev 2011-03-04 17:41:17 följande:
    Nu har jag THE kladdkaka i ugnen. Ska bli intressant. Tog dock 2 msk agavesirap i istället för Canderel. Mitt suckrin kommer på måndag, tror jag! 
    Provätit! Hm.... det är lite chokladomelett över det. Smeten var godare!! Men lite vispad grädde till så.... 

Funderar på om man inte kan typ blanda i lite fiberhusk/pofiber/kokos/jordnötter? Vad tror ni? 
  • Linda1976

Rapport nr 2 ang THE kladdkaka. Den blev lite mer kaka än chokladomelett när den svalnat, och med vispgrädde blev den mer än godkänd. Min überkräsna 6åring älskade den!! 

man borde kunna baka tårta på den funderar jag... 2 eller 3 "bottnar", hallongrädde emellan, och kanske nån smörkräm på sukrin? Hm.....*klurar* 

• Linda1976
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 21:35:05 följande:
    kladdkakan jag la ut recept på? jag sa ju att den var god! men du trodde mig ju inte...
    Va??? Det har jag aldrig påstått öht. Jag uttalar mig inte om sånt jag inte smakat. Däremot är det inget jag skulle bjuda på på kalas, eftersom jag inser att icke-LCHFare förmodligen inte skulle uppskatta den på samma sätt som jag. 
  • Linda1976
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 21:39:41 följande:
    varför tror du att icke LCHF:are inte skulle uppskatta den? är inte det att prata över huvet på folk?
    tycker du ska testa och bjuda på den UTAN att säga att det är LCHF och se vad du får för reaktion,för vissa har en negativ bild utav LCHF bara utefter det de har hört....
    Jag tänker inte dra den diskussionen en gång till. Den är för långt ifrån en "vanlig" kaka. Det är inte att prata över huvudet på folk. Punkt. 
  • Linda1976
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 21:57:36 följande:
    om du säger att receptet på min chokladkaka var Långt ifrån en vanlig kladdkaka,då undrar jag hur din blev,du måste mixtrat med receptet...??
    En vanlig kladdkaka är seg/kladdig i mitten och kompakt chokladig i kanterna. Det blir inte "din" kladdkaka, den innehåller inte mjöl och kan omöjligt bli särskilt lik en standard-kladdkaka.

Ge dig nu. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**