• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag kan inte äta. Mår så sjukt illa så det enda jag fått i mig var en bit lax och ett par ostbitar på hela dagen.
    Sambon ska göra tacopaj strax men jag är inte sugen alls.
    Har ni något gott tips på nåt? :(
    Lite nere, ska på ultraljud imorgon efter det ev missfallet.
    Kanske bara skulle gå o lägga sig? Astrött ju.
    Sorry, tråkbrud här men om nån har ett smarrigt lite lyxigt recept kanske det kunde hjälpa lite. :)

• rednose

Sukrinmelis? Sukrin kan du köpa på Life.

• rednose

Jahapp, magen var tom, ingen bebis kvar. :(
    Men, det betyder att jag fanimig ska bli ännu snyggare och vältränad!
    Ikväll blir det tröstentrecote med bea och blomkål! Och en glas jävlarannamma!

• rednose

Tack allihopa. Det känns sådär även om man ju vet att det var för det bästa. :( denna gången var det ca v 6. Får hoppas jag har haft min beskärda del av missfall nu kan jag tycka. :(

Ett tips;
    Jag tog hackad spenat och stekte ihop med smör, vitlök, muskot och lökpulver. Hade i crème fraîche och grädde. La på färsk broccoli och cheddar ovanpå och körde i ugnen en stund. OJ va gott!
    Lite tröstlyxmiddag här. Sista kantarellerna fick sätta sprätt på köttet oxå.

Kram till er allihop!

• rednose

Jo men det är nog ok! Jag fick en sån burk av min mamma och hon verkar ha koll. Läser allt hon kommer över om LCHF osv. :) Jag litar på henne i alla fall.

Dock tycker jag det smakar pecka med kokosfett i kaffet. Eller ja, det smakar ju inget men det blir liksom helt fel för mig så jag kör på grädde. :)

• rednose

Jepp samma här jag får galen magknip och sen går det jäkligt fort in på toa. :/ ingen hit att överdosera första gången om man inte tänkt stanna hemma hela dagen.

• rednose

det är säkert ingen fara bara du inte sveper hela flaskan. Jag har då tänkt sippa glögg imorgon! Lite kan man allt få när det är juletider! :)

• rednose

Tessan. TessGbg eller nåt heter en tjej här som just fått sitt andra barn och ätit LCHF under graviditeten. Kolla med henne.
    Jag planerar att äta lite liberalare LCHF när jag blir gravid.
    Fick just missfall förra veckan så jag återgick till ca 20g om dagen.
    Kostdoktorn har en del info.
    Lycka till med maten och bebisen i magen! :) grattis!

• rednose

Men shit nu vart jag ju lite nervös här!
    Menar ni att man kan rubba fertiliteten med LCHF?
    I så fall slutar jag BUMS! Fick ju just missfall och har inte haft mens på 6 månader innan dess. Slutade iof amma för ca 7 månader sen så d e kan ju vara det oxå men va sjutton, man vill ju inte rubba planeringen med barn!

Nån som vet mer??? 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**