• helene306

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu är det konstaterat, jag har sabbat min dator. Fick återställa den och nu är det tömd på precis allt: bilder, bilder, bilder, dokument och allt annat som tagits emot eller laddats ner. Fan. Jävla. Skit.

Men men, dottern fyller 1 idag så det är bara att blicka framåt.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Sinne skrev 2011-04-08 11:35:26 följande:
    Åh nej :( Jag har sparat allt på en extern hårddisk och en del på ett usbminne, som naturligtvis försvunnit när jag klantade bort hela börsen, med en del privata saker på (dagbok från när jag var gravid bland annat, inget snusk haha ;).
    Vi har en extern som vi sparat bilder på innan men jag har aldrig sparat över bilder från min dator. Det är bra att vara efterklok Jag vet inte hur sånt går till och jag har aldrig tänkt på att säga till maken att göra det heller. Nu är det för sent. Bilderna är ju värst men vi har lite bebisbilder på en annan kamera och det har maken sparat ner på sin dator men jag hade så många, många fler i min eftersom jag fotar nästan dagligen. jaja. Nu är det som det är.
  • helene306

Tack för grattisönskningar och tack för pepp efter min dumhet    Det viktigaste finns ju kvar som Southern Belle skriver

Jag undrar om det är en så bra dag idag? Raderar datorn, misslyckas med tårtan, tappar gräddpaket, skapar värsta kriget i köket. Snart lär jag väl bränna vid hela lasagnen när den ska göras? Och hur mycket jag än röjer så ser det ut som värsta bombnedslaget här hemma! Det är skönt att ha maken hemma på fredagarna men han stökar ju bara till. När han kommer hem efter en vända på tippen ska han sättas i arbete

• helene306
    Mandel skrev 2011-04-08 14:57:16 följande:
    Jag vet inte hur det faktiskt ligger till rent faktamässigt, men efter att två personer som jag känner kört LCHF och i mina ögon varit väldigt mycket sjuka så har jag satt sambandet LCHF= mycket sjuk.
    Båda två hävdar dock att de anser sig må jättebra på LCHF.
    Varför är de hemma ifrån jobbet i flera veckor i sträck för olika infektioner, förkylningar, hjärtbesvär osv om de mår så bra?

Själv har jag kört alldeles för kort tid för att kunna göra en utvärdering av mitt mående i samband med LCHF.
    För maken och mig är det tvärtom: vi är friskare. Vi klarade oss från allt i ett år men innan jul åkte jag på någon segdragen hosta och någon förkylning. Vi alla var sjuka. Maken fick till slut söka och hade lunginflammation. 2 kurer penicillin krävdes det. Jag kollade upp mig också men det var bara hosta. Det var då jag passade på att kolla mitt kolesterol när de ändå stack mig Så, peppar peppar, inget sen i julas. Ingen förkylning eller något. Nu känner jag av pollenallergin men jag medicinerar inte. Det kliar lite i ögonen och jag nyser lite oftare bara Det ska bli spännande att se hur jag mår när björken sätter fart, det är den jag är mest allergisk mot. Målet är att vara utan medicin helt men jag får se hur det går. Kanske kan det bli lite nässpray?
    The Kittycats skrev 2011-04-08 15:18:13 följande:
    helene306 skrev 2011-04-08 11:30:42 följande:
    Nu är det konstaterat, jag har sabbat min dator. Fick återställa den och nu är det tömd på precis allt: bilder, bilder, bilder, dokument och allt annat som tagits emot eller laddats ner. Fan. Jävla. Skit.

Men men, dottern fyller 1 idag så det är bara att blicka framåt.
    Åh nej! F-n vad trist Rynkar på näsan
    Hände mig också, bl. a försvann alla mina billder från det halvår jag var utbytesstudent i Indien. Som tur var hade mitt ex. kvar bilderna så jag fick tigga lite......

Men hjälp, är hon redan 1! Jag kommer ju ihåg när både du och jag var gravida och pratade om HCHF ... känns om inte alltför länge sedan.
    Grattis till stora tjejen! Skål
    Ja, det blev ju lite HCHF där ett tag innan det ordnade till sig Och nu blir hon 1. Kära nån. Vid den här tiden stod jag nog i duschen eller ammade om jag inte minns helt galet

Ja, det är trist med bilderna men men. Ingen idé att haka upp mig på det, de kommer inte åter. Det strulade ju till en massa annat också, jag kommer inet ut på det trådlösa och koden är självklart väck så maken har mailat och hoppas på snabbt svar då frugan raderat allt
  • helene306
    Nallebjörnis skrev 2011-04-08 19:09:44 följande:
    Den är ju super god jag verkligen älskar den och mina vänner med!
    Ja den är riktigt god

Den dåliga dagen blev aningens bättre på slutet men jag är helt slut i kroppen, sur och arg inombords. En HÖG disk tronar på diskbänken. Jag skiter fullkomligt i den. Maken kan roa sig om han så gärna vill . Jag funderar starkt på att bara slänga hela porslinshögen. Så munter är jag nu. Just det, 2 små tårtbitar mumsade jag i mig. Och det var lite gott. Fast jag hade kunnat klara mig utan. Kolhydratsdyrkarna åt lasagne, jag åt zuccinilasagne. Nu tänker jag ta min sura nuna och gå och lägga mig och hoppas dagen i morgon blir bättre än denna. Nu har jag visserligen ingen mer dator att radera

Natt natt tjejer!
  • helene306
    Denebola skrev 2011-04-08 23:11:53 följande:
    Kram på dig, hoppas att morgondagen blir mycket bättre än i dag
    Tack :-9 Än känns det RIKTIGT bra, jag har fått SOVA! Dottern har sovit 20.30-7 utan att vi varit inne, eller jo, jag vaknade av att det var så tyst, tassade på toa och in till henne, la på täcket och tassade ut Hon började mumla vid 6 men somnade om. Såna här nätter tar vi gärna i repris Jag ska ta makens gamla jobbdator tills min går att få ut på internet. Men hans ska jag inte sabba

Det där med pall vid bajseri har jag testat när jag inte åt lchf och var förstoppad. Funkade inte alls Lchf funkar bättre. Och bajsa 2 gånger om dagen? Det är ju inte heller bra. Hur man än vänder och vrider på det så är det alltid något som är fel. Min mage funkar perfekt nu med lchf även om det blir varannan dag.

jucea: Det med vikten har jag haft samma. Hade en riktigt lågnotering en kväll och trodde jag skulle vara nere på ogravidvikt morgonen efter. Fanken heller. 2 ynga hekto gick jag ner ...
  • helene306
    jeng skrev 2011-04-09 15:17:14 följande:
    Jamen är det inte typiskt??? Tur man kan skratta åt det iaf... jag håller tummarna inför måndagen istället!
    Visst är det! Speciellt när man hoppas på en ny trevlig siffra och så går man knappt ner trots att man kissat ett Niagarafall på morgonen Jaja, det ska väl jävlas typ jämt?
  • helene306
    bandit skrev 2011-04-09 18:46:47 följande:
    Postade fel i den gamla tråden, här är inlägget jag skrev; Nu har jag läst igenom hela tråden från början till slut, det tog ett tag. :) jag har för ungefär 5 år sen gått ner ca 25 kg med hjälp av atkins och det fungerade väldigt bra då, hade en startvik på 94 kg och är 175 cm lång. Jag höll mig runt 67-72 kg ända tills för ungefär ett år sen då jag helt släppte allt vad kolhydratskoll hette och har nu ätit upp mig minst 20 kg - oerhört tråkigt, men jag har i alla fall tagit itu med det nu. Började med LCHF för ungefär en månad sen och kan som så många andra säga att mitt sötsug är borta, och det är nästan det bästa. I i alla fall 4-5 månader har jag ätit ungefär 300 g lösgodis varje dag, vilket i efterhand känns helt sjukt. Det slutade jag med tvärt och ersatte det med fett, gott kött och goda såser. I början körde jag ganska liberalt, grädde i kaffet, mycket grönsaker (broccoli främst) och ost. Nu sen ungefär 10 dagar tillbaka så har jag helt enkelt uteslutit grönsaker, känner inte för att äta det helt enkelt. Ibland står fettet mig upp i halsen men då äter jag makrill i tomatsås (utan tomatsås :)) och ett ägg istället. Eftersom det är många som frågat efter dagsmenyer sen tråden startade så tänkte jag skriva i hur min såg ut från början och hur den ser ut nu; Första veckan frukost: kaffe med en skvätt vispgrädde, 2 kokta ägg med majonäs och ett halvt paket bacon. Mellanmål: kaffe med mjölk (grädde finns inte på praktiken jag var på, det handlade kanske om 1 matsked - acceptabelt), 50g hårdost, präst eller herrgård. Lunch: karré med bearnaisesås och broccoli. Middag: samma som ovan kvällsmat: 2 kokta ägg och 50 g ost Tredje veckan frukost: kaffe med äggmjölk (smaksatt med kanel och vaniljpulver). Ett halvt paket bacon och en eller två skivor chèvre. Lunch: 5 skivor salami, lite brieost eller stekt fisk (rödspätta, lax, hälleflundra) middag: lövbiff i grädde med ädelost Idag: frukost: kaffe med äggmjölk, halvt paket bacon och två mosade ägg middag: två blandfärsburgare med bearnaisesås varje dag dricker jag kanske 2 liter kranvatten och 1 - 1.5 litet Loka eller Ramlösa med smak. Ju längre tid det går desto mindre äter jag, försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte tänker på mat hela tiden. Ibland går det lättare och ibland är det svårare men än så länge är det fler, många fler, fördelar än nackdelar med att äta så här. Jag äger ingen våg, vilket jag tror är ganska bra för annars skulle jag nog väga mig minst en gång per dag och jag tror det är lätt att stirra dig blind på siffror. Det som jag har märkt är att "julgranen" (vecken på ryggen ;)) har blivit mindre synliga, mina nyckelben syns tydligare och min mage dallrar inte när jag går och jag ser mindre svullen ut i ansiktet. Det har i alla fall varit roligt att läsa om era med och motgångar och nu får ni även ta del av mina. :)
    Härligt att du är på G igen! Jag gillade uttrycket "julgranen"
    Denebola skrev 2011-04-09 19:28:34 följande:
    Bleh, kan inte jag få slippa den här huvudvärken snart? *jättesyndommigochdetärvisstinteallsmittegetfel*
    I morgon är den borta!

Jag pimplar vin för första gången sen 8/8 2009 och det är himlans gott!
  • helene306
    Denebola skrev 2011-04-09 20:39:01 följande:
    Jag fuskade och tog en värktablett eftersom det inte hjälpte med varken massor av vatten eller kaffe. Ska jobba i natt så jag orkade inte vänta ut den.
    Då gjorde du rätt! Att jobba natt med huvudvärk gör att man blir tröttare än vad man egentligen inet är. Hoppas natten går bra!
  • helene306
    bubblan79 skrev 2011-04-10 09:41:24 följande:
    nån som har tips på nåt gott man kan göra med kassler?
    Chilikassler eller kasslergryta? Jag har recept på det jag har testat här

Min motivation dalar. Igen. Känns meningslöst att köra lchf på något vänster men ändå inte. Suck. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**