• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Carrossk skrev 2012-06-03 22:20:40 följande:
    Banantelefon: låter som att det kanske är samma sak som för min del.. Känns som när man hade växt värk.. Får se om det går över.. Jobbigt att du måste ta värktabletter för det :(

Sirling: ja jag ska nog ge det ett par dagar så får vi se om det släpper.. I annat fall får man väl köpa magnesium helt enkelt..
    jag tycker att du ska köpa magnesium direkt, när man väl får bristsymtom så har man en ganska stor rist och magnesium är superviktigt för massor av funktioner i kroppen.  
    Man tar bara upp så mycket som man behöver, så det är ingen fara att äta det , även om du nu inte skulle ha brist. 
  • Glass
    Lady Maria skrev 2012-06-04 08:33:46 följande:
    Hur sätter ni er målvikt? Är det realistiskt att ha inskrivsningsvikten vid första barnet som målvikt? (Vi har två barn, 5 och 1 år.) För mig skulle det innebära BMI 22,7?
    jag har ingen målvikt faktiskt.
    Jag går ner och när jag tycker att jag är lagom stor så slutar jag säkert att gå ner, men fortsätter nog med maten. Funkar inte detta så får jag ta det när det blir ett problem  
  • Glass

Ni som bara har ett par kilo kvar men som stannat av i vikt. 
    Vill ni skriva hur mycket ni väger och hur långa ni är?

Jag är lite orolig att jag ska stanna av i viktnedgång och behöva vara drastiskt med dieten, fast jag kanske inte har så låga mål som ni har (viktmässigt). Eller ja, jag har ju inga mål alls, men  ni fattar  

• Glass
    stjierna skrev 2012-06-04 09:25:26 följande:
    Mitt mål är mellan 70-75 kg baserat på bilder på mig då jag vägde det (4 år sedan). Jag ser frisk och hälsosam ut på de bilderna!

Delmål 1: 89 (under 90)
    Delmål 2: 83 (-10 kg m LCHF)
    Delmål 3: 79 (under 80)
    (Del)mål 4: 75-70
    Hur lång är du?
  • Glass
    stjierna skrev 2012-06-04 09:32:35 följande:
    Glass: 177 cm, tror jag. Eller, det står i passet, men jag skulle tippa på typ 175 cm...
    oj vad lång du är!
    Du vet, man får sig en liten bild av hur någon ser ut, inga detaljer, men en liten aning. Du är inte alls så lång i min hjärna  
  • Glass
    stjierna skrev 2012-06-04 09:37:26 följande:
    Glass: haha, jo jag vet vad du menar ;) jag är lång och "normalbyggd" i vanliga fall, med lite bredare höfter och smal midja. Jag älskar min kropp när jag är normalviktig! Det bästa med min kropp är att jag har (eller iaf hade) platt mage :D
    jag är 153 cm och har smala ben, liten rumpa och över en meter runt magen, så allt mitt sitter där. 
    Jag måste gå ner och vara rätt smal, typ väga 44 kilo om jag inte ska ha någon mage kvar, så den tanken har jag lagt ner. 
    Jag får ha urringade tröjor, så att folk kollar på tuttarna istället  
  • Glass
    stjierna skrev 2012-06-04 09:44:05 följande:
    Glass: jag har knappt tuttar, och efter två graviditeter hänger det lilla som finns ner med tyngdlagen, så jag koncentrerar mig på att få en assnygg mage/höft/rumpa. Smala ben har jag redan nu, trots 20 kgs övervikt, så jag får väl vara nöjd med dom så länge ;)

Jag trodde att du var myyycket längre än 153!
    Hehe

Man får satsa på det man tycker att snyggt, så att man inte fastnar på det man inte gillar på sin kropp.

Nu ska jag iväg och jobba, vilket innebär att jag går konstant (sakta) i typ 6 timmar. Det är bra för förbränningen  
  • Glass

byggd av bomull

Du frågade om du skulle ligga under 20g/ dag eller köra med 5g/ 100g.

Jag tycker att du ska köra lite avslappnat, tex 5/100 på ett ungefär. Sedan när det börjar sega till sig med viktnedgången så kan du dra ner lite mer och blir lite striktare.

• Glass
    stjierna skrev 2012-06-04 18:53:39 följande:
    Idag har mitt ätande varit under all kritik, men jag är ändå inte hungrig...

Frukost: ca 1 dl tonfiskröra o 1 mak hollandaisesås
    Lunch: 5 skivor påläggskalkon
    Middag: en kopp kafe, utan något i.

Kh, fett, protein, kcal på det? Typ 0, 0, 0 och 0... Känns faktiskt märkligt att jag inte är hungrig!
    Är du också hungrig vissa dagar och vissa dagar så är du inte hungrig alls? 

Vissa dagar är jag konstant hungrig (nästan) och så en del dagar äter jag typ lunch och inget mer.... (nästan) 
  • Glass
    stjierna skrev 2012-06-04 20:00:43 följande:
    Glass: verkligen! Igår till exempel fanns det inget stopp i mig, idag vill jag inte äta alls.. Bara godis :P
    Vi är rätt lika du och jag, eller iallafall våra kroppar, förutom att du är en halvmeter längre än mig  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**