**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag kör ganska mycket med mejeriprodukter än så länge (har ca 4,5 kilo kvar till målvik) förutom att jag numer inte äter yoghurt (turkisk) till frukost varje dag längre
Mitt nya problem är dock att vi nyligen fått tillbaks provsvar på äldsta dotterns allergitester - vi trodde att hon var pollenallergiker eftersom hon har mest problem under sommarhalvåret men det visade sig att hon är mjölkproteinallergiker, stackaren. Vi har varit o handlat havremjölk, sojayoughurt, mjölfritt margarin mm mm idag. Vi måste ju köra mjölkfritt för hennes skull, varför helt plötsligt matlagningen till familjen blev mycket knepigare. Hittills har jag i princip kört LCHF-mat till alla men lagt till pasta/ris/potatis till de andra i familjen. Blir trött bara av att tänka på hur jag nu ska göra.
Orken räcker nog bara till att fokusera på mjölkfritt när jag lagar mat till familjen. Att säkerställa att jag äter "rätt" till frukost o lunch ska nog gå bra, men middagarna får nog helt enkelt huvudsakligen gå i det mjölkfrias tecken och så skiter jag i om havremjölk etc inte är LCHF. Jag kan ju fortfarande låta bli potatis/pasta/ris....
nu när jag äter lchf så lagar jag specialmat till sonen o annan mat till mig! =)