Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Skruttefia skrev 2012-05-06 01:12:23 följande:

Jag kör ganska mycket med mejeriprodukter än så länge (har ca 4,5 kilo kvar till målvik) förutom att jag numer inte äter yoghurt (turkisk) till frukost varje dag längre

Mitt nya problem är dock att vi nyligen fått tillbaks provsvar på äldsta dotterns allergitester - vi trodde att hon var pollenallergiker eftersom hon har mest problem under sommarhalvåret men det visade sig att hon är mjölkproteinallergiker, stackaren. Vi har varit o handlat havremjölk, sojayoughurt, mjölfritt margarin mm mm idag. Vi måste ju köra mjölkfritt för hennes skull, varför helt plötsligt matlagningen till familjen blev mycket knepigare. Hittills har jag i princip kört LCHF-mat till alla men lagt till pasta/ris/potatis till de andra i familjen. Blir trött bara av att tänka på hur jag nu ska göra.

Orken räcker nog bara till att fokusera på mjölkfritt när jag lagar mat till familjen. Att säkerställa att jag äter "rätt" till frukost o lunch ska nog gå bra, men middagarna får nog helt enkelt huvudsakligen gå i det mjölkfrias tecken och så skiter jag i om havremjölk etc inte är LCHF. Jag kan ju fortfarande låta bli potatis/pasta/ris....

har också ett barn med allergi. har kört mjölkfritt sen han var 4 mån o sen mera allergier. Han är snart 16mån nu. det går bra o laga mat, enklare än vad man tror. men det är lite jobbigt när man lagar mat o man har två stekpannor o två kastruller! hehe men det blir en vardag av det också! =)
    nu när jag äter lchf så lagar jag specialmat till sonen o annan mat till mig! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    Choko skrev 2012-05-09 22:45:43 följande:
    Tack snälla för ett jättebra svar! Jag ska testa att göra som du säger, minska på mejeriprodukterna till en till två ggr/dag. Får se om det hjälper. Man får testa sig fram helt enkelt. Men jag har bråttom! Vill ju ner nu!
    Vill också att det ska gå fortare än det gör! Sist jag vägde mig hade jag gått ner 1.6 på 1v o blev skitpiss att det gick sakta! =) hehe
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    vivi85 skrev 2012-05-10 08:13:09 följande:
    Nu har jag kört sen förr förra måndagen... Har gått ner från 52.8 till 51.4.. Är bara 159 lång, så jag är inte supersmal.. Vill få bort min bilring som jag skrivit innan..
    Med din längd borde du vara smal med tanke på vikten. Jag är själv 157 kort o när jag vägde din vikt frågade folk mig om jag hade anorexia............ :/
  • LokesMammi

Nu i helgen har jag varit hos en kompis i en annan stad (3h med tåg med en 16 mån var inte så kul).
    Igår kväll bidde det liiiiiite ostbågar. Idag när vi grilla så åt jag majskolv. Sååå gott! Efter att ha promenerat över 1h i solen till tåget så tog jag en piggelin. Oj va törstig jag blev efteråt!
    Promenerat över 2h idag sammanlagt! =)

• LokesMammi

Hej hopp!
    Är i Kina just nu i några veckor, så fuskar rejält. Försöker, men men! =)
    Blir till o vara mer nogrann sen när man kommer hem. Men ingen var att gå ner i vikt o förlora magen innan vi reste iväg, men magen försvann inte så mkt som jag ville.
    Men tog en vägning innan jag åkte o ska väga mig när jag kommer hem sen. Man är ute o går mkt iaf. Alltid något! =) hehe

• LokesMammi

Går inge bra alls med lchf nu. Bröd till frukost (bara två skivor), inge smör, inge grädde, inge fett. Ris.......hehe. Men situps, plankan o promenader varje dag iaf. Alltid ngt! =)

• LokesMammi

Inte långt från där jag bor just nu finns det en park som man kan promenera igenom. Svärfars rumskompis sa att gå härifrån, ett varv i parken o hem igen är ung 3.5km. Idag tog jag två varv i parken o gick till o från. Sen gjorde jag planka 1min, 100 situps o planka 1min. Så eftersom man äter bröd o ris så måste man ta tag i träningen lite! =)

• LokesMammi
    Niinis skrev 2012-05-23 15:27:39 följande:
    hej allihop! tror jag har skrivit här förut men fick inget svar. Jag åt strikt LCHF i 5 veckor. Mådde jätte bra, magen var kanon, gick ner 1 storlek i kläder och mitt sockersug försvann. jag gick aldrig hungrig utan åt ORDENTLIGT. Så jag räknade verkligen inte kalorier. MEN, jag vägde mig efter dessa 5 veckor och förväntade mig ha gått ner minst 4-5 kg och blir såååå besviken när jag ser att jag endast gått ner max 1 kg. det är ju ingenting! Så jag la av, fortsatte som innan men skippade allt smör, bacon, bregott, grädde, turkisk yoghurt, ägg till frukost osv. Jag äter istället INGET pasta, bröd, potatis, ris osv. men jag äter typ 7 finn crips per dag eller flatbröd med mjukost (light) och försöker räkna kalorier. Jag nu står vågen still och mitt sötsug är så fruktansvärt så jag åt en bit tårta, och idag IGEN. Kan inte stå emot! Men varför tror ni att jag inte gick ner mer av lchf? jag har ju ca 15 kg övervikt minst. verkar som att på alla andra så bara rasar vikten!
    Du gick ju ner 1 storlek på 5 veckor! Jättebra! Vissa tar det tid o gå ner i vikt på o vissa säger det "pang" för o sen står de stilla! Tycker inte att du ska ge upp så tidigt! Försök igen o ge det några månader.
    Jag gick ner ganska mkt på 5 veckor men är ändå stor. Kan fortfarande inte ha mina favorit byxor o har fortfarande fet mage. Så vad jag gått ner på vet jag inte. =)
    Men tycker du ska ge lchf en chans. Jag är ingen strikt "lchfare". =)
  • LokesMammi

Jag tycker det är ganska skönt o läsa om folk som faller för frestelsen. Det gör att jag säger NEJ till mig. hehe
    Jag är blodgrupp 0-, så då passar lchf för mig alltså! =)

Det blir att man äter ris, dricker vin o dricka just nu. Bröd på morgonen, men "bara" 2 skivor. Men man går hela dagarna, plus att det, som jag sa tidigare, finns en park i promenad avstånd som jag promenerar i varje kväll. 50 min, plus hoppa hopprep, planka o situps. Vem säger att man går upp i vikt på semestern? =)
    Efter 1½veckas semester blev jag rastlös o ställde mig o städa svärfars lägenhet. hehe.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**