• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppet 3 skrev 2012-05-21 20:41:48 följande:
    Jag har idag ballat ur totalt med att äta nej nej saker. Vet tyvärr inte varför.....är ARG på mig själv.
    Hoppas att de är ok att ta detta idag och köra på i morgon igen. Började med Pf för ett tag sedan gick över till Fakir men klarade inte det så ville hoppa på vanlig LCHF igen men kan inte förmå mig äta frukost längre.....de skrämmer mig. De känns som att jag skulle göra ngt dunderfel om jag åt frukost innan kl 11. Blir lite nojig.
    Men att äta lakrits idag skrämmer mig inte... vad ska jag göra?? Kram 
    Med risk för upprepning så undrar jag om någon kan hjälpa mig med detta? Skäms
  • Hoppet 3

Boost:
    Tack för att du svarar.
    Jag är ju inte hungrig men undrar ju om kroppen lägger på sig för att jag skippar frukosten. Är rädd att jag förstört ngt med att hoppa frukost som jag alltid har ätit i hela mitt liv. Om tex förbränningen har kopplat ner eller vad de nu kan bero på. Äter vid lunch och är hungrig vissa dagar och andra inte. Tar alltid en kopp kaffe vid 9 med kokosfett i eller 1 msk grädde. Jag är väl helt enkelt rädd att jag sabbat kroppens förbränningslopp. :-/

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-22 14:22:32 följande:
    Nej nej, var inte orolig över det!
    Det positiva med LCHF är ju att fettförbränningen ökar i och med att du äter mer fett. Den rubbas inte bara för att du inte äter frukost.
    Fortsätt lyssna på din kropp och ät när du  är hungrig, finns ingen anledning med att stoppa i sig saker om man egentligen inte behöver.
    Puhhh....Är de 100 säkert?

I såfall ska jag väl sluta oroa mig.
    Har börjat träna mjukt oxå. Hoppas att de kan hjälpa mig att gå ner i vikt.
    Vill ju inte få motsatt effekt av LCHF även om jag upplever positiva saker som en lugnare mage.

Har lite koll på Matdagboken vad jag får i mig i fett protein kh och Kallorier,

• Hoppet 3
    RebornEve skrev 2012-05-22 14:57:25 följande:
    Hoppet 3 : jag äter nästan aldrig frukost , har ätit lchf från och till ca 1,5 år och jag har gått ner 30 kg..
    För mig blir de så att frukosten ofta gör att jag blir mer hungrig under dagen.. Så jag struntar nästan alltid i den och äter istället lunch / brunch runt 12 som dagens första mål
    Va gott att höra ! För så upplever jag de oxå när jag äter frukost att jag blir hungrigare till lunch.
    Men jag äter lunch och mellanmål och sedan middag så tre mål  / dag blir de ändå.
    Ligger mellan 100-130 g fett/ dag 70-90 g protein 8-15 g kh och 1200-1500 kcal.
    Ser de ok ut för er? 
  • Hoppet 3

Boost: gillar ditt namn
    Nej rör mig inte neråt nu tyvärr. Därav min undran för om frukost kan vara nödvändigt för mig. Känns inte roligt att gå upp i vikt fast magen mår bättre. Dessutom är jag godisbenägen nu och tycker att de är jobbigt.
    Tips på ngt "tilllåtet" att ta till istället för ngt onyttigt?

• Hoppet 3

Stijerna:

Jag har och alltid haft frosseri och svält perioder. Vet inte vad de beror på. Verkar ha kvarstår iom LCHF oxå. Jag undrar vad de beror på? Just nu är jag i frosseriperioden.
    Gråter.... Vill inte ha de så här.....

• Hoppet 3

Tack för tipsen! Jag får se till att ha lite grönt hemma. Har stoppat i mig mörk choklad 4 bitar. Gjorde glass nyss på grädde och ägg gula med lite kokos socker. Är faktiskt mätt nu men undrar hur länge de varar.
    Nya tag i morgon. Kanske måste se till att få i mig mer fett så att jag blir mätt.? Tränar varje dag nu så hoppas att jag inte rusar upp i vikt för att de går snett nu. Tack igen!

• Hoppet 3

Känner mig riktigt rulltig nu på morgonen.Skrikandes

Vet inte hur jag ska äta längre. Ska ge mig i kast på att äta mindre fett och mer grönt. Får se om de händer något då med vikten.
    Att halvera portionerna skulle inte funka då jag inte vill gå hungrig emellan målen.
    Ska försöka hålla mig till 2 mål om detta funkar.

Måste hitta en bra väg. Frågan är bara vilken som är bäst för mig. Skäms 

• Hoppet 3

P.s Läste någonstans om att äta 80 80 20.....

Hur kan man få mätt detta 80 80 20 så precis?

Någon som vet om de något upplägg om matförslag / menyer på detta specifika mått?

Mottages med stor famn! Solig

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**