• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vill bara inflika på mandelmjöl som köps både på Lidl och maxi eller kvantum.
    Står där inte angivet KH på paketet ska man helst inte handla de. 
    Kan vara alldeles för många Kh/100 g.
    Köp helst på hälsokost butikerna där du bor eller på nätet. 

• Hoppet 3
    RebornEve skrev 2012-05-15 14:41:30 följande:
    Hoppet 3 : jag använder mandelmjöl så sällan så för mig spelar de inte så stor roll om kolhydratinnehållet blir lite högre just den gången :)
    Ja då spelar de nog ingen större roll.

Jag gör ju kakor , pannkakor, våfflor, mandelbröd , ostkaka så för mig skulle de spela stor roll hihihi..... 

Fast nu har jag ju paus från de då jag kör Fakir  varianten max 5 KH

Solig

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-15 15:20:13 följande:
    Risentas mandelmjöl innehåller 5KH/100 gr, Selltons mandelmjöl innehåller 9KH/100 gr.
    Då skulle jag kunna tänka mig Risentas om man nu inte har tillgång till hälsokostens mandelmjöl som innehåller 4g/100g. Skrattande
  • Hoppet 3
    huldaskarin skrev 2012-05-15 16:40:42 följande:
    Fick livelife-magasinet idag och hittade ett recept på kokoskaka

1 dl sukrin
    2 ägg
    125 gram smör
    1½ dl kokosflingor
    1 msk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    ½ tsk vaniljsocker

Knäck äggen och vispa poröst tillsammans med sukrinet. Smält smöret på låg värme och rör ner i smeten. Blanda all torra ingredienser och tillsätt dem. Smörj en form, 15*23 cm, och häll i smeten. Ställ mitt i ugnen och grädda i 150 grader ca 30 minuter. Låt svalna och skär i bitar, 12-15 st.

Kakan står i ugnen nu 
    Tack !
    Sparar tills de är dax för lite bak igen ...dock inte än på två veckor....hihi
  • Hoppet 3
    huldaskarin skrev 2012-05-15 16:40:42 följande:
    Fick livelife-magasinet idag och hittade ett recept på kokoskaka

1 dl sukrin
    2 ägg
    125 gram smör
    1½ dl kokosflingor
    1 msk fiberhusk
    2 tsk bakpulver
    ½ tsk vaniljsocker

Knäck äggen och vispa poröst tillsammans med sukrinet. Smält smöret på låg värme och rör ner i smeten. Blanda all torra ingredienser och tillsätt dem. Smörj en form, 15*23 cm, och häll i smeten. Ställ mitt i ugnen och grädda i 150 grader ca 30 minuter. Låt svalna och skär i bitar, 12-15 st.

Kakan står i ugnen nu 
    P.s  Vill inte vara petig men ändra de till vaniljpulver istället så de inte blir några missförstånd för nya LCHFare  D.s  Solig
  • Hoppet 3
    Nikhita skrev 2012-05-15 18:56:05 följande:
    Blä, minns inte när jag var såhär mätt sist!
    Åt köttfärsbiffar, sallad och en sån gjord på svamp o creme fraiche.

Tänkte jogga ikväll. just nu är jag tokmätt!

Testade Celsius igen fast nu kolsyrat o med colasmak. Lite godare, men får fortfarande tvinga i mig.
    Upplevde att jag vart piggare på bodypumpen, om jag inte inbillade mig

Iaf så kostar Celsius 27kr på ett gym här i stan, men 19 kr på ICA med pant.
    Celsius...Vilken ica pratar du om?
    Maxi el Kvantum och i vilken stad? 
  • Hoppet 3

Fakir UFO som de tydligen heter när man har upp till 5 Kh som tillåtet.

Vad ligger ni på för fetthalt/protein/kacl?

Jag landar på ca 90-110gr fett  60-80 g protein och 1100-1350 kacl / dag och 2kh

Jag vill ju bli mätt och undrar om detta ser ok ut? 

• Hoppet 3

Så typiskt... Mensen kommer vilken dag som helst nu och jag kör Fakir. Hoppas bara inte ngt chokladsug infinner sig.... Har inte större lust att förstöra detta nu.

• Hoppet 3

Finns de någon riktlinje på hur länge man ska köra med fakir
    eller räcker de med en vecka för att ruska om?

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-16 08:25:41 följande:
    Haaar ingen aning. Har försökt leta runt massor efter mer info om Fakir, men hittar typ ingenting. Man får prova sig fram själv helt enkelt efter hur kroppen mår och så :)
    Jag har inte heller hitta på när jag surfat runt på nätet.
    Blev glad idag då jag kunde knäppa 5:e hålet på skärpet istället för fjärde.
    På kvällarna dock blir jag svullen och vet inte varför och då blir de 3.e hålet på skärpet.

Någon som vet vad denna svullnad kan bero på? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**