• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-27 21:54:32 följande:
    Jag äter ägg o mayo, tonfiskröra. Pumpafröbröd m pålägg (kalkon och chevrette), makrill i tomatsås, omelett m div innehåll (kylskåpsrensning ;)), kallrökt lax m hollandaisesås o citron - det är det mest frekventa frukostarna här ;)
    Hur gör du din tonfiskröra? 
    Jag ska ju undvika majonäs och inte ha cf eller  några andra mejerier.
    Har du ngt tips?
    Jag kör efter Blodgruppsbokstaven nu och får se om det möjligtvis händer någon förändring.
    Måste ju prova!

• Hoppet 3

Jag har ett BMI på 24.5 och vill ner till
    22. Där ligger jag bra och trivs med de oxå. 

Sedan så tror jag mer på vad min BlodgruppA  föreslår att ha som mat.
    För 4 år sedan åt jag bara kokt kyckling och fisk samt isbergs sallad gurka och avokado.
    Undvek rött kött som jag fick ont i magen av då.
    Åt Gi rutor till frukost med smör på.
    Gick på några månader ner 7 kg.
    Denna kost åt jag för att lugna min IBS.
    De var inte så kul att ha sådan kass mage som jag hade då.

Sedan kunde jag äta vanligt ett tag och gjorde så åt till och med godis flera ggr i veckan utan att gå upp men magen var ju inte så ok heller. Vantrivdes och hade liksom ingen kolla på var toa besöken skulle uppstå. Hade även jobbiga gaser.
    Hörde talas om LCHF så jag hoppade på LCHF för jag hörde att de gott om de för att kunna få bukt med IBS och kunna få äta mig mätt.

Sagt och gjort. Gick ju  jätte bra. Omställningsperioden var över på 1 vecka och jag gick ner 3 kg vätska.
    Sedan har det inte hänt så mycket mer än att jag sakta gick upp och sedan operationen i februari och minimalt med rörelsemönster då jag första tiden var tvungen att vara i säng/soffläge så gick jag raskt upp inte enbart på LCHF. Utan bakade lchf vänligt som triggade igång mitt sug efter annat gott så som salt lakrits.
    Får ju skylla mig själv.
    Men nu så vantrivs jag så vansinnigt i min kropp och vill få nya tips om kostomläggningen och tror faktiskt på att jag ska hålla mig till vitt kött och fett men minimalt med Mejerier grönsaker. Fast hålla koll på Kh och inte överskrida 20g/dag. Jag ligger på ca 10/ dag idag nu. Jag ska ge detta en chance och hoppas att det ger ngt gott resultat.
    Ska tvinga mig ut på PW igen och köra lite styrketräning.Solig

Vill någon här köra PW  med mig och Appen Runkeeper och pusha varandra?

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-28 14:34:05 följande:
    Jag håller med Boost, tanken är inte att allt ska bada i fett, tanken är att äta fullfeta produkter tillräckligt för att hålla sig mätt mellan målen! (som jag har förstått det iaf ;))
    Tror oxå på den teorin. Men vilken balansgång det är och att kunna klura ut detta är inte så lätt.

• Hoppet 3

Är de någon av er som provat Fun Lights green som ska vara sötat med Stevia?
    Ett bättre alternativ till den tradionella med ett bättre sötningsmedel.

Har ännu ej hitta de i någon av ica butikerna som jag handlar på.

• Hoppet 3
    ollebulle86 skrev 2012-05-29 11:17:30 följande:
    Jag måste ju säga att det känns lite konstigt att sitta och äta makrill med lite majonäs till när man vill gå ner i vikt har tänkt så mååånga gånger veckan som gått, det känns liksom omvänt att äta fett när man vill gå ner i vikt.
    Sen är det ju inga jättemängder men ändå.
    Så upplevde jag det oxå i början. De var inte bara bråk med hur kroppen reagerade på plötslig minskning av Kh utan oxå hjärnans sätt att säga stopp Fett är INTE bra för dig. 
    Men det tankarna gick över gick över efter 1 vecka....  
  • Hoppet 3

Vad det gäller hemmagjorda kex eller knäcke eller bröd med fröer i:

Har en fundering då jag vet att linfrön har en laxerande effekt.
    Hur är det då med Pumpa frön samt Sesamfrön?
    Någon som vet om det är laxerande? 

• Hoppet 3

En fråga till Er som nyss började med LCHF. Behövde ni gå och kissa kopiösa mängder i början?
    Min fråga ställer jag för jag har börjat göra detta nu sedan jag ställt om att inte äta mejerier längre. Plötsligt måste jag gå och kissar massor och de beror inte på att jag druckit mer än vanligt. Tom upp på natten ibland. Inte vanligt alls för mig. Har börjat med omega 3 för 5 dgr sedan som jag tar en timme innan frukost. Kan de ha någon betydelse tro?

• Hoppet 3

Vad tror ni om denna teorin? På en vecka äter jag max 6 kh/dag. Om jag en av dagarna skulle passera över 20 kh 1 dag den veckan. Förstör jag då ev ketos på de övertrampet?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**