• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nääää nu tjejer!

From i morgon kommer jag att köra Fakir UFO igen.

Går bara upp i vikt och är urless på detta.....

Vet inte hur jag ska äta LCHF längre då de bara gör att jag går upp i vikt.

• Hoppet 3
    Postis skrev 2012-05-23 21:31:44 följande:
    Jag hade också en del problem förut. Framför allt med att jag ständigt var hungrig (trots kopiösa mängder fett) och att jag började smyga uppåt i vikt igen. Jag ökade på grönsakerna och minskade ner fettet och det passade min kropp väldigt bra. Nu är jag "normalt" hungrig och går ner i vikt (trots att jag är normalviktig).

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}  
    Precis vad jag misstänker oxå.... vill prova de och se om det är något min kropp gillar bättre.
    Vilka grönsaker äter du då? 
  • Hoppet 3
    tiiitti skrev 2012-05-23 22:09:14 följande:
    Jag gick med upp de mesta som jag gått ner under fakiren. Hur ska man igentligen äta för att lyckas med lchf. lyckas jag nån gång gå ner nått, går jag upp de några veckor senare igen.

Hur gör dom som lyckas egentligen? passar de bara för vissa? 
    Undrar samma sak.
  • Hoppet 3

Boost:
    Tack för peppningen och visst behövs det.
    Jag önskar dock att jag fann mitt rätta kostintag och kunde gå ner istället för upp.
    Vet snart varken in eller ut.
    Idag åt jag frukost för första gången på 2 månader. Jag kanske måste äta frukost för att min kropp ska kunna förbränna rätt? Äta tre mål om dagen så jag har en jämn fördelning och kanske minskar att falla i fuskgropparna. Måste prova detta och se vad som händer. Ska försöka hålla mig till ägg fisk kött smör kokosfett majonäs och grönt såsom spenat, broccoli, isbergssallad. Minimalt med ost och max 1 msk grädde/ dag då jag gärna har de i kaffet. 2 tsk grädde + 1 tsk kokosfett/ kopp. Eller bör jag helt avstå från grädden eller är 1 msk något som man kan ta?
    Idag är första dagen på en ny tur i LCHFs världen för mig!

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-24 11:17:11 följande:
    Jag läste på det där med blodtyper och vad man bör/inte bör äta. Alla artiklar säger att blodgrupp 0 och B har lättast att gå ner i vikt. Jag tillhör grupp 0 - alltså borde detta funka för mig. Så då återstår det att min sista teori är att det är sömnen som gör att kilona sitter fast. Jag får alltså vänta tills lillan behagar sova en hel natt utan matning, och stora behagar sova en hel natt i sin egna säng. ja, vad tror vi? 18 år till?? SUCK. (och varför störs inte min man av detta och har en hämmad nedgång? jag vet att jag låter egoistisk, men varför kan inte jag få vara den som rasar i vikt???).

Sen stod det också att blodgrupp noll ska leva på kött, och få sina fettkällor från smör, kokosfett, aioli och majonnäs. Fine, men då är vi nere på fakirdiet igen. och SÅ mycket grädde häller jag inte i mig, och yoghurt har jag helt slutat med!
    Och jag har inte råd att äta mig MÄTT på kött i olika variabler 3 gånger/dag! 
    Var läste du de någonstans? Skulle vilja kolla min blodgrupp.

Kan du länka mig dit? 
  • Hoppet 3
    Faile skrev 2012-05-24 13:19:59 följande:
    Det kan nog stämma. Verkar framförallt som män bara rasar ner i vikt med vanlig liberal lchf. Orättvist.

Men testa att utesluta mjölkprodukter, det var boven i mitt fall tydligen. Först rasade jag ner 10 kg på vanlig lchf, sen stod jag still i 9 månader och då var ändå 3 av dessa fakir och inte ett jäkla kilo gick jag ner.

Så uteslöt jag mjölkprodukter och ökade på grönsakerna lite och nu har jag gått ner 12 kg på 4 månader. Fettet jag äter är kokosfett, lite smör att steka i, samt sås till middagen ( färdiga typ lallerstedts ).
    Jag äter vilka grönsaker jag vill till middagen, även rotsaker vilket ger större variation. Och jag har även fuskat en dag i veckan, oftast lördagar, och ändå rasat ner.

Min dag ser ut ungefär så här,

1 kokt ägg med kaviar, 1-2 lchf-mackor ( köpt ) med lite smör och skinka på, 1 makrillburk och stor middag med tex ett kycklinglår och massor av grönsaker. Däremellan dricker jag kaffe med kokosfett i, ca 3-4 tsk om dagen.

Och visst blir det lite tradigt ibland, men man får tänka att det är tillfälligt och middagen ser jag till att den är supergod varje kväll så jag har nåt att se fram emot     

Snälla du!

Kan du skriva en "ren" lista på

Frukost:

Lunch:

Middag:

Vill så gärna prova ditt koncept.
    Passar även på att fråga vad du har för blodgrupp om jag får.?
  • Hoppet 3

Stjierna:
    Jag har oxå hört de om att blodgrupper skulle ha betydelse för just hur de skulle påverka lchf. Minns bara inte vart jag har hört de ifrån och inte heller vad man skulle göra. Så nu är jag nyfiken.

• Hoppet 3
    Faile skrev 2012-05-24 15:22:07 följande:
    Jag äter typ bara det jag skrev ovan, i lite olika ordning bara men med samma total varje dag.

Frukost: 1 ägg med kaviar och två koppar kaffe med 1 tsk kokosett per kopp.
    Lunch: 1 kopp kaffe med 1 tsk kokosfett och 1-2 lchfmackor ( tex smör och skinka, kaviar, gurka osv på ).
    Mellanmål: 1 burk makrill + 1 kaffe med 1 tsk kokosfett i.
    Middag: Kyckling och blandade grönsaker i ugn med någon msk sås, kött/fisk med rotsaksgratäng/grönsaksmos, lchfburgare ( med bara färs, ägg, vatten och kryddor ) i salladsblad osv.  

Snacks ( aldrig på vardagar dock ) är tex fårost, oliver eller nötter.  Fårost använder jag ibland även i maten, tex i köttfärslimpa.

Är blodgrupp AB och enligt det jag googlade skulle väl typ hälften i min mat vara dålig för mig, så jag tror inte på det där. Har dock hypotyreos vilket väl är största orsaken för mig att det varit kämpigt.    

Tack snälla du! Solig

Jag är en A+. Har inget fel  med ämnesomsättningen men har blodbrist.
    Ska hitta min väg till en bättre LCHF meny och även jag ska inte äta annat än möjligen ost på helgen.
    Vilka såser använder du?
    Utan mejerier vad kan de bli för några då?
  • Hoppet 3

Tjejer...snurrade runt lite på google och hittade detta.
    Om detta stämmer eller ej får ni själva avgöra.

6kilo6veckor.se/

Faile:

Tack åter igen.  Ölkorv är mums!
    Skulle vilja ha lite mer tips på såserna då jag har dålig fantasi.
    Köper Lohmanns Bea men där tar det stopp.

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-24 15:48:56 följande:
    OM den här blodtyps-teorin stämmer så spyr jag lite. Ungefär allt av det som främjar viktnedgång för min blodtyp är saker jag verkligen inte tycker om ;) typiskt!!
    Hihi Skrattandesamma här!

Men ska försöka med att ta bort lite av de som A gruppen inte bör äta.
    Bla mejerierna...

Får se om det händer ngt då... 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**