• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hur snabbt kan man komma in i Ketos?

Tycker jag har en inte så god andedräkt just nu.....har hittills inte ätit några KH enligt matdagboken.....är inte hungrig ännu ....har druckit mycket vatten idag.....kan bero på de? 

• Hoppet 3

Har en fråga ang stekning av kött. För att få rätt vikt av mängden ska köttet vägas innan eller efter man stekt de? De blir ju en viss skillnad efter att vätskan försvunnit.
    Hur gör ni?

• Hoppet 3
    stjierna skrev 2012-05-14 17:05:16 följande:
    Hoppet3: enligt livsmedelsverket innehåller bryggt kaffe 0 KH. Räknar matdagboken 100 gr krossade kaffebönor?
    Fast jag dricker ju inte bryggt kaffe. Dricker neskaffe. Kanske en viss skillnad på de?

• Hoppet 3

Någon som vet hur mycket fett & protein som man får äta på en dag när man äter Fakir?

• Hoppet 3
    Boost skrev 2012-05-14 21:26:41 följande:
    Hur har ni känt er i kroppen efter första dagen på fakir?
    Svårt att förklara, men jag känner mig helt tom på insidan. Inte så att jag är hungrig eller nåt, men bara tom på nåt konstigt sätt.
    Första dagen har hursomhelst gått bra, dock lite trist middag utan grönsaker :)  
    Samma här...fast jag drack bara en äggmjölkslatte till frukost.
    Till Lunch
    3 ägg samt halvt paket bacon
    2 tsk bea

Middag 70 gr köttfärs och 35 g bacon med 1 msk Majo
    var inte riktigt mätt efter middagen så jag tog
    35 g brieost till
    Saknar grönsakerna....

Är konstigt sugen nu på kvällen.

Ska bli spännande om jag är hungrig i morgon när jag vaknar
  • Hoppet 3

Ia86:

Egentligen står Fakir för 0 kh/ dag.(strikt)
    Men visst kan du äta upp till 5 kh om du önskar. Jag kör den varianten med max 5 kh/dag. Började igår. Kom upp i 2 kh. Alltid en början.
    Tänker ta 1 dl strimlad sallad till min tonfiskröra idag. För jag saknar grönt. Men å andra sidan ska jag bara köra detta 1 vecka nu för att se vad som händer med min kropp.

• Hoppet 3

Boost:

Vaknade inte hungrig heller. Tar min vanliga ägglatte vid 9 då jag är på jobbet. Sedan köttfärs/bacon och äggröra till lunch.

• Hoppet 3
    leehlo skrev 2012-05-15 13:20:40 följande:
    En snabb fråga, kan man använda sojamjöl istället för mandelmjöl? Ska göra microbröd och det fanns inte mandelmjöl i affären. 
    Soja mjöl är inte ok med LCHF.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**