-
Tack då kommer jag att döpa den till Stjiernas Kolasås!stjierna skrev 2012-05-13 19:03:39 följande:Hoppet 3: var det mitt med kokossockeet? Såååå god! Slurp :P
-
Jag har hört mig för med Marianns lchf om just detta kokos socker och de är godkänt GI och kan även användas LCHf mässigt fast med måtta.EEE skrev 2012-05-13 20:57:36 följande:Aaa, men har jag förstått det hela rätt så kommer just kokossockret från själva blomman och har en smak av kola, det var därför jag blev sugen på att testa. Ska titta lite mer på det hela och se hur onyttigt det är. Jag har köpt hem sötningsmedel men använder faktiskt aldrig det.
-
Frukost: Äggröra på hur många ägg när man äter fakir? Får man ha kokosfett och grädde i kaffet? Kanske ska börja med de i morgon i såfall.... Vill få inspiration och tips. Ska sova strax
-
Stijerna:
Tack. Jag gjorde äggmjölk en annan gång. Kan man skippa smakerna utan att de smakar ägg i kaffet i såfall? Smör är väl oxå ok? -
Boost:
Jag kör oxå from i morgon. Får se hur detta ska gå.
Stijerna:
Tack. Ska testa med vanilj istället för kanel som jag tyckte blev lite beskt. -
Kan man göra äggmjölk i" förväg" för att kunna ta med till jobbet ellerstjierna skrev 2012-05-13 23:05:56 följande:Ägg innehåller 0,3 KH/st, så ät 2-3 st, kanske? kokosfett är fritt fram, grädde är no no. gör äggmjölk istället och ha i kaffet!
ta när man inte kan har tid att laga till den? -
Tack för tipset fast jag använder neskaffe.EEE skrev 2012-05-14 10:44:27 följande:Jag vet inte hur du gör men har man kanelen i kaffefiltret så blir det gott! Sen upptäckte jag en sak som jag aldrig kunde tänka mig att det kunde skilja så mycket. Hade kanel frånsanta maria eller någon annan sortsom man kan köpa i vanlig butik. Köpte en ny från Lidl och den smakar inte alls gott! Knappt som kanel alls tycker jag, iaf inte i mitt kaffe.
Tog vanilj i vattensmör koket och de var rätt ok. -
Håller totalt med!stjierna skrev 2012-05-14 09:05:32 följande:Callina. Om du gör äggmjölken på bara äggula så är det inte så farligt. Jag klöks av bara tanken på rå äggvita - hua!!! Men på enbart äggula är det inga problem :D
Funkar för mig som annars oxå är klökig med ägg att jag till o med tar bort de vita strängarna
innan jag gör äggröra eller omelett. -
FAKIR start idag.
Jag missade frukosten idag då jag vaknade för sent för att hinna äta den men han göra äggmjölken till kaffet.
Har nu till Lunch ätit 3 ägg och halvt paket bacon samt 2 tsk beasås som jag hade över från igår istället för majonäs som hade lika mycket KH/ 100g
Ska jag äta mer idag eller bara middagen senare idag? ( har ju missat ett mål)
Undrar oxå om ni som äter Fakir räknar kallorier nu oxå?
Vad ska man ligga på i fett & protein under en dag? -
Jag äter nog min middag vid 18 tiden. Kanske tar en bit brieost till mellanmål om jag inte klarar mig till 18.Boost skrev 2012-05-14 13:12:57 följande:Jag kommer inte räkna kalorier nu under fakir veckan.
Vet inte hur mycket fett och protein man bör få i sig, har inte läst något om det.
När äter du middag? Den lunch bör du ju stå dig på några timmar. Tycker att det ser bra ut. Så håller du dig fram till middagen tycker jag inte att du ska stoppa i dig något mer även fast du missat ett mål.
De måste väl ändå vara ok?