**Den stora feta LCHF-tråden**
Fast ni har nog gjort er egen korv med enbart tillåtna saker i.
Fast ni har nog gjort er egen korv med enbart tillåtna saker i.
Stjierna: när jag har ont i halsen brukar jag koka en stor sats ingefärsvatten. Dricker det kallt istället för vanligt vatten och värmer det och dricker som te. När jag dricker det som te har jag även i lite honung, ser det som medicin i sammanhanget. Det brukar även kännas skönt med kanel i vattnet, men det är inte en särskilt god kombination med ingefära och kanel men om man ändå inte känner smak så funkar det. Jag brukar använda kanelstång som får ligga kvar hela tiden.
Och ingefäran som ligger i botten av glaset eller koppen ska också ätas upp.
Jag tror att jag skulle känna mig okvinnlig vid 55 kg (dvs -110). Mitt mål var ursprungligen 57 kg men jag känner mig nöjd nu vid 63-64. Så här smal har jag aldrig varit och för första gången någonsin är det roligt att handla kläder. Det svarar kanske också lite på frågan om alla har varit smala innan, jag har aldrig varit det. Som barn var jag väl inte tjock, men kraftigare än alla andra. Sen kanske årskurs 6 har det bara gått utför. När jag gick ut högstadiet pratade sjuksyster med mina föräldrar eftersom jag låg så högt över medelkurvan. Det var så hemskt och än idag när jag skriver detta så känner jag hur kinderna blir röda och hur jag skäms. Just då i den stunden ville jag verkligen att jorden skulle försvinna under mina fötter. Jag kan dock inte minnas att mamma och pappa gjorde något åt det, men i tvåan i gymnasiet började jag spela badminton och då blev jag en storlek 40 och kände mig skitsnygg. Men när alla andra roliga personer slutade spela gjorde jag också det och vikten gick upp igen. Som vuxen har jag alltid varit tjock om än inte alltid fet. Men mindre än ca 15 kgs övervikt har jag aldrig haft. Jag har dock aldrig bantat och ju äldre jag blivit har jag lärt mig att älska mig själv oavsett storleken på kroppshydda. Idag är jag 28 (nåja, 33 enligt passet) och har storlek 38 och är både nöjd och stolt över det. Men kroppen har ändrat sig iom barnen och jag ser fortfarande gravid ut så där har jag lite att jobba med.
Kommer mina delade magmuskler att gå samman av plankan tror ni? Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att magen ser lite mindre ut i profil men jag ser ingen skillnad där musklerna är delade.
Jag tycker personligen att det är lite roligt med den rabiata profeten, särskilt när hon skjuter sig själv i foten. Kan sitta och småfnissa för det är ju så uppenbart att hon njuter såååå av att göra er upprörda. Detta är säkert hennes främsta hobby och ni ger henne bara mer eld hela tiden. Det hela kommer inte ta slut förrän ni gör det ni hela tiden säger och ignorerar alla hennes inlägg. Men då bli det synd om henne...jag menar i juletid ska väl varenda troll...nej jag menar unge....vara glada?
Jag har kört min egen fuskvariant av fakir sen i måndags. Sen dess har jag gått ner 1 kg varav 0,6 kh fett. Det behövdes för i måndags visade vågen 64,4 och det tyckte jag var lite för mycket. Visst för att jag ligger stabilt och pendlar kring 63-64, men imorgon åker vi iväg på en weekendtrip jag och sambon och då har jag planerat avsteg. Fuskade även förra helgen när vi var bortbjudna och åt både potatis (i soppan) och gick loss på allt julgodis och kakor på fikabordet. Det var helt underbart gott och jag fick som vanligt inga magbesvär. Och som sagt i måndags började jag fuskfakturor så nu är ordningen återställd, får bli fuskfakir efter denna helg med. Men någon längre tid lär jag inte klara för det är ju så sjukt äckligt att bara äta protein och smör. Huga, det värsta jag ätit var tonfisk ur burk med smör...riktigt riktigt vidrigt.
Jag sparar alla mina kläder som blivit för stora för jag räknar med att kunna använda dem en eller två gånger till. Planerar för ett eller två barn till i framtiden. Däremot har jag gjort mig av med tidigare smalplagg, såna jag har sparat för att komma i igen. Så fort jag kommer i dem är matchen vunnen och plagget förlorat sitt intresse. Och dessutom så har min kroppsspråk ändrats efter barnen så plaggen sitter inte på samma sätt som innan iaf.