Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lovesmammi skrev 2012-12-06 13:12:54 följande:
    Ninis ICAs ekologiska innehåller 1,5 kh. De bästa jag har hittat iaf.

Var det inte det som var båg? Att de egentligen innehåller massor, men att det blivit tryckfel och att de inte drar in dem pga en sån struntsak?
  • spökplumpen

Jag gillar min kropp! Bara lite drygt 2 kilo upp efter en helg med konstant ätande av kolhydrater. Och detta trots att mensen kom igår! För min del så kan den viktökningen ibland komma av enbart mensen! Nöjd! Nu kör jag halvstrikt till fredagens julfest och helgens julfirande med sambons familj. Jag tänker dessutom positivt att kroppen kommer komma igång på allvar igen med viktnedgången efter all denna kolhydratsfrossa. Och så mycket som jag ätit i helgen så har jag inget sug alls efter mer.

• spökplumpen

Idag började projekt ägg! Ska testa att återinföra det i vår kost och se om grabbarna tål att vi vuxna äter ägg. Första testet idag gick bra och nu när de sover står jag och väntar på att mina ägg ska koka färdigt. Sen ska jag njuta till tusen av kokta ägg med smör...mums! Imorgon ska jag testa att koka ett ägg till frukost. Är så glad!

• spökplumpen

0,8 kg ner sen i måndags och detta trots mens, härliga tider! 0,9kg kvar av helgens Köpenhamntripp. Idag är jag dock galet sugen på lussebulle och pepparkakor, uppkrupen under en filt i soffan med luciafirande på tvn. Jag har fått lägga band på mig flera gånger för att inte ringa till sambon och be honom köpa hem lussebullar. Men jag får väl snällt vänta till morgondagens julbord då jag planera att unna mig något sött från gottebordet.

• spökplumpen

Jag älskar plankan, ja kanske inte att göra den men resultaten det ger! Jag har bara hållet på ett par veckor men jag märker stor skillnad! Jag ökar på 5 sekunder varje måndag, men när jag når 60 sek på knä ska jag nog stanna där ett tag innan jag ger mig på att göra på fötterna. Det känns som att man kan göra mer skada än nytta om man inte har tillräckligt med styrka för fötterna.

• spökplumpen

Nitrit finns i all chark, (så gott som, har hittat en produkt utan) så att man inte snöar in sig på att just bacon skulle vara extra skadligt. Jag har slutat äta chark helt, men det känns inte som någon uppoffring för jag har aldrig gillat korv/skinka. Bacon kan jag sakna ibland och kassler, men eftersom barnen inte kan äta det iaf så känns det inte jobbigt att låta bli att köpa hem det. Korv får barnen ibland som nödproviant (tex om man ute och klockan blir mycket och jag inte har något färdigt att värma på) men det står aldrig på den vanliga menyn.

• spökplumpen
    Lovesmammi skrev 2012-12-14 13:29:58 följande:
    Här är Nurans blogg för er som är nyfikna :) 120kg.me/

Usch, så där borde man inte få göra utan att varna först. Fick ju nästan upp lunchen när jag såg kroppen.
  • spökplumpen

Sen jag började minska på kolhydraterna så behöver jag inte tugga tuggummi längre. Innan tuggade jag nästan jämt tuggummi tycker jag. Men jag märker när jag gör avsteg och äter kolhydrater att då tar jag gärna tuggummi, så dt hänger definitivt ihop.

• spökplumpen

Idag har jag bakat nötkakor med honung. Ska testa en sen efter lunchen och se hur de blev. Jag klarar inte av bismaken av erythritol och stevia är bara alldeles för sött för mig. Jag är egentligen inte ute efter sötman utan sockrets egenskaper.

• spökplumpen
    Ninis skrev 2012-12-18 14:31:57 följande:
    Har du testat Sukrin+? Det är ju en blandning av Sukrin och Stevia.
    * Storasyster 7 mars 2006 och Lillasyster 4 juli 2008*

Nja, att få 2 nackdelar av 2 möjliga lockar inte särskilt mycket. Nötkakorna med honung blev jättegoda och kändes inte alls så söta. Och inte blev jag sugen på att ta en till heller,som jag annars alltid blir av socker/erythriol/stevia. De fick inte segheten som socker ger, men var saftiga och goda. Nu har de åkt in i kakburken för att inte ätas förrän julafton.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**