**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej alla lchf-are! Nu var det ett par år sen jag körde lchf så jag har lite frågor. Om jag befinner mig i ketos (det luktar aceton om mig) hur kan jag då låta bli att gå ner i fett? Vi har en våg som mäter vikt, fett och bmi och jag går bara ner i fett om jag inte rör mig (5-6000 steg om dagen). Jag håller på att tävla i stegräkning och mår så bra av att röra på mig att det inte är ett alternativ att sluta, men hur ska jag göra för att bränna fettet? Måste jag äta mer, mindre eller vad gör jag för fel? Äter mig mätt och tycker att jag håller en lagom nivå på maten även om jag har setts sitta i soffan på kvällen och mumsa ost fast jag inte är hungrig. En typisk dag är omelett på 2ägg och grädde, lite protein i form av svamp eller kräftstjärtar, en kopp t med grädde, en stjälk selleri och några gurkskivor. Till lunch äggröra på 2 ägg, lite grönsaker och vatten. Middag ca 100 g fisk eller en kycklingfilé och sen sås gjord antingen på grädde eller cf, ja och så lite grönsaker. Och så eventuellt lite ost eller ty på kvällen och en kopp te med grädde. Vanligtvis så går jag lite drygt en mil om dagen.