Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

0rion skrev 2011-08-14 14:16:41 följande:
    tack för ditt svar! kommer man tappa de kilona fort igen tro? (om man nu går upp)
    Ja då, inom 1-3 dagar brukar man ha tappat dem igen...
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Postis skrev 2011-08-14 20:25:27 följande:
    Jag brukar göra paj på ponesdeg, och det funkar kanon. Ingen verkar ha märkt att det är en annorlunda botten, däremot har de fått reda på det när de undrat hur jag kan äta paj och då har de blivit glatt överraskade att "min" mat inte behöver smaka konstigt.

Igår hade vi kalas för äldsta sonen och då bjöd vi på tacos. Väldigt enkelt, bara att alla tar det de vill ha och lätt att anpassa för mig.  
    IsDimma skrev 2011-08-14 18:52:57 följande:
    Jag har ett tips angående egengjord glass. Jag fryser den i muffinsformar. Perfekt storlek och går hyggligt snabbt att tina till lagom konsistens
    Tack för tipset, smart att göra så!

Ponesdeg gör jag även hamburgerbröd och pizzabotten på, funkar skitbra!
  • Teskedsmamman
    BeccaStina skrev 2011-08-18 18:52:56 följande:
    tjejer vad äter ni när sötsuget tränger sig på?? är inne på dag två och mat och vatten har inte hjälpt :(
    Äggmjölkschoklad *pekar uppåt* Det brukar hjälpa mig bra, eller så gör jag en telatten med sötningsmedel...
  • Teskedsmamman

När jag väl nådde lägsta-vikt igen så var det nytt kalas

Men nu är det stenhårt fram tills den 17 september, jag hoppas svärmor har buffé på 70-årskalaset så jag kan välja vad jag vill äta....

Jag finns som vanligt i kulisserna

Förövrigt så gjorde jag jordnötsmörmuffins igår och hälde i 1 msk kakao i smeten, perfekt som fika kan jag säga!

• Teskedsmamman
    Mamma Tes skrev 2011-08-21 10:01:37 följande:
    Dottern har precis börjat dagis och jag är så himmla upprörd över att småttingarna serveras lättmjölk och typ lätta. Dom kan väl inte neka oss om vi säger att hon inte får äta sånt och köper dit en standardmjölk och ett paket bregott eller smör och ber dom ge henne av det istället?!
    Tyvärr är det så att det kanske inte är så lätt att genomföra... För att få annan kost måste ni ha läkarintyg, de har sina avtal om vad de ska inhandla så för att få annan kost så måste det till läkarintyg.

Däremot finns det absolut ingenting som hindrar att du köper själv och tar med till förskolan.
  • Teskedsmamman
    rednose skrev 2011-08-21 22:04:42 följande:
    det e cool :) Ibland blir tolkningen fel oxå. :)
    Har fått så många negativa kommentarer om att vi "måste släpa med käk" och "oj oj oj, förstår hon vad de säger" så jag kanske reagerade lite snabbt med taggarna utåt för att försvara vårt val. :)
    Hur som helst, en helt suverän förskola med sjukt bra mat! )
    Imorgon får hon med sig den goda tacopajen och lite blomkål. :)) MUUUMS! 
    I Norge t ex så får alla ta med mat till sina barn.... Sedan har de hur tokiga matrekommendationer på motsvarande BVC, så man ska inte förvånas....
  • Teskedsmamman

Mäh!

Inför-mens-kolhydrat-sug-och-ren-lathet så har jag dragit på mig 3 kg *tack tack* men nu har mensen kommit så nu borde de försvinna snabbt igen och så har jag börjat väga maten för att ta tag i de sista kilona igen... att 3 kg kan vara så kämpigt... men det var ju kämpigt ner under 70 också...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**