AgnesGN skrev 2011-10-16 19:20:43 följande:
Oj, jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Jag gjorde gravtest idag och det visade sig att jag var gravid. Jag har fåt veta att jag har PCO och kan ha svårare att bli gravid och enligt gyn hade jag ingen ÄL när jag var där den 15 september... Men shit... ett plus på stickan bekräftade dock... =)
Nu till funderingarna- visst var det flera här som var gravida och åt LCHF? Jag känner just nu att kosten funkar asbra för mig och jag är inte sugen att tänka för annorlunda. MEN jag antar att det kanske inte är jättebra att köra stenhårt... Borde kanske unna mig frukt? Det har jag inte gjort sen jag började... Några andra tips och tankar hur jag ska leva som LCHF:are och gravid? =)
Om du mår bra och klarar av så är det absolut inga problem att äta lchf under graviditeten. Däremot kan det bli totalt tvärtom när man väl blir gravid, jag kunde inte fortsätta utan var tvungen att kolhydratpunda stenhårt! T ex åt jag 3-4 frukostar varje dag och var tvungen att äta 8-10 ggr om dagen för jag var så hungrig... total viktuppgång = 6 kg.
Nej, du behöver inte tänka på mer kolhydrater om du inte får matsug efter det. Men en frukt om dagen kan du ju "unna" dig... Jag kunde börja igen när jag ammade, och då fick jag fetare mjölk som mättade sonen bra.
Min BM rekommenderade mig både spikmatta och lchf/gi under graviditeten. Spikmattan för att det förbättrar cirkulationen och man får inte lika ont. Jag kunde inte gå om jag slarvade med spikmattan.
Lågkolhydrat främjar ett jämnare blodsocker och just topparna/dalarna på blodsockret förvärrar illamående...
Men som sagt, jag var helt sjukt sugen på McDonaldsmat så det var ju kört för min del
Grattis till pluset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!