rednose skrev 2012-01-08 16:32:25 följande:
Njae jag kan inte påstå att jag äter ister. Alls faktiskt. Möjligen på sommaren när vi grillar men inte sen jag började med LCHF i juni.
Jag är oxå i färd med nystart. inte lika motiverad att räkna osv eftersom jag helst vill slippa krångla och bara leva liksom. :)
Jag har 4 kilo kvar till 69 som är mitt nya mål (tänkte mig 66 förut men vi tar 69 först tror jag

). Meeen, försöker ju bli gravid oxå så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Vill ju kanske inte köra alltför liberalt innan jag vet dock.
Tycker jag får dumma kommentarer av folk titt som tätt. Det är som att de inte vill lyssna för de redan har bestämt sig i frågan. Om man däremot säger att man äter LCHF för att MÅ BRA, då lyssnar de bättre. Håller man sig dessutom ifrån att bli alltför uppeldad och inte framstår som en fanatisk diettoka så lyssnar de även bättre av den anledningen.

hehe. (jag har en tendens att övertyga världen...helt idiotiskt för det går ju inte)
OM jag berättar för någon så gör jag det utifrån mig, hur jag mår, hur jag har reagerat osv... för söker ALDRIG pracka på någon "Du måste testa detta för det är såååå bra". Däremot hindrar det ju inte att jag tänker "hm, om de skulle testa lchf innan de lägger sig på operationsbordet?", de får ju käka lågkolhydrat resten av livet efter en gbp ändå....
Att lchf inte passar alla är jag också övertygad om, fast jag tror att de flesta som säger att det inte funkade på dem gjorde fel. Jag trodde det var lätt med lchf men det är det ju inte...
Det bästa med lchf tycker jag ändå är att man tänker mer på ekologiskt, klimatsmart och närproducerat. Dessutom äter man mindre än innan så jag tror faktiskt inte lchf påfrestar jordens resurser alls lika mycket som vanlig kost. Tror alltså, inget jag hävdar bestämt