• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

världens godaste hemgjorda peanut-buttercups!

85%ig mild choklad
    Skippys creamy peanutbutter
    jordnötter
    85%ig mild choklad

i den ordningen, smält chokladen i en liten cupcakeform så att det täcker botten
    låt stelna (tar ca 15 min i kylen
    lägg på en tsk jordnötssmör
    strö 3-4 jordnötter på och platta till lite
    häll över lite mer choklad och låt allt stelna.

So freakin awesome!  

• rödnos

Du har läst helt rätt Ninis! det ÄR socker i Skippys.

Bättrar mig genast och ska beställa bättre grejer men mitt recept är troligen det bästa som finns trots allt, inte mycket som är godare än hemmagjorda pb-cookies!

Skälv tycker jag Lallerstedts bea smakar rumpa. MEN, om man pimpar den lite med salt och dragon blir den helt ok! Dock inte i närheten så god som hemgjord såklart, men så är det ju fabriksmat oxå.

• rödnos
    sara1981 skrev 2012-04-15 08:48:28 följande:
    Fast när jag gjorde snickers så var det förre kh i skippys än i coops ekologiska med enbart jordnötter...
    det är även förre i Skippys än i det andra märket som Willy´s har. kommer inte ihåg namnet men Skippys var iaf bättre. Och jäkligt mycket godare!
  • rödnos
    Ninis skrev 2012-04-15 09:57:47 följande:
    I så fall föredrar jag hellre de som endast innehåller jordnötter och salt, även om det är lite mer kh. Hellre det än Skippys som innehåller både socker och härdade fetter. Men det är ju jag det, alla gör som man själv tycker
    precis, ibland får smaken bestäma och i så små mängder gör det ju ingen större skada heller.
  • rödnos
    Hoppet 3 skrev 2012-04-15 18:57:33 följande:
    Hej på er!

Känner ni er mer hungrig de dagar ni tränar?

När kommer hungern i såfall?

Bara lite nyfiken.....Glad
    Absolut! Samma för både mig och sambon. Sambon är elitidrottare och jag kör på någorlunda. Det är nästan konstigt om man inte blir hungrig då man tränar eftersom det ökar förbränningen (hela vitsen egentligen ju ) så det är ju ett jättebra tecken!
    För mig brukar hungern komma som mest dagen efter men ibland, om vi kört hårt, så behöver våra kroppar mer mat redan samma dag.  
  • rödnos
    Hoppet 3 skrev 2012-04-15 21:30:13 följande:
    Ok....jag har ju inte tränat på mycket länge.
    Mest soffat mig.
    Kroppen fick väl sig en chock idag....Skrattande 

Gott tecken då i alla fall.
    absolut! kör på och var inte rädd för hungern, bara du äter bra LCHF krubb så kommer du få finfina resultat!. :)
  • rödnos
    Folk skrev 2012-04-15 21:45:05 följande:
    Hej

Har ätit Lchf i 4 dagar. Har kört innan men tyckte då att det var för strikt. Blev bara trött och seg i huvudet. Så nu tänkte jag vara lite mer o-strikt. Men känner ändå att det inte känns bra....Bara en känsla. vore tacksam om någon kunde kolla igenom dagens intag och kommentera. Tack på förhand.

Frukost
    Äggröra på 1 ägg och med champinjoner i. Ca 1 dl turkisk yoghurt med lchfmusli (solrosfrön, pumpafrön, valnötter, mandel och riven kokos, 5 blåbär) Ca 3 msk av muslin Kaffe med grädde.

Lunch
    Köttfärsås på magert älgkött stekt i mycket rapsolja, passerade tomater (utan tillsatt socker!!), lök, kryddor, buljong. Fetaost, 1/2 avokado, gurka 2 skivor tomat.

Middag
    Äggröra på 1 ägg + champinjoner stekt i smör. 2 ostrullar med bregott och skinka (2 skivor) gurka. Te. Var så mätt efter middagen så det blev "lätt-middag".

Sen blev jag så sugen/hungrig..... Tog då 3 msk grädde....och en ruta 86% choklad....Och en bit dansk flödeost (33%fett).

Gör jag fel eller är det bara inbillning???   .       
    Jag tycker det låter som att du äter för lite mat?? Hur som helst äter du definitivt för lite fett.
    glöm magert kött, ta alltid det fetaste alternativet. Då ska du se du mår bättre snart och får mycket mer energi!
  • rödnos

Stijerna hann före! I second that!
    Mera mat åt folket!
    Stek hellre i olivolja, snör eller kokosfett oxå.

• rödnos

Ni som kör den där Warrior och/eller fastan; vart har ni hört om detta?!?
    Här på forumet har de inte florerat särskilt länge så det vore kul att veta var info och forskning kommer ifrån???

För att svara på någon annans fråga om varför man tränar:

Träna bör man annars dör man (iaf tidigare! ) oavsett matvanor.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**