• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nån som tränar?
    Jag tycker det känns som att jag går upp i vikt sen jag började träna igen?
    Tänkte köra på mer ägg, kött o fisk nu för att "deffa" lite inför bikinisäsongen.
    Idéer om vad jag kan ta till för metod för att tappa men ändå orka med min träning (tuff sådan)??

• rödnos

Jag gör alltid egen kryddmix till tacogratängen!

Vitlökspulver
    Lökpulver
    Cayennepeppar
    Paprika
    Chilipulver
    Spiskummin
    Salt (lite
    Vitpeppar

Sen har jag i färsk vitlök oxå och färska jalapenos och habaneros.
    Stark cheddar och mozzarella på toppen! Yum "!

• rödnos

Hola chicas!

Ska göra kycklingklubbor (gravidcravings utan dess like!!) och behöver tips på god och gärna stark sås!
    Har kört på jordnöt nu en vecka...

• rödnos

Banantelefon, lät gott men jag skickar även led dottern lunch till dagis o då går ju nötterna bort. Fler tippas?

Ang det ni pratar om iaf barnen ska äta LCHF. Vår dotter äter samma som vi men får pasta eller ris oxå. Har man inget problem med kolisar tycker inte jag att man behöver fundera så mycket.
    Eftersom hon äter samma som oss blir det väldigt sällan godis, bullar och bröd såklart och det känns bra eftersom det är så mycket skräp i det.
    Nu är jag gravid igen och tycker det är skitsvårt med LCHF. Har ett sug som jag inte alls haft innan men har iaf denna veckan hållt mig från bröd som var ett måste förra då jag mådde pyton. Svårt det där...

• rödnos

Hej!

Back on track!!

Födde barn för 3 veckor sedan och började LCHF igen för 5 dagar sedan.
    Var ett tag sen och undrar nu hur denna dag verkar?

Frukost:
    Äggröra på 3 ägg och en halv dl grädde samt 30g smör
    3 skivor bacon
    Kaffe med grädde

Middag:
    Smörstekt torsk
    Äggsås på grädde
    Gröna ärtor

Nån kopp kaffe inemellan med grädde.

Ammar och dricker massor av vatten.

Nån som vill kommentera eller ge lite tips?
    Vill tappa 15 kilo men har inte bråttom.

• rödnos

Stierna - är inte hungrig mer än så här så jag äter inget mer. Ska ju inte käka om man inte e hungrig eller hur?

• rödnos

Jag är inte orolig för det öht. Denna dag är ett exempel. Vi äter väldigt mycket grönsaker annars och vitamintillskott under graviditet och amning så det är inte ett problem.

Jag ställer om frågan då ;

Hur ser dagen ut ur KOLHYDRATS-SYNPUNKT.

Var inte otrevlig men det har sällan diskuterats huruvida just vitaminer och mineraler skulle vara ett problem för en person som äter enligt LCHF.

Nu var det som sagt ett år sen eller så sedan jag slutade med LCHF men här hängde då en tjej som jobbar som kostrådgivare för LCHF? Finns du kvar?

• rödnos

Vet någon om det kommit någon app där man enkelt kan fylla i vad man ätit och få reda på kolhydratsintaget under en dag?
    Vore ju toppen men de jag hittat är bara kaloribaserade och receptkällor...
    Tips?

• rödnos

Paulas mamma - jag har inte sagt nånting som får någon att tro att jag inte ville ha de råd och tips jag bett om, märk väl.
    Stjierna verkar dock vara en stingslig typ med tanke på det snorkiga svaret kan man tycka.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**