• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag funderar på att köpa någon LCHF-kokbok. Vilken/vilka är bra? Jag vill ha rätt lätta, snabba recept då jag snart börjar jobba heltid igen och har 3 barn som tar sin tid Skrattande

• standby

Jag räknar varken kh eller kcal. Har gått ner drygt 4,5 kg dessa första fyra veckor med LCHF.

• standby
    Louise1987 skrev 2012-02-02 22:59:40 följande:
    Åh, mår sååååå bra av Lchf! Ätit det i 8 månader nu, gått ner 32 kg och är tom piggare än för några år sedan när jag var smal och tränade flera dagar i veckan. Och nu joggar jag överallt ist för att gå ;) nu mera tillhör jag kategorin "normalviktig" och minskat från storlek 48 till 38 :) utan att ens vara hungrig ^.^ ville bara säga det :p tack alla ni som skriver och ger inspiration och engagerar er :)
    Grattis! Otroligt bra gjort.
    Själv firar jag -5 kg på vågen idag på knappt 5 veckor på LCHF.
    Och det BÄSTA är att det med god, mättande, icke-krånglig mat!
    Trevlig helg alla.  
  • standby
    Malwa skrev 2012-02-04 11:05:52 följande:
    Kan man göra eget kokosmjöl tror ni? jag tänkte om man kan mixa kokosflingor så som man gör med mandel, vid mandelmjöl.

Det kanske funkar men är inte alls samma sak som kokosmjöl vilket framställs av kokosmjölk.
  • standby

Tänker jag rätt nu? Brukar äta grekisk yoghurt med grädde, nötter och kokos till middag innan jag tränar, det borde väl göra ganska lite "skada" då?
    Står mig bra på det och har bra energi på träningen, brukar räcka med typ en Babybel på kvällen efteråt.

• standby
    Ninis skrev 2012-02-08 21:33:03 följande:

Det låter mer som ett mellis eller frukost i mina öron. Det innehåller alldeles för lite proteiner för att ätas innan träning. En omelett innan träning vore bättre. Jag brukar äta senast 1,5 timme innan jag tränar. Sen har man en halvtimme på sig efter träning att fylla på med mer proteiner. Muskelerna blir "ärrade" när man tränar och för att återställa musklerna ska man fylla på med protein inom en halvtimme efter avslutat pass.

Tack för tips! Det ska jag ändra på, jag är inte alls kunnig på träning och kost så jag blir jätteglad när jag får lära mig mer.
  • standby
    3småttingar skrev 2012-02-10 11:22:57 följande:
    Kokar man broccolin som vanligt då? Känner hur dum frågan är hehe :)
    Kolla innehållet bara om du köper sån påse att blanda dipsås på. De brukar tyvärr innehålla en hel del kh.
  • standby

Nu är det jag som "offrar" ngt kh på mjölk och en resorb. Är magsjuk :P
    Någon som har bra tips på milda saker att försöka äta? Har fått i mig lite ost och lite te med mjölk bara. Kroppen skriker efter typ nyponsoppa men det är ju bland det värsta, en riktig kh-bomb.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**