• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kul IngentingAlls! Grattis :)

• standby

Jag har snöat in på kokta ägg! Så gott att skiva och ha på fröknäcke som jag brer m majo.
    Eller gör tonfiskröra m ägg i. Mmm.

• standby

Glass - jag kände ingenting när jag började. Brukar ha rätt mkt ont i huvudet men nu när jag tänker på det var det längesedan sist. Jag har hart huvudvärk mer sällan än innan LCHF. Kan ju vara slumpen men bra iaf!

• standby

Jag tycker det är förbannat fräckt att tjata/truga ngn med fikabröd, mackor mm. I SYNNERHET om man vet att personen i fråga avstår kh och försöker gå ner i vikt. Det är enligt min mening samma sak som att tjata på någon som har slutat röka att ta "bara en" cigg!! Och det skulle inte många göra.

Den om att inte alla som äter kh är tjocka men alla som är tjocka äter mkt kh var grymt bra, den tar jag med mig :)

Jag är f-ledig nu men ska snart börja jobba. Vi har alltid fredagsfika men jag förväntar mig inga särskilda kommentarer när jag inte tar ngt för många på mitt företag tränar och äter nyttigt. Jag gillar heller inte typ vetelängder särskilt mkt. Bättre med en BabyBel!

Har däremot behövt argumentera med mina svärisar ngt gånger när jag tackat nej till tex mjuk pepparkaka (innan jag började m LCHF) för att jag verkligen inte gillar det. Då har de tyckt jag varit bortskämd och kräsen!

Jag har då kontrar med att tvinga i sig FIKABRÖD som man inte ens gillar är väl grymt korkat. Skillnad om det hade varit maten som bjudits, då hade jag varit tyst och käkat men fikabröd tycker jag inte man måste pressa ner för att inte framstå som oartig, iaf inte hos svärisar som jag känt sen -97.

• standby

Glass - jag handlar på Body store, de är snabba och bra. Har ej provat ngt annat ställe än.

• standby

Jag har mkt mindre huvudvärk nu än innan LCHF men har märkt att när jag har det så är det så gott som alltid dagen efter träning som det kommer.
    Tycker jag dricker hyfsat under och efter passet, äter ordentligt innan och försöker äta ngt efter även om jag aldrig är sugen.
    Igår tog jag lite hassel-och valnötter.
    Ngn som har ngt tips?

• standby

Ninis - Känner mig grymt osugen på ägg så sent på kvällen men ska prova att få i mig ett eller ett par efter nästa pass.

• standby

Ost- och skinkrullar var ett bra förslag! Ska köpa ngn god skinka idag så jag har tills efter träningen imorgon.
    Behöver inte tänka på att ta med då jag har sån tur att jag är hemma senast 15 min efter träningen då jag har så nära :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**