**Den stora feta LCHF-tråden**
The Kittycats - tack!
Vet ej vad du har för tabletter men Omeprazol eller Lanzoprazol en gång per dag i en vecka brukar göra susen för magen. Finns receptfritt.
*råd från en luttrad apoteksmänniska :)*
The Kittycats - tack!
Vet ej vad du har för tabletter men Omeprazol eller Lanzoprazol en gång per dag i en vecka brukar göra susen för magen. Finns receptfritt.
*råd från en luttrad apoteksmänniska :)*
Jag skulle behöva smittas lite av träningslusten som finns hiss vissa i tråden :)
Har iaf varit hundvakt på heltid ett tag nu så då har det blivit mellan 8 och 13 km promenerande per dag iaf. Plus fuego på måndagar.
HappyHippo - ös på med så mkt pålägg att du orkar max ett par st ;)
En nyfiken fråga, vad siktar ni på för vikt i förhållande till er längd, alltså BMI? Det är ju inte ett bra mått om man är mkt vältränad och har mkt muskler men för mig som tyvärr inte hör till den kategorin av personer så funkar det bra att hålla koll på de siffrorna.
När jag började med LCHF så hade jag ett BMI på hela 27,8. Jag siktar på ca 22 och är nu på 24,8.
Martina 76, diggar din målsättning! Jag ska ha det i tanken jag med. Har dock lite längre tid på mig, drar t Thailand först i slutet av november :D
Hur tillförlitlig är en persontåg som mäter fett% i kroppen, ngn som vet? Jag kan iaf konstatera att siffrorna sjunker för min del och det är ju iaf bra :)
Min fett% på vågen stämmer iaf bra med om jag räknar ut detsamma mha:
www.markazits.com/diet/bmi.php fett
men det kanske är väldigt svajigt resultat med båda metoderna...
Min hud har klarat sig förvånansvärt bra trots 3 graviditeter varav en när jag var 33/34 och ngr år av övervikt. Helt lik sig lär ju magen aldrig bli någonsin men det är helt klart där som lchf gjort störst skillnad på mig hittills.
Sen är naveln paj men det är självförvållat pga piercing...
TomMom, då är vi lika långa :) jag siktar dock på målvikt 67 eller 65 om jag orkar göra det där sista extra ansträngningarna ha ha. Har vägt 60 mellan första och andra graviditeten men den vikten för mig gör att jag känner mig (och ser) rätt utmärglad ut. Det är ju så oroligt olika från person till person hur man trivs och hur man ser ut i sina kilon!
Duktig du är som tagit tag i de sista fem!