• standby

**Den stora feta LCHF-tråden**

TM - det är äl-dags men jag brukar ej märka av på vågen i vanliga fall.

• standby
    Martina 76 skrev 2012-04-13 07:33:57 följande:
    Kroppen är lite knasig ibland. Hormoner, sömn, vätska, inte gått på toaletten som du ska?

Tycker det mesta varit som vanligt, var iofs på 16-timmars jobb + restid (brukar ej jobba så) här om dagen...
    Det jag kan känna är att jag verkar ha mer vätska i kroppen än vanligt, svullen i anklarna, särskilt vänster.
    Du som är bra på träning, passar på att fråga dig Glad, jag tycker ibland att vågen visar lite mer dagen efter jag tränat, kan det bero på att man dricker mer/binder mer vätska för kroppen har behov?
    Jag var på mitt i särklass hårdaste träningstillfälle igår. Kul, och jobbigt, som bara den!   
  • standby

Kostdoktorn menar att low-carbpastan är bluff. Det är ngt med sockeralkoholer som sen omvandlas i kroppen som inte är bra. Tror man kan läsa om det på hans hemsida.

• standby

Fyyyyy vilken fusk-helg :( Första gången jag ballat ur sen jag började 2/1. Har ätit en massa mörk, men INTE lchf-"vänlig" choklad. Har nog definitivt fallit ur ketosen. Har iaf inte gjort avsteg med maten, men chokladen är illa.
    Helt slut idag på spinningpasset men glad att jag masade mig dit iaf.
    Tack till er i denna tråd som inspirerar att ta nya tag! :). Ny vecka, ny start imorgon.
    Kör 16/8 på vardagarna, passar perfekt, man sparar massa tid också! Trodde aldrig ett sånt upplägg skulle funka på mig då jag alltid varit "beroende" av ordentlig frukost. (men ändå vrålhungrig igen vid 12)

• standby

Idag ska jag baka lavkarbobrödet som jag köpt på Body Store. Det är ju SJUKT dyrt så jag hoppas det är riktigt gott också :)
    Ngn som provat?

Hur mkt kokosfett är ok på en dag? Är typ 4 rågade teskedar i te ok? (sen blir det ju smör osv i maten)

• standby

NornaB - kan du tänka fig dela med dig av ditt brödrecept?
    Brödmixen jag köpte gav ett gott bröd men 6:-/skiva, och det var inte stora skivor heller, känns lite väl dyrt :)

• standby

Krambjörn- klart du ska hänga på här!
    Jag har gått ner drygt 12 kg sen nyår. Har inte något negativt att säga om lchf so far.
    Har gått oväntat lätt. Jag ser detta som en livsstilsförändring, inte bara under viktnedgång.

• standby

På "mitt" Ica kostar 2 Celsius 35:-
    Jag blir så trött.. Gick upp 0,5 kg från en dag till en annan, sen 1 kg TILL nästa dygn. Detta utan att ha syndat eller så, tränar som vanligt. Inte kan jag skylla på hormoner heller.
    Just nu öht helt less och omotiverad att ta tag i mina sista 5-6 kg. Min kropp verkar tycka 71-72 kg är lagom vikt men jag håller inte riktigt med där

• standby

Någon som kan hjälpa?
    ICA's Stevia Strö, ok eller inte?
    Jag trodde den var bra men när mannen kommer hem med den så ser jag att det står 100 g kh/100 g. Dock ska det inte påverka blodsockret.. *förvirrad*

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**