**Den stora feta LCHF-tråden**
Gokväll alla nya och roligt att vi är så många här. Jag har haft fullt upp och knappt hunnit läsa ngt. Två ungar med svinkoppor har tagit sin tid Smörja smörja, sprita och tvätta ett jäkla schå helt enkelt men nu verkar de vara i stort sett helt återställda.
Har iallfall hunnit ta med mig dottern i skogen och plocka lingon blåbär och kantareller..gillar iden med skogens eget skafferi och nyttjar det så mycket som möjligt och mycet av allt finns det i år. Har stoppat frysen full med bär och smörstekta kantareller på ett frökex det är ju himmelriket..
Har även testat med att göra blåbärssylt ala LCHF lite sukrin och pektin samt atamon när sylten kokat klart och resultatet blev förvånansvärt bra så nu har jag sylt som lite vardagslyx om man vill rosta sig en macka (kokosmjölsbröd )och lchf pannkakan får en skvätt sylt på sig med. Tom ungarna köpte läget på sylten även fast den inte pålånga vägar är söt.
Till alla som kämpar med övergångsbesvär säger jag håll ut det vänder och då kan ni njuta av alla fördelar med lchf.
Själv har jag läkt ut från 15års odiagnosticerad ledvärk, blivit av med migrän, allergier är obefintliga. magen är kolugn, mina återkommande herpesutblommningar är borta, är aldrig sjuk (äter ordentligt d3-vitamintillskott), ingen dåligt hy längre med undantag för en gång i ¨månaden , sover fantastiskt och har blivit starkare och uthåligare vid träning sen är jag ju viktstabil och har tappat 15kilo med.
Läs på och håll ut mao och se inte LCHF som en quick fix det är en livsstilsförändring..Jag har kört i två år (med ett litet återfall där jag genast gick upp alla kilo jag tappat) och har ingen ambition att äta ngt annat igen.