Pokergirl skrev 2011-08-10 08:20:54 följande:
Jag har fortfarande "övergångsbesvär" men idag känns det som att jag kommer fixa en powerwalk.

Efter några veckor med LCHF brukar besvären vara över och träningen gå riktigt bra.
adams family skrev 2011-08-10 06:33:42 följande:
Då så har jag ställt mig på vågen och är nu under 60 närmare 59.9...hade som mål att gå ner till ngnstans mellan 60-65 och har sen ett tag tillbaks ökat lite på kolhydraterna men det verkar som om kroppen vill lite annorlunda. En bit kvar till min innan gravid vikt på 54 så vi får se vart det slutar. Hur som mår jag fantastiskt och vikten är irrelevant just nu det är måendet som är de primära. Ingen migrän, ingen värk, magen är kolugn, har inte haft en herpesblåsa sen i vintras då jag hade ett uppehåll från lchf(brukar få ordentliga utblommningar varje månad) har överhuvudtaget inte reagerat på pollen och sluppit varenda allergimedicin. Två år med lchf och kan bara dra possitiva slutsatser av det känns fantastiskt bra helt enkelt...
Bra jobbat, härligt att du nått målet med råge!

Bra att lyssna på hur kroppen vill ha det, du kanske tappar något kilo till på köpet, men det viktigaste är ju att du mår så bra som du gör nu, det är den största vinsten!
Jag äter inte D-vitamintillskott, tänker att jag får i mig en ok dagsdos genom ägg, rapsolja, smör och fisk men det kanske man borde räkna på.
Jag behöver lite tips! På lördag ska vi har kräftskiva, vad kan man hitta på för tillbehör som är LCHF? Vi brukar ha ett ganska matigt bord med pajer, krustader och sånt. Men vad ska jag äta?

Tack tack..
Läs lite om d-vitamin på kostdoktorn finns mycket intressant där... Jag äter ett ordentligt tillskott och ska öka det lite till under vintern..
Kräftskivan gör en västerbottenpaj på mandelmjöl istället...Ett hett tips är att då göra en ordentligt tunn botten på pajen för mandelmjölet blir lite "torrt"