Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-03-20 20:58:02 följande:
    Ingen kompis?

knappt 2 veckor nu. 
    Min man har inte klagat heller, men jag frågade honom

Häromdagen åt jag lite Chevré framför TVn och min äldste son frågade "mamma, varför luktar du kräk".
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-21 08:12:57 följande:
    Äter du för lite fett, så du inte håller dig helt mätt?
    Jag är egentligen inte hungrig utan mer sugen. Och fett äter jag mycket av så det borde inte vara det... Hormoner som spökar kanske? :-/
  • Martina 76

Idag blir det en tur till gymmet på lunchen för ett ben, bröst, biceps - pass. Idag känns det verkligen att vår och sommar är på väg och då får man sig en motivations-boost. Ha de bra dag alla!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-21 08:42:08 följande:
    Halsontet är som bortblåst i dag. Jag ska ta hissen ner i källaren på lunchen och köra bröst, triceps, axlar och biceps. Och sen blir det lite planka oxå. Måste stärka upp de inre magmusklerna mer. Är fortfarande svag  där sen operationen.
    Gud vad bra att kunna träna på sitt jobb!!!
  • Martina 76
    HokusPokus skrev 2012-03-21 09:10:18 följande:
    Kan ni hjälpa mig med lite tips?
    Jag är 175cm lång och väger nu75-77 (beroende på tid på dygnet och hur full/tom magen är) enligt bmi är jag nu normalviktig även om det är övre delen av normalt.. MEN jag ser verkligen ordentligt överviktig ut speciellt runt magen/höfterna. Magen putar massor och jag har rediga handtag på höfterna
    Jag ska fortsätta försöka gå ner i vikt, mitt mål är 68kg men finns det något bra och enkelt sätt att träna magen/midjan för att få bort extra där? Eller är det som de säger att man inte kan punktförbränna fett? Jag har alltid haft väldigt smala ben och allt fett sätter sig i midjan...
    Tyvärr går det inte att punktförbränna fett. Jag har precis motsatt problem - mitt fett sätter sig bara på rumpa och lår. Jag kan ha magrutor och fortfarande gropiga, tjocka lår.

Att magen putar kan iofs även bero på dåliga inre magmuskler. Kör plankan så stärker du upp inifrån.

Styrketräna är ju generellt bra för att "tighta upp" kroppen. En stark kropp ser fastare ut. 
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-03-21 10:41:17 följande:
    Ninis: jag ska göra en stor bukplastik.
    Då lossas huden ända upp till revbensbågen. Sedan sys bukmuskaluturen ihop likt en korsett. Om fettsugning behövs görs det på höfter och midja för att få bästa resultat.
    Sedan sedan dras huden ner över och överskottet skärs bort.
    Jag fick ett pris på 50000
    Oj! Det låter som en stort ingrepp! Själv funderar jag på om LPG-behandling kan vara något för att tighta till låren när jag nått min målvikt. Är det någon här som har erfarenhet av den eller känner någon som testat?
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-03-21 11:08:39 följande:
    Okey, ja men imed jag har 25 kilo att gå ner kan jag nog äta turkisk yoghurt nu i början. Ska lägga till ägg.

Tack! Är verkligen super att kunna fråga er om råd.
    Har du 25 kg att tappa tycker jag du ska ta det lilla lugna och unna dig gott så att du inte tappar motivationen. Gör du LCHF men med "fria" mjölkprodukter så kommer du att tappa ändå. 
  • Martina 76
    Mandel skrev 2012-03-21 10:41:57 följande:
    Hittar du lösningen på problemet med rumpa-lår fläskets ickevarande så meddela mig gärna omgående!!!
    Det blir nog till att ta till kniven eller någon behandlingsmetod om det ska bort. Funderar som sagt på LPG...
  • Martina 76
    RebornEve skrev 2012-03-21 11:22:02 följande:
    Martina76: det är ett stort ingrepp.
    Men jag vill verkligen bli av med hängmagen
    Jag har full förståelse! Det är ju helt tröstlöst när man vet att man inte kan göra något åt det hur smal och fit man än blir! Lycka till!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**