Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

HokusPokus skrev 2012-03-21 13:57:14 följande:
    RebornEve, hur vet man om de gått isär mycket och inte går att träna ihop då? Kan man märka det själv?
    Om du lägger dig på rygg på golvet och gör en halv sit-up och stannar där och sen känner på magen så känner du en liten spalt mellan magmusklerna. Denna ska inte vara mer än någon fingerbredd. Det är så jag vet att mina magmuskler aldrig gick isär när jag var gravid. Har du mer än någon fingerbredd så har de inte gått ihop. Det finns övningar man kan göra för att "få ordning" på magmuskulaturen igen. 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-21 18:59:14 följande:
    Det är bara att använda kroppen som redskap om man vill.

Armhävningar

Dips på stol

Plankan

Upphopp

Utfall/hoppande utfall

Åka skidor 

Springa på stället med höga knän

Jumping jack     
    Jag tror dock att de som inte lägger merparten av träningen i hemmet har större chans att lyckas. De flesta verkar tröttna. Tycker själv att det är fruktansvärt tråkigt att träna hemma.
  • Martina 76
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-21 21:06:14 följande:
    Håller med dig men jag e mammaledig och har min son själv sön kväll-tors kväll för sambon jobbar i Norge. Så de blir svårt med tid för träning på bortaplan just nu iaf. :(
    Ah! Ok. När jag var mammaledig köpte jag en crosstrainer. Fruktansvärt tråkigt, men bra träning. Jag fick upp pulsen rejält och svetten rann. Det finns jättebra grejer på Team Sportia för ett par tusenlappar.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 05:48:49 följande:
    Och det finns ingen barnpassning på gymmet?
    Jag har svårt för det där med barnpassning. Nu är ju Friskis barnpassning obemannad så det funkar ju inte, men mina barn skulle inte orka efter dagis. Och att sen dra dem från dagis till gymmet och komma hem sent på em, nej jag kan inte prioritera så... Men så blir det ju heller knappt någon träning förutom ett par lunchpass när jag har grabbarna...
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 08:05:38 följande:
    Det är bara tisdagar och fredagar som vi åker till gymmet efter dagis. Vi har 3-4 minuter med bilen. Tisdagar kommer vi hem kl 19:15 och på fredagar är vi hemma till kl 18:00, så jag tycker inte det är något problem och barnen tycker det är roligt i barnpassningen. Barnpassningen är bemannad med barnskötarutbildad personal.
    Jag menade inte att kritisera vad du gör, hoppas du inte tog det så! I din situation har du ju heller inget val, annars får du aldrig komma iväg i och med att du har dina barn ensam jämt. 

Men det är ju olika hur barn är. Min 5-åring är så trött jämt efter dagis och skulle aldrig orka. Min 2-åring har en helt annan ork och fast han är mycket yngre så skulle han säkert klara av det!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 08:30:39 följande:
    Ja, samma sak hos oss. Det finns en massa leksaker, pysselgrejer, tv med filmer och tv-spel, rutschkana osv. Sen gränsar barnpassningen mot den lilla träningssalen. De är en dörr mellan rummen. Om det inte är några klasser i lilla salen så öppnar de dörren dit så får barnen springa av sig och spela boll i lilla salen

Om inte barnpassningen hade funnits hade jag aldrig kunnat träna på gym eftersom jag är änka och därmed ansvar för barnen hela tiden.

Jag betalar 429 kr/månad, men eftersom vi får friskvårdsbidrag från jobbet på 3000 kr om året så betalar jobbet 250 kr av dessa 429 kr, så det är bra
    Men vad har du för jäkla bra arbetsgivare?!?!? Gym och spinning i källaren, 3000 kr om året i friskvårdpeng. Mer???
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 08:48:55 följande:
    Ja, vi har det väldigt bra

Mer . . . ja, vi har rikskuponger, terminalglasögon, flextid, gratis fika på jobbet (mackor, pålågg, te, kaffe kl 9 samt frukt, te och kaffe kl 14). 
    Vilken tur för dig att ni har gratis frukt och mackor!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 08:50:13 följande:
    Och så har vi sommartid från 1 maj till 30 september, då slutar vi 30 minuter tidigare
    Men vad fasen!!! Nu får du inte berätta nåt mer!!!
  • Martina 76

Nåja, jag har iaf fria arbetstider. Alltid något. Och en kaffeautomat som jag missbrukar!

Nu ska jag få en ny tjänst också så det blir lite mer resor. Kanske en utlandsresa var 6e vecka eller så så det ska bli kul  

• Martina 76

Solen skiner och det är våååååååååååår!!! Och i morgon åker jag till Paris! Härligt!!! Ska ta med mig min stegräknare bara på skoj. Tror att det kan bli en hel del traskande faktiskt!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**