Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-22 09:24:17 följande:
    Underbart! Kommer du hem på söndag?
    Japp, söndag!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 09:23:56 följande:
    Vad jobbar du med? Eller rättare sagt, vad kommer du jobba med på din nya tjänst?
    Jag jobbar med strategiskt inköp. Det gör jag även nu, men jag kommer att bli ansvarig för ett annat produktområde inom kort.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 09:53:09 följande:
    mariannslchf.se/hur-ofta-ata-lchf-bakverk/

Tänkvärt blogginlägg från Marianne   
    Jag är en riktig gottegris, så det kanske kan vara ett sätt att förekomma mat-/sötsuget - att faktiskt unna sig att äta LCHF-bakverk.

Jag har Mariannes bakbok hemma och gillar faktiskt att baka. Mina grabbar gillar det också och hjälper till med stor entusiasm. Roskakor får det bli nästa vecka då!  
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 10:27:05 följande:
    Japp, man kanske skulle byta ut lunchen mot något bakverk någon dag då
    Gott!!!!

En kopp te och några kakor till middag - en "diet" i min stil!
  • Martina 76

Är det någon som har bakat mycket ur Mariannes bok och har någon lista på vad man "måste" köpa för att ha grejerna hemma till recepten:

- Mandelmjölk
    - Kokosnötsmjöl
    - Bakepro???
     - Mer?

• Martina 76

Nu har jag beställt mandelmjöl, hasselnötsmjöl, stevia, kokosnötsmjöl. Nu ska här bakas!!!

• Martina 76
    Kaisan skrev 2012-03-22 19:29:45 följande:
    Jag skulle bli knäpp om jag vägde mig varje dag. Varför gör du det?
    Jag väger mig också varje dag. Det är nästan som ett missbruk...
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-22 19:37:55 följande:
    Kan säga att det är rätt bra att göra det, för jag lär känna min kropp och vet exakt vad den reagerar på och vad jag går upp i vikt av. Vet ju att jag år upp några gram när jag dricker vin, så tar det några dagar innan det försvinner.
    Fast man får ett ganska kortsiktigt pespektiv också. Vad gör det om man går upp ett par hg. Men jag är likadan, så jag förstår dig till fullo!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-03-23 06:09:37 följande:

Ytterligare 300 gram ner, så totalt 0,5 kilo på denna fasta. Är rätt nöjd. 2 kilo kvar till mål. Inge mer vin innan målet är nått

Själv håller jag som bäst på att packa väskan för att ta en tur till Paris över helgen. Det lär nog bli signifikanta mängder med rödvin här!

Jag har hakat på mig stegräknaren också. Ska bli kul att se hur mycket man går - det lär nog bli en del! Bästa sättet att uppleva städer är ju att strunta i Metron så vi lär väl knata runt och pimpla vin hela dagarna!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**