• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mammelie: Jag har också problem med eksem som har börjat efter att jag började med denna kost. Jag försökte komma fram till vad det var jag fick i mig som orsakade det, men jag lyckades inte. Ibland syns det mer, ibland mindre. Kliar gör det nästan jämt.. :( jag har läst om fler ned samma bekymmer. Vissa tror att det är någon form av utrensningsprocess.

• TomMon

Haha! Vad bra, jag hade en i jobbväskan under en eftermiddag och funderade på om den var förstörd, men då är det lugnt alltså! (babybel)

Nu ska det grillas fläskfilé, njuter av ett glas rött under tiden, glad påsk alla!

• TomMon

Jaaaa, min gamla form är tillbaka! Efter 7 v med lchf körde jag löprundan i en takt som känns igen sedan kolhydrattiden! :)

• TomMon

Kaisan: Håller med, vi lagar mycket Thai hemma, jag har bott och jobbat där så jag vet hur jag ska laga maten utan alla onyttigheter. Men visst, äter man på restaurang så får man vara försiktig.

• TomMon

Hmm, jobbar i skolans värld och imorgon äter de chili con carne. Kan jag äta det eller ska jag ta annat med mig?

• TomMon

Jag har hållit på sedan v 8. Då vägde jag 65 kg till mina 173 cm. Jag ligger nu kring 62 kg och tror att min kropp hittat sin balans där. Jag märker enorm skillnad på magen och rumpan, något de som känner mig bra håller med om. Övriga ser inte någon större skillnad. Men jag mår MYCKET bättre och är pigg nästan jämt, så jag kommer att fortsätta på obestämd framtid!

• TomMon

Jag funderar ibland över chips vs godis. Än har jag inte fuskat men om jag skulle göra det hade det nog varit med chips. Dessa måste väl ändå vara bättre än godis? Jag menar, enligt kostdoktorn så är ju tex potatis ok i mindre doser om det är så att man nått sin idealvikt, och förutom det är väl chips vara fett? Godis däremot är ju rent socker. Eller har jag fel?

• TomMon

Ninis: ok, det köper jag (fan! :)) men då tycker jag inte Andreas borde skriva som han gör. Och jag måste ändå vidhålla att något odlat måste vara bättre än något fabrikstillverkat, som dessutom består av raffinerat socker?!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**