**Den stora feta LCHF-tråden**
Spana: De går utmärkt att ha i kylen 2-3 dagar.
Spana: De går utmärkt att ha i kylen 2-3 dagar.
Spana: ja, jag tyckte också de var meckiga att göra, har nog bara gjort dem en gång. Min universallösning är turkisk yoghurt och blåbär istället! :)
Reborneve: jag är också i mål, 60 kg till 173 cm, jag trivs äntligen! Gick ner 5 kg totalt.
Jag känner igen det där att motivationen tryter nu när sommaren kommer och Beach-12 är uppnådd! :) Dessutom ska vi på semester i nästa v, och det är ju inte potatis och bröd jag längtar efter direkt, nej Swensen's och Dunkin' Donuts, suck... Så lite fusk blir det nog, men inte i samma kaliber som vanligt.
Oj, vågen stod på 59 kg idag, det trodde jag inte till mina 173 cm, nu vill jag nog stanna!
tjejen1981: vi äter samma mat men mannen äter INTE lchf. Jag äter tex sallad o kött och så äter han pommes till, eller så gör jag zuccinipasta när han gör vanlig pasta. Oj oj oj vilka gräl vi haft över denna kost, men, jag har inte gett mig, och nu har han vant sig! :)
Hoppet 3: tack för peppen! Nejdå, ingen risk, jag är mer envis än mannen! ;)
Igår hade vi sommaravslutning med jobbet, vi åt italiensk buffé, perfekt för lchf! Goda skinkor och kallskuret, sedan mozzarella varvat med tomat på ett fat. Pastasallad samt bröd kunde jag strunta i. Den ska nog beställas i framtiden om det är fest!
Jag känner igen mig, min motivation till att springa har helt försvunnit. Jag var jättenoga innan, åtminstone en gång per v om jag jobbade, och säkert 4-5 ggr per v under ledighet men nu "behöver" jag ju inte, jag går ner i vikt iallafall. Jobbigt det är när hjärnan liksom bestämmer sig för fel sak...
Just nu är vi i Thailand och jag ska försöka hålla mig rätt så lchf-ig, men jag unnar mig saker om jag känner att jag vill det, det är trots allt inte ofta man är här..
Är just nu på semester i Thailand och det går förvånande bra med lchf. Jag är inte ens sugen på sötsliskiga drinkar, öl eller läsk. Jag har bestämt mig för att blir jag sugen på något så ska jag smaka, men än så länge har det inte hänt ofta (en munk på Dunkin D slank ner, de är så förbannat goda! :)). Det känns dessutom inte värt det, jag vill inte kasta bort allt kämpande. Men men, jag kanske inte håller ut riktigt hela vägen! :)
Spökplumpen: jag känner igen det där med energinivån innan måltider, det är skrämmande vilken skillnad det är. Om jag inte äter direkt när jag vaknar på morgnarna så ligger jag i sängen och mår illa.
Standby: grattis till lämningen av platån! Hur gick det med ketonmätning/glukosanolkollen?