Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

9Kärleken6 skrev 2011-06-25 12:51:51 följande:
    Jo tack den har varit lugn och bra. =) Min man jobbar hela helgen. Men jag är glad för att vi ändå fick uppehållsväder så det har varit mycket tid ute med barnen, precis som det ska vara.

Din då?

Hur länge har du kört LCHF och vilka resultat har du nått?

Jag funderar på vad ni äter till frukost? Förra gången vi körde så bakade vi många olika slags bröd. En del godare än andra. Vi åt också mycket ägg. Men nu är det så att vår yngsta dotter är allergisk mot ägg. Hon är 3 år så det är lite svårt att äta ägg och förklara att hon inte får smaka. Och maträtter som innehåller ägg går ju då inte heller. Vill inte göra det krångligare än nödvändigt eftersom barnen ska ju äta precis som vanligt. Tips? 
    Hej jag min mamma,moster var hos morfar på sjukhuset i sundsvall och satt ute och fika med han . Men idag åt vi midsommarmat
  • Maddisen80
    DaPinch skrev 2011-06-25 15:18:00 följande:
    Hoppar in här jag med
     Kanske lyckas hitta inspirationen som verkar flyttat ;(
    Förra våren lyckades jag gå ner 18 kg med lchf....men gick sedan upp 8 igen...
     Men är nu laddad att göra ett nytt försök, försöker att inte ha något att skylla på!! ;)

Har läst igenom lite grann men är ju hur mycket som helst...så skummar väl vidare men hoppar in här nu i alla fall!!
    Hoppas jag oxå kan lyckas inspirera å komma med tips bara jag kommit igång igen!!
    Välkommen hit hoppas att du kommer trivas här tillsammans med oss
  • Maddisen80

Hej nu är jag hemma från Timrå igen så nu äter jag lchf kost igen :===) men jag åt inte så jättemycket kolhydrater när jag var där uppe heller.

• Maddisen80
    yena89 skrev 2011-07-02 00:05:33 följande:
    Hur har det gått för dig och tänkandet om sambon då? <3
    Jag vet inte ,jag är för osäker
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-07-02 13:53:51 följande:
    Men lilla vännen :(
    Ja sånt där är inte lätt, men du ska tänkte på DIG!
    Inte på vad andra eller han kommer säga, för det blir aldrig bra! {#emotions_dlg.flower}
    ja jag ska tänka ett tag till hur jag vill ha de för nu har vi ingen kärlek känns de som
  • Maddisen80

Hej jag har tyvärr inte ätit så mycket senaste dagarna, så iförrgår åt jag sojamjölk dan innan en kebabsallad jag mår inte bra så var på akuten igår med svåra buksmärtor,illamående,trötthet,yrselanfall,ont i maggropen ,jag ska dit idag på återbesök så sska snart åka ska kanske bli inlagd

• Maddisen80
    Kasihi skrev 2011-07-10 16:39:11 följande:
    SKIT! Jag mår inte bra, trodde helt att det är pga den hudinfektion jag åkt på som behandlas med bredspektra antibiotika 3 ggr om dagen. Men nu påpekade en vän att det kan vara LCHF som inte är bra för mig, att det kan ge mig lågt blodsocker och att min enorma trötthet, irritation mm har med det att göra. Jag vill inte sluta LCHF,
    har för första ggn i mitt liv hittat ett sätt att bryta mitt sockersug. Mådde ju bra innan hudinfektionen kom. Men blir
    ju rädd nu att det kanske är blodsockret. Vad gör jag???? HJÄLP???  
    Hej jag har alltid bra blodsocker trots att jag äter  lchf och jag har bra kolestrol
  • Maddisen80

Hej jag kommer inte följa lchf riktigt nu för jag är inlagd på psyket för jag har en enorm svacka hela livet är jobbigt just nu

• Maddisen80
    helene306 skrev 2011-07-10 20:26:08 följande:
    Jag kan få omställningsbesvär senare. Är inne på min 3:e vecka (omstart) och jag är stundtals trött och matt i kroppen. Orkeslös. Dessa omställningsbesvär fick jag 2009 när jag började också. Det kom efter 3 veckor. Seg som kola i hela kroppen. Bilda dig din egna uppfattning om blodsockret. Har du haft bra blodsocker innan och inte känt av detta så kommer det inte ändras till det sämre nu med lchf. Är du ändå tveksam, googla på gratis blodsockermätare, beställ hem och testa dig själv. Jag ligger runt 4,8 rätt stadigt över dygnet. Helt normalt. Om du tycker det är jobbigt, peta i dig något mer i kolhydrat-väg för att se om det blir bättre. Jag är som sagt seg nu men det tror jag beror av en kombination av injektioner i mina händer och värmen som gör mig trött. Sen ska jag inet sticka under stol att jag inte är trött om kvällarna och kommer inte i säng förän runt 23-23.30 och har småbarn som stökar under natten och vaknar tidigt
    Maddisen80 skrev 2011-07-10 20:05:27 följande:
    Hej jag kommer inte följa lchf riktigt nu för jag är inlagd på psyket för jag har en enorm svacka hela livet är jobbigt just nu
    Oj. Hoppas du kommer må bättre med allt som rör sig. Förstår att inte kosten prioriteras nu men för att må bättre än att dega ner dig totalt: försök att undvika socker och annat snabbt i skräpväg. Det får dig definitivt inte att må bättre även om man tror det för stunden. Ta hand om dig nu! Kram!!

Jag har märkt något trevligt: mina axlar börjar tonas fram
    hej jo igår hade inget kött åt mig så åt lite potatis och rårivna morötter  , jag har  inte ätit godis på flera dagar :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**