• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost: det finns inga alternativ. Och igår åt vi LCHF-rabarberpaj. Det är som träflis utan vaniljsås - det går liksom inte.
    Och varje gång jag är ute och säger typ "jag äter inte kolhydrater, så jag vill inte ha pasta/ris/potatis" så säger dom okej, men istället slänger dom på bröd i drivir för "jag kan väl inte bli mätt på bara det där lilla". Och ja, jag är svag, så då slinker brödet ner.

Och jag saknar som fan att inte kunna äta en hederlig rulltårta eller wienerbröd. Absolut inte att frossa i, men iaf få äta nån gång. Eller potatismos.

Som sagt, jag har verkligen tappat det, och jag känner mig mer fängslad och deppig än mätt, glad o nöjd.

• stjierna

När jag började med LCHF så såg jac inte direkt framför mig att behöva vara SÅHÄR strikt o hård för att tappa 2 hg/månad... Sjukt tråkigt, och det gär att jag fuskar MER.

• stjierna

Banantelefon: jasså, var bor du? Jag promenerar, men inte asmycket. Jag har problem med ett knä som gör att jag inte kan belasta det för mycket.

• stjierna

Skånetös78: jag äter helt enligt LCHF, jag kan inte äta blomkål för jag får insulinpåslag och jag klöks av för mycket broccoli (har att göra med att jag råkade äta en larv ifrån en broccoli en gång).
    Jag lyxar inte med godsaker ofta, och gör jag det så är det bara LCHF-vänlugt. Vaniljsåsen var (självklart) gjord själv och i LCHF-anda. Jag kan inte äta glass o vaniljsås utan grädde, deg är ju (ursäkta språket) asäckligt ;)

Glass: jag får insulinpåslag av mejeri. Och extremt mycket gaser i magen, o ballongmage.

• stjierna

Skånetös: äter laktosfritt sedan 2008... Igår var den enda mejerien jag åt 3 msk vaniljsås på kvällen o det resulterade i ballongmage, gaser och extremt insulinpåslag!

• stjierna

Banantelefon: ja, det var ju inte direkt långt bort ;) jag trodde jag var den enda helsingborgaren i denna tråden ;)

• stjierna

Glass: jag har singelgrus (2 stenar) innanför knäskålen till följd av en cykelolycka när jag var liten. En operation gör mer skada än nytta, och de stör mig inte i vanliga livet, men jag kan ex inte köra spinning, springa, göra motionsmaskiner på gymmet, gå i en stillastående rulltrappa osv. Order från sjukvården är att inte belasta knäet i inödan, om jag inte verkligen måste.
    Simmar jag för "hårt" - alltså i syfte att träna så får jag ont, ska jag bara "guppa" är det inga problem, men guppa bränner inga kalorier.
    I mitt fall är promenader i normal takt typ det mesta jag kan "träna" utan att få obt. De gånger jag springer eller power walkar får jag ont i flera dagar efteråt. Detta gör ju att det enda jag kan "hjälpa" till att gå ner är via kosten, men jag tror som du att min kropp är inställd på svältläge o vägrar släppa något. Och då vet jag inte längre vad jag ska göra...

• stjierna

Något jag undrar är varför Sellton får göra reklam för sitt kokosmjöl (17 KH!) i LCHF-tidningar, om det inte är godkänt ut LCHF-syn...

• stjierna

Boost: men enligt länken var det enda godkända kokosmjölet det som kostar 198 kr/kg, i brun påse.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**