• yena89

Nä kära vänner nu ska jag testa göra kokosbollar! Läste i tråden att en blandade i chokladen i Bounty-receptet och rullade till bollar. Jag tänker använda ekologisk kako istället, och det lär ju dra ner nåt rejält på kolhydraterna när man slipper 14g från chokladen

• yena89
    Fiaz skrev 2011-05-15 15:54:40 följande:
    Grejen är att detta är ´min andra dag, jag har gått ner 4kg på egen hand innan. 4-5kg till och jag är nöjd!

Men om jag försöker hålla 20g om dagen så är det alltså bra?
    Testa med det först tycker jag ja :) Du kanske kan tappa 2-3 kg med det iaf :) Sen kanske du är nöjd ändå med kroppen, att väga 2kg mer gör dig ju inte tjockare precis :)
    Men är detta din andra dag skulle jag inte rekommendera tyngre träning. Ta 30min promenad varje dag istället om du orkar så räcker det nog :)
    Men tänk på att du inte kommer tappa dom kg på en vecka nu. Dom sista kg tar längst tid att få bort så rökna med att det kan ta en månad att tappa 1-2kg nu, strunta i att väga dig under tiden kanske? :)
  • yena89
    Fiaz skrev 2011-05-15 16:36:00 följande:
    Yena89: okej tack för hjälpen :) då blir det lite lättare att vet vad man ska gå efter! Hoppas på att kunna ändra livsstil och må bättre :) när jag är nöjd med vikten så kanske man kan öka lite på kolhydraterna och träna lite mer då eller så :)
    Låter bra :) Tänk bara på att dra ner något på fettet också, beroende på hur mkt du ökar kolhydraterna :)
    Och låt kroppen ställa om sig innan du tränar hårdare pass. det kan ta allt mellan 3-6 månader. Jag kunde itne trna förrn efter 7 månader :)
    Och tänk på att vara noga och räkna och väga maten nu :) Lite jobbigt i början men man kommer snabbt in i det och sen får du känn för hur mkt du kan ta så du behöver itne väga och räkna hela tiden :)
  • yena89
    mamman i skogen skrev 2011-05-15 16:47:19 följande:
    Jag tycker man kan öka kolhydraterna om man nått sin målvikt med det sag får du själv känna om din kropp håller med...Jag har ökat lite men äter vissa dagar mycket lite och det ger mig en konstant summa. lite hungrigare de dagar jag lägger till fler och kanske ngt lite svullen men det kompenseras med att jag äter mindre ngn annan dag..handlar inte om att lägga till "förbjudna" kolisar träning är ju bra och det bästa för mig att äta lchf är att nu behöver jag inte ha ångest över att inte hinna till gymmet varje dag jag går dit har roligt eller ger mig ut och tar en skön snabbpromenad på ngn timme. Träning ska vara roligt inte ett nödvändigt ont som det tyvärr blir för många inkl mig innan LCHF..vi mår bra av att träna men går ner i vikt och äter oss friska av att LCHF:a..

Kanske ngn som inte håller med  mig men detta är min egen personliga syn på det och att öka kolhydraterna är ju ingenting som är nödvändigt men kanske önskvärt om man ska träna hårt..Jag själv väljer att kanske öka kolisar med ngt som jag tycker är gott och vill festa till med..Idag har det blivt två bitar med helt tillåten 85% choklad...
    Jag håller med dig :)
    Ska man öka kolhydrater ska det ju inte va i form av socker och stärkelse utan att man kanske är mer frikostig med grönsaker och mejerier och kanske tillåter sig fuskdagar varannan helg eller nåt?
    Sen beror det ju på hur mkt man klarar av. Personligen anser jag att mjölmat är onödigt, inget vi är skapta för. Däremot potatis och rotfrukter kan man ju lägga till? Eller vrf inte bulgur och quinoa?
    Är ju så individuellt :)
  • yena89
    mamman i skogen skrev 2011-05-15 17:31:17 följande:
    Dessutom försvinner suget efter detta och för mig är det en bonus att kunna baka LCHF bröd eller göra lchf pizza mm det gör att jag överhuvudtaget inte alls behöver lägga till några mjölprdukter..bonusen med att baka lchf gör att det är en fungerande livsstil och jag har redan en gång fallitin i gamla gängor och det tänker jag inte göra igen..livet funkar så här och tom mer än det jag är mätt nöjd och mår fantastiskt....
    Aa jag föll med tillbaka och fuskade för mkt så gick upp typ 9kg igen men nu är det 4kg kar så väger jag så mkt som innan jag föll tilbaka :)
    Samt att faktumet hur dåligt man mår när man väl fuskar med mjölkprodukter, Så vill jag inte må mer än 1-2 gånger i månaden faktiskt :) Så risken att fuska för mkt även när jag nått min vikt är nog ganska liten :P
    Sen om man fuskar ska det ju inte bli frossa utan man ska äta nåt man njuter av. Pizza går bort då. Kinamat däremot..mmmmhhhhh...
  • yena89
    yena89 skrev 2011-05-15 17:43:02 följande:
    Aa jag föll med tillbaka och fuskade för mkt så gick upp typ 9kg igen men nu är det 4kg kar så väger jag så mkt som innan jag föll tilbaka :)
    Samt att faktumet hur dåligt man mår när man väl fuskar med mjölkprodukter, Så vill jag inte må mer än 1-2 gånger i månaden faktiskt :) Så risken att fuska för mkt även när jag nått min vikt är nog ganska liten :P
    Sen om man fuskar ska det ju inte bli frossa utan man ska äta nåt man njuter av. Pizza går bort då. Kinamat däremot..mmmmhhhhh...
    mjölprodukter ska de va ju. inte mjök :P
  • yena89
    Enensammamma skrev 2011-05-15 17:55:05 följande:
    Nä jag tog inte illa upp och jag medger att det var onödigt att döma ut den helt

Ska jag inte kunna träna på 6 månader då menar du? Jag vill jogga minst 1 dag i veckan, styrketräna 1, grupp pass 1 dag och sen många powerwalks. Vad tränar du nu?
    Faile skrev 2011-05-13 10:45:42 följande:
    Jag håller med det Jucea skriver.

Var precis på väg ut när jag skrev till dig, därav att det kanske blev lite väl kort och hårt.
    Vad jag menade var först och främst att bara för att man mår dåligt av att sluta med något, betyder det inte att det är dåligt för kroppen. Alla som avgiftar sig, vad det än gäller, mår dåligt under övergångsperioden.

Att däremot fortfarande vara så svag efter 10 dagar att man svimmar vid minsta rörelse låter väl inte helt rätt. Dricker du tillräckligt? För man måste dricka mer med denna kost än kolhydratkost, kanske du helt enkelt är uttorkad? Speciellt i värmen också nu.
    Dricker alltid ca 2 liter om dagen. Brukar ha med vattenflaska
    Du behöver ju inte jobba 50 mil liksom :) Jogga så mkt du klarar :) Eller ta långa promenader?
    Själv tränar jag Pilates 3 gånger i veckan och ska snart få hem hantlar och träna med dom också :)
  • yena89
    Bonanza skrev 2011-05-15 17:49:27 följande:
    Jo, men den delen förstår jag. Men hon uttryckte det som att vätskeintaget hade med viktnedgången att göra, därför undrade jag.
    Jag har hört att vätskeintaget påverkar viktnedgången. Men vet inte om det stämmer :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**