• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fusk tycker jag också låter så negativt...njutardagar kanske? är det ens ett ord? xD

• yena89

Fanken, man kan inte citera med mobilen. Men linda! Du har rätt!. Just nu är det väl inte njutardagar för mig men annars så. Sockerdagar kanske? *EraseEraseEraseErase* MINDPOWEEEER!!!

• yena89
    Denebola skrev 2011-05-16 11:37:46 följande:
    Hahaha, vissa har verkligen koll på det här med kolhydrater och socker

"till frukost ät havregrynsgröt med LITE mjölk (mkt socker i mjölk) och lite frysa bär i." 
    Ja om personen trodde hon åt LCHF är hon ju helt ute o cyklar
    Som kompisens kompis som tror sig äta LCHF och dricker mjölk och äter fullkornsbröd och bulgur mm
  • yena89
    Denebola skrev 2011-05-16 11:59:57 följande:
    Om man tycker att mjölk har för mycket socker är det ju inget genidrag att äta havregryn
    Jahaaaa hahaha trodde det var DU som skrev in att det var mkt socker x) Då fattar jag. Mjölk är ju bara 5g medan havregryn är..vad? det dubbla? Ännu en som tror kolhydrater är "socker och mjöl" enbart kanske? :P
  • yena89
    Faile skrev 2011-05-16 12:18:47 följande:
    Jordnötssmör, hur illa är det på en skala??
    För jag kan uppenbarligen inte ha denna djävulens frestelse i kylskåpet, utan att ta en sked eller två lite då och då
    Köp ekologisk istället om det inte är det du har hemma och ta bara nån tesked så är det ingen fara :) Min har 14 eller 16g tror jag :) Så har du sån där äckelburk med massa socker i släng den
  • yena89
    MTG skrev 2011-05-16 13:17:19 följande:
    Hej!
    Jag har nu joinat lchf-skaran, men tycker det är lite knepigt ibland. Har iaf haft en bra skötsam helg med mörk choklad som enda... Bonus :)

Trodde bär var okey att äta i måttliga mängder? Har jag ätit som fika i helgen med vispad grädde till.

Frukost imorse blev tre kokta ägg med lite majonäs till.
    Som EmmaU redan sa, det är skilland på LCHF och LCHF. Många gör fel och äter fritt av allt godkänt, dom går upp i vikt och klagar sen på dieten. Vill du gå ner i vikt bör du hålla dig under 20g. Har du mkt över vikt kan det vara okej att start med 5g/100g regeln, men inte äta av det i överdrivna mängder. Så gjorde jag i början. Sen när kroppen vant sig tycker jag man ska väga och räkna nån vecka för att få känn för mängderna. Matdagboken.se är en bra sida.
    Det är alltid bra att kolla på baksidan av det du köper. Majonäs tex, det finns dom med allt från 1-5g/100g. Findu äkta är god och har bara 2g, annars har rydbergs en lite dyrare utan tillsatser med 1g tor jag.
    Så inte bara köpa beasås och tro att det är bra för det är godkänt ;)

Det kräver lite extra tänk i början men man kommer lätt in i det :) Bara man gör rätt så brukar det funka :)
  • yena89
    Bordeaux skrev 2011-05-16 13:23:07 följande:
    Det beror på. Om du äter lchf för att gå ner i vikt rekomenderas <20g kolisar om dagen, äter du för att må bra kan du äta mer kanske omkring 50g eller vad som passar dig. Ju striktare man är desto mer bär kan man äta för de innehåller kolhydrater. Så du får hålla koll på hur mycket bär du äter och räkna på kolisarna så du inte överskrider din gräns typ.
    Menar du inte desto MINDRE?
  • yena89

Jag ska bort till MAX senare och ska ju egentligen ta LowCarb-burgaren...men jag vill så gärna mer än nånting annat ha en vanlig meny :( med pommes och smältost :( brukar aldrig känna så inför max just för deras low-carb är så god så jag känner inte jag behöver "vanlig" meny :(

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**