**Den stora feta LCHF-tråden**
MTG skrev 2011-05-16 13:33:20 följande:
Vill gå ner i vikt, det är syftet just nu i alla fall! Men jag helammar och vill därför inte vara alltför strikt så att mjölken sinar (har hört om fall då detta hänt) men vill inte äta "onödigt" mycket heller. Hoppas det blev begripligt =) Har inte kommit så långt att jag räknar kolhydrater, men det är väl bär som innehåller mest av det jag äter och lite ananas (16%). Har beställt hem en bok om allt detta så hoppas på att bli lite klokare då =)
Ska nog väga mig imorgon och se om det har hänt något, då har jag ätit enligt lchf i drygt en vecka.
50g och mindre fett kan ju vara en bra riktlinje då? :) Men inte kolhydrater ifrom av mjöl utan kanske mer fri med grönsaker och rotfrukter och mejerier? :)
Fiaz skrev 2011-05-16 13:38:24 följande:
FRågan är, jag vet att cocosfett säljs på hälsokost, men är det något som har hittat det fettet på typ ica? eller större butiker som Coop?
Och kan man använda det smaklösa cocosfettet till bountys eller blir det konstigt?
Tänkte försöka mig på att baka dessa en vacker dag hihi
Jag hittade Rene Voltairs Raw kokosfett på min ICA kvantum :)
Denebola skrev 2011-05-16 13:45:26 följande:
Det kan ju vara hormoner som styr dig, men försök att övermanna dem med din skarpa tankekraft

Det är det nog. För jag får inte ner mig nån annan mat. Åt två gånger igår och spädde ut med mkt broccoli för ja inte kalra fettet. Jag börjar ju seriöst undra hur mkt kroppen kan inbilla sig XD allt från stick och molande värk därenere till illamående som sitter i halsen ^^
Ska vara stark :D men ska nog unna mig smältost och ha på hamburgaren

kan ju dela en bytta med kompisen ^^